X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סטף ורטהימר נגד דן אבי-יצחק: "תחושה של בגידה והתקוממות"

מאבק שליטה בעמותה בהיקף של 200 מיליון דולר שהקים סטף ורטהימר

העמותה נועדה לקדם חינוך, תעשיה ודו-קיום - אך בשמונה שנות קיומה תרמה רק 30 מיליון שקל טוענת שעו"ד דן אבי-יצחק, החבר בה, מטרפד קבלת חברים חדשים שיבואו במקום קומץ החברים הזקנים הנוכחיים ורטהימר הציע בין היתר את מופז, שקדי ופרדו - אך אבי-יצחק הטיל וטו העמותה מבקשת למנות לה מנהל מיוחד או להורות על פירוקה
▪  ▪  ▪
ורטהימר. העמותה משותקת [צילום: מן הטלוויזיה]

עמותה שהקים התעשיין סטף ורטהימר ולה העביר 200 מיליון דולר, משותקת בשל גילאיהם המתקדמים של חברי הנהלתה ומשום שכמה מהם, כולל עו"ד דן אבי-יצחק, מטרפדים מינוי של חברים חדשים. כך טוענת העמותה, המבקשת (10.1.19) מבית המשפט המחוזי בתל אביב למנות לה מנהל מיוחד או להורות על פירוקה.
ורטהימר - מייסד חברת ישקר שנרכשה ב-6 מיליארד דולר בידי וורן באפט - הקים בשנת 2010 את "קרן סטף לחינוך ליצירה ויזמות לתעשיה", במטרה לקדם את החינוך, התעשיה והדו-קיום הישראלי-ערבי ובמיוחד בגליל ובנגב. הוא העביר אליה 200 מיליון דולר מכספי משפחתו. אלא שפעילות העמותה, נאמר בבקשה, הייתה ונותרה מצומצמת מאוד, והיא תרמה עד כה רק 30 מיליון שקל - פחות מחצי אחוז מנכסיה - לעמותת צורים שמטרותיה דומות לשלה. בסוף 2017 התריע רשם העמותות על מצב זה ודרש מקרן סטף לגבש תוכנית למימוש מטרותיה בשלוש השנים הבאות.
לדברי העמותה, הסיבה המרכזית לכך היא צמצום מספר חבריה לארבעה - שכולם מבוגרים וחלקם סובלים מבעיות בריאות. מדובר בשר החינוך לשעבר, פרופ' אמנון רובינשטיין בן ה-87; עו"ד דן אבי-יצחק בן ה-82; השופטת בדימוס דליה דורנר בת ה-87; ופרופ' דב פרוהמן, לשעבר מנכ"ל אינטל ישראל, בן ה-79, שבשל מצב בריאותו כמעט ואינו פעיל בעמותה.
על-רקע זה ביקש ורטהימר בן ה-92 לצרף אליה חברים חדשים: שר הביטחון לשעבר, שאול מופז; ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו; פרופ' אוריאל רייכמן; אליעזר שקדי, שהיה מפקד חיל-האוויר ומנכ"ל אל-על; מנכ"ל אייפקס ישראל, זהבית כהן; וקובי הבר, שהיה הממונה על התקציבים. העמותה מציינת, כי על-פי תקנונה - רק חבריה יכולים להיות חברים בוועד המנהל אותה, ומכאן החשיבות שבמינוי חברי עמותה חדשים.
בפברואר 2018 התכנסה אסיפה כללית של העמותה, ועל סדר יומה עמדה הצעתו של ורטהימר לצרף חברים חדשים. היא מציינת, כי בעבר לא רצה ורטהימר לצרף את בני משפחתו, בשל מחלוקות פנימיות, אך אלו נפתרו ולכן שינה את עמדתו. הוא הציע למנות את פרדו; את מנכ"ל גימנסיה הרצליה, זאב ורדי; את בתו, רותי ורטהימר, העוסקת בתעשיה ובטכנולוגיה; ואת נכדיו אורן הרפז (איש תעשיה וחינוך), אסף טלמור-ורטהימר (יזם היי-טק) ואיריס מגל (פסיכולוגית).
בהצעתו של ורטהימר תמכו רובינשטיין, פרוהמן והסופר המנוח עמוס עוז. אבי-יצחק התנגד לכל המועמדים, באומרו ש"לא היה מצטרף לעמותה משפחתית, שבה האחרים הם עלה תאנה". דני גולדמן, מנהל בכיר בישקר, ועו"ד יונתן שיף, שהיה בא-כוחו של ורטהימר עם הקמת העמותה, הצטרפו לאבי-יצחק בעוד דורנר נמנעה. מאחר שהתקנון מחייב רוב של 75% לצירוף חברים חדשים, נדחתה הצעתו של ורטהימר - כולל מועמדותם של פרדו ודגני.
ורטהימר הגדיר את התנהגותם של אבי-יצחק, שיף וגולדמן כ"תחושה של בגידה והתקוממות", ולכן מימש את סמכותו והודיע שהוא מדיח את שיף וגולדמן מן הוועד וממנה במקומם את רובינשטיין ופרוהמן. שיף וגולדמן סירבו להשלים עם ההחלטה, וטענו ש"יש לנו יסוד אמיתי לפקפק אם אכן המכתב משקף את רצונו האמיתי של סטף... כל מי שנכח באסיפה הכללית בחודש האחרון יכול היה להבחין במצבו ובלחצים המופעלים עליו". גם אבי-יצחק טען, כי "קיים ספק בשאלה אם מכתבו של סטף חופשי מלחצים ומשקף את רצונו האמיתי". לאחר שהתערב בסכסוך איתן ורטהימר, בנו של סטף ומנכ"ל ישקר, התפטרו גולדמן ושיף מן העמותה וכך נותרו בה חמישה חברים בלבד.
באוקטובר האחרון התפטר עוז מן העמותה, בשל מחלתו, ואילו פרוהמן ורובינשטיין הודיעו שבשל סיבות בריאותיות אינם מעוניינים להמשיך בחברותם. בנובמבר זומנה שוב אסיפה כללית, לקראתה הציע ורטהימר לצרף את קובי הבר, פרופ' יעקב קליין ואני אבוטבול (מנהלת התרומות של משפחת ורטהימר). אבי-יצחק מצידו הציע לצרף את עו"ד צלי רשף (ממייסדי שלום עכשיו), אופק מאיר (מנכ"ל מרכז ליאו בק) וד"ר צבי דניאלי (מהאוניברסיטה העברית). העמותה מציינת, כי מדובר במועמדים שלא קיבלו את אישורו של ורטהימר, כנדרש בתקנונה.
האסיפה נדחתה לחודש דצמבר, ואז הציע ורטהימר למנות את האישים שהוזכרו לעיל, תוך שהוא מדגיש שוויתר על מינוי בני משפחתו ושאין הוא מסכים למועמדיו של אבי-יצחק. האסיפה התכנסה לפני שבועיים ונכחו בה ורטהימר ובנו איתן, רובינשטיין, אבי-יצחק ויועציה המשפטיים והחשבונאיים של העמותה; פרוהמן ודורנר לא הגיעו. רובינשטיין תמך במועמדיו של ורטהימר, אבי-יצחק התנגד, דורנר מוכנה לתמוך רק במועמדים שיאושרו פה אחד, ולכן שוב לא הושג הרוב הדרוש של 75%. אבי-יצחק גם התנגד לאישור הדוחות המילוליים של העמותה לשנת 2017 ולכן לא ניתן להגישם כחוק לרשם העמותות.
גם ועד העמותה משותק, שכן דורנר אינה מוכנה להתמנות, בעוד ורטהימר אינו מוכן למנות את אבי-יצחק. במצב זה, טוענת העמותה, היא נקלעה למבוי סתום, לא תקבל אישור של רשות המיסים ואישור ניהול תקין של רשם העמותות ופעילותה משותקת. לכן היא סבורה יש למנות לה מנהל מיוחד, אשר יוכל לצרף חברים במקומה של האסיפה הכללית. העמותה מציעה את עו"ד נמרוד טפר, העוסק בתחום העמותות. לחלופין, מבקשת העמותה להורות על פירוקה ולהעביר את כספיה לגופים העוסקים במטרות דומות לשלה. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד דורי קלגסבלד ואופיר כץ.

