X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היועמ"ש החליט: משום השינויים בגרסאותיה של הילה גרסטל והעובדה שלא נמצאו תימוכין לתוכן גרסתה הראשונה, נמצא כי התשתית הראייתית שהתגבשה במהלך החקירה אינה מספיקה להעמדה לדין של מאן דהוא
▪  ▪  ▪
הילה גרסטל. הזיכרון מתעתע [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה החליט (יום ב', 14.1.19) לגנוז את תיק החקירה 1270, בנושא פרשת התמודדות השופטת בדימוס הילה גרסטל למשרת היועץ המשפטי לממשלה.
בכך אימץ אביחי מנדלבליט את עמדת ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, עמדת פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ועמדת פרקליט המדינה. ההחלטה היא ניקוי שולחן לפני ההחלטה בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הילה גרסטל הייתה נשיאת מחוז מרכז ונציבת הביקורת הראשונה על הפרקליטות וכיום היא בוררת/מגשרת מבוקשת מאוד.
כזכור, על-פי מידע מודיעיני שהתקבל במשטרה, במהלך התמודדותה של גרסטל לתפקיד היועמ"ש לממשלה בשנת 2015, הציע לה כביכול מקורבה, אלי קמיר, בתיאום עם מי שכיהן באותה עת כדובר ויועץ התקשורת הפרטי של משפחת נתניהו, ניר חפץ, הצעת שוחד, לפיה גרסטל תקבל את המינוי לתפקיד בעד סגירת תיק החקירה נגד רעיית ראש הממשלה, המכונה "תיק המעונות", לאחר שתמונה.
נוכח מידע זה הוחלט, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, לגבות (19.2.18) את עדותה של השופטת בדימוס.
סיפור המעשה שנמסר מפי השופטת בדימוס גרסטל, על פרטיו, הוביל לפתיחה בחקירה שבמסגרתה נחקרו בחשד להצעת שוחד יועצי התקשורת אלי קמיר וניר חפץ, ונגבו עדויות ממספר עדים עמם חלקה גרסטל את סיפור המעשה בזמנים שונים. כמו-כן בוצע מחקר של מכשירי טלפון ניידים.
בסופה של החקירה, פערי גרסאות משמעותיים בין המעורבים העיקריים עצמם, וכן התפתחות ושינויים פנימיים בגרסה המרכזית שנמסרה באשר להצעת השוחד, הביאו את גורמי האכיפה (המשטרה והפרקליטות) לכלל דעה כי לא התגבשה תשתית ראייתית לביסוס החשדות נגד מי מהמעורבים בפרשה.
על-פי הודעתה הראשונה של גרסטל, בזמן שהייתה מועמדת לתפקיד היועמ"ש לממשלה, חברה הקרוב, אלי קמיר, ביקש לפוגשה בפתאומיות ובדחיפות.
כשנפגשה עמו מסר לה קמיר שהוא נפגש זה עתה עם ניר חפץ, וכי האחרון ביקש ממנו לבדוק את נכונותה של גרסטל לסגור את התיקים של רעיית רה"מ, שרה נתניהו, ובכך יגברו סיכוייה להתמנות לתפקיד.
גרסטל תיארה בהודעתה זעזוע עמוק מההצעה והגדירה אותה כ"הצעה קרימינלית, חד-משמעית". נוכח הודעתה הראשונה של גרסטל פנו החוקרים, עוד באותו יום, לגביית גרסתם של קמיר ושל חפץ.
מפאת חומרת הטענות שעלו בהודעתה של גרסטל, בוצעה חקירתם של השניים בעודם מוחזקים במעצר לצורכי חקירה (חפץ כבר היה עצור במסגרת תיק 4000). באותו זמן, קמיר הכחיש את פרטי גרסתה של גרסטל, ואילו חפץ לא שיתף פעולה עם החקירה.
בהמשך, נגבתה עדות ממקורבים שונים לגרסטל, אשר אישרו באופן כללי כי האחרונה אכן סיפרה להם על הצעה מעין זו.
נוכח גרסאות אלה של המעורבים בפרשה, התמקדה חקירת המשטרה בבחינת תימוכין לגרסתה המפלילה של השופטת בדימוס גרסטל. כך, נערכו מספר רב של פעולות חקירה לצורך איתור המועד של הפגישה בה על-פי טענת גרסטל הוצעה לה ההצעה האמורה.
בסופו של יום, הנתונים שנאספו לימדו כי בצהרי יום 8.10.15 נפגשו קמיר וחפץ בבית קפה מסוים בתל אביב, ומיד לאחר מכן נפגשו באותו מקום גם קמיר וגרסטל. לאחר מכן, אלי קמיר נחקר מספר פעמים נוספות.
הוא אישר כי הוא זימן את חפץ לפגישה בנושא מועמדותה של גרסטל, על דעתה, לתפקיד היועמ"ש, אך הוא שלל כל אפשרות שנושא סגירת התיק של שרה נתניהו עלה בשיחתו עם גרסטל.
