X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוארך מעצר בעלים של חברה להטמנת אשפה שפעלה באתר 'אשלים' במועצה האזורית רמת נגב חשוד בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות סביבתיות רבות והלבנת הון בסכום של כ-3.5 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות משטרת ישראל]

בעלי החברה המפעילה את אתר הטמנת הפסולת 'אשלים' שברמת נגב חשוד בעבירות הונאה חמורות ובהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות סביבתיות רבות והלבנת הון בסכום של כ-3.5 מיליון שקל.
הבעלים של החברה עוכב לחקירה לאחר שיחידת ההונאה במשטרת ישראל והמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה עברו בחקירתן מן השלב הסמוי לשלב הגלוי. החקירה הסמויה ארכה חודשים ספורים ובמהלכה נאספו ראיות רבות נגד החברה המפעילה את אתר אשלים. מעצרו של האיש הוארך (יום ד', 9.1.19) בחמישה ימים.
במהלך חקירה זו נאספו ראיות בחשד לעבירות פליליות חמורות לרבות קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירות על חוקים ותקנות סביבתיים כמו תקנות למניעת מפגעים, תקנות רישוי עסקים, חוק אוויר נקי וחוק שמירת הניקיון. התוצאה של כל אלו - מפגעים סביבתיים שנגרמו מאופן ההפעלה של אתר הטמנת הפסולת.
אתמול (יום ג', 8.1.19) הפכה החקירה לגלויה ובשעות הבוקר בוצע צו חיפוש בחוות זוהר שבדרום ועוכבו לחקירה מספר מעורבים, ביניהם בעליו של החברה שהפעילה את אתר ההטמנה. במקביל לחקירה הפלילית מתקיימת חקירה כלכלית וכבר בשלב ראשוני בוצעו פעולות במהלכן הוקפאו נכסים הקשורים לחשוד המרכזי ולרעייתו שנחקרה אף היא במסגרת הפרשה ושוחררה בסיום חקירתה בתנאים מגבילים.
להערכת גורמי החקירה, מדובר בפרשיה ענפה שבבסיסה חשד לפיה אפשר החשוד המרכזי הטמנה של סוגי פסולת שונים באתר תוך רישום כוזב, או מבלי שדווח למועצה האזורית רמת נגב, וכתוצאה מכך לא דיווחה למשרד להגנת הסביבה על הטמנת הפסולת.
פסולת זו נכנסה באמצעות חמש חברות הובלה וחלקה נרשמה במערכת שקילה לא חוקית באופן שאפשר להם להימנע מתשלום היטל הטמנה למועצה האזורית רמת נגב, וזו לא דיווחה ולא שילמה את ההיטל למשרד להגנת הסביבה. גובה היטל ההטמנה שלא שולם - שמהווה גם עבירה על תנאים ברישיון העסק שזו עבירת מקור בחוק לאיסור הלבנת הון - עומד על כ-3.5 מיליון שקל, בנוסף לשורת עבירות סביבתיות רבות נוספות.

תאריך:  09/01/2019   |   עודכן:  09/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ יפעת שאשא-ביטון מכולנו ששודרגה למעמד שרה ונכנסה למשרד הבינוי והשיכון במקום ח"כ לשעבר יואב גלנט שעבר לליכוד קיימה ישיבת עבודה ראשונה עם בכירי המשרד    "ניקח את הזמן לשימור הישגי המשרד והעשייה הענפה"
יפעת גדות
תצפיות שנעשו במסגרת התוכנית לביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת חשפו ממצאים מדהימים: דולפינים המשיכו לקרוא זה לזה באמצעות שריקות החתימה של הדולפינים שעזבו את הריף או שמתו
איתמר לוין
נציג המשטרה מסר לבית המשפט מידע שקרי במטרה להביא להארכת מעצר בלתי חוקית    רוזן רומז גם לזיוף בדיעבד של מסמך, שנועד להסתיר את הכשל
מירב ארד
רה"מ: "התרשמתי מהמקצועיות שלך, ברוך הבא לליכוד"    מוקדם יותר אושר מינויו של גלנט לתפקיד שר העלייה והקליטה
יצחק דנון
פרופ' יוסף זהבי תובע 4.7 מיליון שקל מהיזמים רות שפייזר, שלמה לח"י ולי רומם-שפייזר, בטענה שנטלו ממנו במרמה מיליונים לפרויקט שלא הוקם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il