X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האח הגדול. כשלוש שעות לא מספיקות להתכונן לשידור [צילום: פלאש 90]
סמוטריץ' נגד האח הגדול: חשד להפרת החוק
יו"ר האיחוד הלאומי פנה לשר העבודה בבקשה לבחון האם לצורך שידור התוכנית בצאת השבת מעסיקה תוכנית הריאליטי עובדים בשבת בניגוד לתנאי ההיתר שניתן לה ועוד: טוען כי בחינת ההיתרים לבניית גשר יהודית בשבת אינה יכולה להעשות ללא ועדה מקצועית
סמוטריץ'. דרישה לאכיפת החוק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כץ. יבחן את הפנייה [צילום: אוהד צויגנברג]

התנגדות כ"ץ לגשר יהודית תגדיל פי 5 את חילול השבת
עידן יוסף
חברת נתיבי איילון הגישה מתווה עבודה חדש להקמת גשר יהודית בהתאם למתווה שדרש שר התחבורה, ולפיו במקום 4 עובדים יהודיים בכל שבת - יעבדו 20
לרשימה המלאה

האם חורגת הזכיינית רשת 13 מההיתר שניתן לה, לצורך שידור עונת "האח הגדול VIP" במוצאי שבת, ומפרה את ההיתר שניתן לה תוך העסקתם בשבת שלא כדין של עובדים יהודיים? סגן יו"ר הכנסת ויו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), פנה (יום ו', 18.1.19) במכתב לשר העבודה והרווחה חיים כץ, וביקש ממנו לבדוק את הנושא.
סמוטריץ' אומר כי בפנייה שהתקבלה במשרדו, נאמר כי התוכנית "האח הגדול VIP" משודרת בשעה 21:00 במוצאי השבת, כאשר לצורך שידורה במועד זה נעשות הכנות רבות בשבת עצמה מצד עובדי הפקה רבים. בין היתר, כתב, מועסקים חלק מן העובדים בקליטתו של קהל אלפים המגיע לאולפן, דבר המצריך היערכות נרחבת. הוא ביקש מן השר לבצע בחינה מחודשת של כל ההיתר שניתן לרשת 13 ולהביא לצמצום משמעותי של מספר המועסקים בשבת, בהתאם ללשון החוק.
לשקול ויתור על בניית גשר יהודית
עיקר מכתבו של סמוטריץ' נסוב סביב חילולי השבת בגשר יהודית בתל אביב. לדבריו, "עיכוב הקמתו של גשר יהודית בשבת בידי שר התחבורה, ח"כ ישראל כ"ץ, נועד למנוע את חילול השבת שאמור היה להיות, אולם - בהסתמך על הדיווח המפתיע בחברת החדשות - חילול השבת לא זו בלבד שלא יפחת אלא אף יגדל.
"תמוה בעיני כיצד מ-4 עובדים יהודיים בשבת בלבד מבקשת חברת נתיבי איילון להעסיק 21 עובדים - יותר מפי חמישה מאשר התכנון המקורי".
ח"כ סמוטריץ' ציין כי גשר יהודית הוא הראשון מתוך מספר גשרים המתוכננים בעתיד לאורך נתיבי איילון, שיחברו בין השכונות המזרחיות לכביש לאלו ממערבו. "נראה כי לא תהיה זו הפעם הראשונה בה תבקש חברת נתיבי איילון לבצע את העבודות בשבת, וכשר האחראי על ישום חוק שעות עבודה ומנוחה היחיד שיכול למנוע זאת הוא אתה, או גורמי המקצוע המוסמכים מטעמך".
הוא הזכיר כי לאחרונה נכנסו לתוקף שורת תיקונים בחוק שעות עבודה ומנוחה, בהם חיובו של שר העבודה להתחשב בעת מתן ההיתר במסורת ישראל, בהשפעה שיש במתן ההיתר על אופי המרחב הציבורי שבו תתבצע העבודה שלגביה מתבקש ההיתר וכן בקיום חלופה שאינה מחייבת העסקה בשעות המנוחה השבועית.
"במלוא ההערכה לכישוריו של אדוני", הוסיף סמוטריץ', "על-מנת לפסוק ולהכריע בנושאים אלו נדרשת ועדה מייעצת בה יהיו חברים גם מהנדסים ואנשי מכון טכנולוגי תורני, שיבחנו בצורה מקצועית את כל החלופות ויגישו את המלצותיהם לשר. בהעדר ועדה שכזו, כל החלטה בנושא תהיה בלתי מקצועית. ליבת החוק לא נועדה רק למצוא או לשלול היתרים אלא היא מאפשרת בידי השר שלא לאשר כלל את העבודה כאשר השר משוכנע שאי ביצועה לא יגרום נזק רב לכלכלה וכדומה. דהיינו עם כל החשיבות שיש לגשר יהודית, ייתכן שכל עוד אין אפשרות להקים אותו ביום חול, אפשר לשקול לוותר עליו ולהסתדר כפי שהסתדרנו עד היום בלעדיו".

תאריך:  18/01/2019   |   עודכן:  18/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ' נגד האח הגדול: חשד להפרת החוק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שני בדיחות פוליטיות: סמוטריץ ו
פסח  |  18/01/19 13:08
 
- יש לכתוב : שתי בדיחות (ולא שני ל"ת
למגיב  |  18/01/19 22:13
2
סוג של התעללות. ל"ת
האח הגדול  |  18/01/19 15:30
3
סמוטריץ הוא ספר לנו על השירות
אמיר1234  |  19/01/19 12:15
4
השמאלנים האלה בבית האח הגדול
פופו ליסט  |  19/01/19 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בגלל רגישות החומר המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בחומר שנתפס במסרונים בטלפון הנייד של אפי נוה    "קיימים גם שיקולים של פגיעה חמורה בפרטיותם של החשוד וצנעת הפרט של גורמים שונים, לרבות כאלה שכלל אינם קשורים לחקירה"
עידן יוסף
ועדת בדיקה תבדוק מה הסיבה שהביאה להשתחררות הזרוע של אחד מששת העגורנים הספרדיים    לא היו נפגעים ולא נגרם נזק
מחלקה ראשונה
כוחות צה"ל הרסו את ביתו של חליל ג'אברין, שביצע את הפיגוע לפני כארבעה חודשים. לפני כחודש הוצא צו ההריסה לבית המחבל שבדרום הר חברון
איתמר לוין
פיצוי על אובדן כושר השתכרות של חייב במסגרת תביעה לנזקי גוף יועבר לנאמן לנכסיו, בעוד שבידי החייב יישארו ידי רכיבי הפיצוי    וילנר: שינוי הפרשנות ותכלית החוק מחייבים את שינוי הלכת ידידיה
איתמר לוין
בג"ץ דחה את עתירת המפלגה בראשותו של משה פייגלין, שביקשה לקבוע שתקרת ההוצאות וההכנסות לכל מועמד בפריימריז תהיה 12.6 מיליון שקל    אישר את קביעת המבקר: תקרה של 40,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il