תאריך:  13/01/2019   |   עודכן:  13/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק שליטה בעמותה בהיקף של 200 מיליון דולר שהקים סטף ורטהימר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מצא מין את מינו...
קורא בעיון  |  13/01/19 10:44
2
השמאלנים הם גדולי הצבועים
כנניהו המיסר  |  13/01/19 11:57
3
תזהרו מקלגסבלד. הוא כבר דרס ל"ת
2 למוות.  |  13/01/19 13:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
בירן טוען שיזמי פרויקט הדיור והמלונאות מתיימרים למכור את כל השטח המסחרי בו - כולל 300 מ"ר שהוא עצמו רכש לפני שנים רבות
עידן יוסף
הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה סרטונים ממצלמות אבטחה, לטענתה מהתקרית בנובמבר האחרון שבה נפל סא"ל מ'    "סיירת מטכ"ל עמדה מאחורי הפעולה, שלפניה הוברח ציוד דרך המעברים"
עמירם ברקת
הממשלה תתכנס מחר לדון בחריגה התקציבית החמורה ובצעדים להקטין אותה    הבור העומד כיום על 9.8 מיליארד שקל, נוצר משילוב של ירידה בהיקף 6.5 מיליארד שקל בהכנסות ועלייה של 3.3 מיליארד שקל בהוצאות הממשלה
איתמר לוין
החקירה החלה לאחר פיטוריו של קומי במאי 2017 והועברה למולר; לא ברור האם הוא ממשיך בה    עורך דינו של טראמפ: עובדה שלא גילו כלום
עידן יוסף
יו"ר הכנסת מזהיר כי פיצול מפלגות הימין בבחירות מסכן את שלטון הליכוד בכנסת הבאה ומספר על השיחה שקיבל לפני שלושה שבועות מראש הממשלה באשר לפיזור הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il