ביום 4.3.18 נחתם עם ניר חפץ הסכם עד מדינה במסגרתו הוענקה לחפץ חסינות מהעמדה לדין הן בתיק המכונה "תיק 4000" והן בפרשה זו. חפץ מסר את גרסתו המלאה בפרשה זו ביום 21.3.18 ועיקרה הוא שקמיר ביקש ממנו לפעול לטובת מינויה של גרסטל לכהן בתפקיד היועמ"ש לממשלה, ואילו הוא, חפץ, השיב לו שאינו רוצה או יכול לעסוק בנושא המינוי.
לדברי חפץ, השיחה שקיים עם קמיר הייתה שיחת רכילות ותו לא, ולא עלה בה כלל נושא סגירת תיק המעונות.
ביום 8.5.18 נגבתה הודעה נוספת מגרסטל. בהודעה זו היא הבהירה שקמיר לא הציג בפניה "הצעה על השולחן", מפי חפץ. כן ביקשה להבהיר שלא הובאה בפניה הצעה קונקרטית כפי שתוארה בגרסתה הראשונה, שהשיח היה ערטילאי, שאין לה ידיעה על תוכן השיחה האמיתי בין חפץ לקמיר וכי הזעזוע הכבד שחשה נבע מעצם השיח. כן הבהירה כי אינה יודעת לומר אם מדובר בהצעת שוחד.
גרסטל הסבירה את השינוי באופן הצגת הדברים על ידה בעדותה השנייה בתעתועי זיכרון ביחס לזמנים, נוסחים והתבטאויות, בחלוף למעלה משנתיים מהפגישה האמורה.
נוכח כל האמור, ובפרט משום השינויים בגרסאותיה של בדימוס גרסטל והעובדה שלא נמצאו תימוכין לתוכן גרסתה הראשונה, נמצא כי התשתית הראייתית שהתגבשה במהלך החקירה אינה מספיקה להעמדה לדין של מאן דהוא, ועל כן החליט היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט לקבל את המלצות ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), ופרקליט המדינה לסגור את התיק נגד אלי קמיר.

תאריך:  14/01/2019   |   עודכן:  14/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תעתועי זיכרון": נסגר התיק נגד גרסטל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה שלשופטים מותר לשקר
יאיר ל  |  14/01/19 18:29
2
מדוע לא החליט
ארי כספי  |  14/01/19 18:34
3
סיפור על מדינה דמיונית
אקטואלי  |  14/01/19 21:36
4
סיפור על מדינה דמיונית - המשך
אקטואלי  |  14/01/19 23:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איציק וולף
אב גרוש מכפר סבא עתר לבג"ץ נגד שרת המשפטים, נגד נשיאת העליון לשעבר ונגד בכירי הנהלת בתי המשפט בדרישה להפסיק לצמיתות את הפעלת מאגר המידע הלא חוקי שאספה הנהלת בתי המשפט נגד אזרחים שמתחו ביקורת על שופטים    עלות המאגר - כ-1.25 מיליון שקל בשלוש שנים    "הנהלת בתי המשפט הפכה לגוף צנזורה. הודיעו לשופטים על הדברים שנכתבו נגדם וגרמו לזיהום דעתם ולשיבוש הליכי משפט. שקד אישרה את המאגר, שפיצר הקים אותו ונאור היא מההוגות האידיאולוגיות שלו"
איתמר לוין
השופט סאאב דבור הסתפק בשלוש שנות מאסר לנהג שיכור שהרג צעירה שנסעה עימו    קרא: משקל יתר לנסיבות האישיות    המדינה לא ערערה ולכן העונש נותר על-כנו
איתמר לוין
פסק דינה של השופטת חיה זנדברג, שקיבלה את ערעור המדינה, מעלה סימני שאלה קשים על החלטת שופט התעבורה נאיל מהנא שלא להרשיע את מוניר ברהום
איתמר לוין
הנהלת בתי המשפט לא תשתמש במאגר על מי שהעלו לרשת "פרסומים פוגעניים" נגד שופטים, עד לסיום הבדיקה שמנהל מנדלבליט לגבי עצם קיומו של המאגר
איתמר לוין
מוניר ברהום מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נהג בשכרות, סטה מנתיבו והתהפך    שופט התעבורה הירושלמי נאיל מהנא נענה לבקשתו של ברהום ונמנע מלהרשיעו כדי שלא יפוטר, ולאחר מכן אף אסר לפרסם את שמו מחשש שהפרסום יביא לפיטוריו    פרוטוקול ההרשעה וגזר הדין נעלמו מהתיק במערכת "נט המשפט"
רשימות נוספות
מזכירה לשעבר במשטרה תובעת את מח"ש  /  יצחק דנון
קוצר עונשו של שחם-שביט  /  איתמר לוין
סחבת הפרקליטות מנעה הרס בתי פלשתינים  /  איתמר לוין
הנשיא החזק ביותר  /  איתמר לוין
הלקח של פוזננסקי-כץ  /  עו"ד עופר רשו
מדוע באמת שוחררו האסירים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il