X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא צ'אד דבי וראש הממשלה נתניהו הכריזו על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות נתניהו למארחו: "עתיד אפריקה תלוי בעתיד הסאהל. אנו שואפים ליצור קשרי ידידות עם מדינות נוספות באפריקה, ואני שמח לראות שאחרים הולכים בעקבותיך"
▪  ▪  ▪
דבי ונתניהו. ניסו לחבל בביקור [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי הכריזו (יום א', 20.1.19) בבנג'מנה, בירת צ'אד, על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. ההכרזה התקיימה במסגרת ביקורו ההיסטורי של נתניהו בצ'אד.
במסגרת הצהרות משותפות עם הנשיא דבי, אמר נתניהו: "עתידה של אפריקה תלוי בעתיד הסאהל. מה שקורה כאן עשוי להשפיע על העולם כולו. אנחנו מבינים זאת, אתם מבינים זאת. אנחנו חייבים להבטיח שבני ברית חיוניים יבינו זאת, ולכן אנו שותפים למאמץ לעצב עתיד של ביטחון ושגשוג עבור מדינותינו, ובמובן הרחב יותר, עבור אפריקה ומעבר לה.
"דנו היום על כך בפירוט רב. אנו יכולים לעשות הרבה מאוד יחד. דנו בדרכים להעמיק את שיתוף הפעולה בינינו בכל תחום - מביטחון ועד חקלאות, מזון, מים, אנרגיה, בריאות ותחומים רבים אחרים. אני מאמין ששיתוף פעולה זה יוביל לבניית עתיד טוב יותר, בטוח יותר ומשגשג יותר עבור שני עמינו".
הוא סיפר על משלחת ישראלית הצפויה להגיע בעוד כחודש לצ'אד: "אנו מאמינים בעתידה של צ'אד ובעתידה של אפריקה. זהו ביקורי הרביעי באפריקה בפרק זמן של שנתיים. אני חושב שזה אומר משהו, ואכן אנו מחויבים לעשות כל מאמץ, יחד עם ארה"ב, במסגרת תוכנית Power Africa, להביא אור למדינות אפריקניות. תודות להחלטת ממשלה שהתקבלה לאחרונה, חברות ישראליות נוספות יצטרפו בקרוב למאמצי פיתוח באפריקה. בחודש מרס תגיע לצ'אד משלחת מיוחדת של חברות ישראליות כדי לראות את האפשרויות השונות שהנשיא וממשלת צ'אד פותחים עבור חברות ישראליות, ואני חושב שהאפשרויות הן עצומות".
נתניהו הודה למארחו על קבלת הפנים החמה לו ולפמלייתו, ואמר לו: "לכבוד הוא לי להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שמבקר במדינתך היפהפייה. זהו ביקור היסטורי שבא בעקבות ביקור היסטורי אחר - ביקורך בישראל לפני כחודשיים. אני מבקר כעת בצ'אד בפעם הראשונה, אני כאן כדי לכונן מחדש באופן רשמי את היחסים הדיפלומטיים בינינו. צ'אד היא מדינה חשובה מאוד לכשעצמה וחשובה מאוד לישראל.
נתניהו עמד על כך שמדובר במדינה מוסלמי, ואמר: "הנשיא דבי, יש לך חזון כיצד להגדיל את האפשרויות עבור בני עמך, מדינתך והאזור שלך, ואני שותפך לתהליך זה. עבורנו, יש משמעות לכך שצ'אד היא מדינה בעלת רוב מוסלמי החותרת לידידות עם ישראל. ישנן מדינות רבות כאלה, אבל באפריקה יש לכך משמעות מיוחדת. אנו שואפים ליצור קשרי ידידות עם מדינות נוספות באפריקה, ואני שמח לראות שאחרים הולכים בעקבותיך".
בהתייחסו למצב האזורי, אמר ראש הממשלה: "ביקורי באפריקה מתקיים כמה ימים אחרי פיגוע טרור נורא בקניה, והיו פיגועי טרור של בוקו חראם גם באזור זה. אני מסכים איתך, אדוני הנשיא, שאנו חייבים לחבור יחד כדי להילחם ברשע הזה. אנו מוכנים לעשות זאת תוך שיתוף פעולה מלא איתך, כפי שאנו משתפים פעולה עם מדינות אחרות שמבקשות למגר את הטרור. אני מאמין שזה לא מאבק אבוד ושאנחנו יכולים להביס את הכוחות הללו אם נשלב ידיים.
בנימה אישית, סיפר נתניהו: "אני מאמין בעתיד שלכם, אני מאמין בעתיד שלנו, אני מאמין בעתיד הידידות בינינו. אבל הרשה לי להוסיף משהו נוסף שגיליתי היום - הנשיא דבי אוהב לקרוא היסטוריה, אני אוהב לקרוא היסטוריה. דיברנו על כך שלא ייתכן חזון לעתיד ללא הבנה של העבר. דיברנו על מלחמת העולם השנייה. הנשיא דבי סיפר לי על החותם העמוק שביקורו ביד ושם ומפגשיו הקודמים עם נושא השואה הותירו עליו. ואילו אני למדתי היום על גורלם של לוחמים אפריקנים, חיילים במלחמת העולם השנייה, אסירי מלחמה, שנרצחו על-ידי הנאצים, בעיקר בגלל צבע עורם. זהו סיפור שחייבים לספר אותו. אתם סבלתם בגלל היותכם שחורים, אנחנו סבלנו בגלל היותנו יהודים. אנחנו סירבנו להשלים עם הגורל הזה ואנו הקמנו את עצמנו כדי ליצור עתיד חדש עבורנו, ואחד עבור השני. זהו ניצחון הרוח האנושית וזה מה שאנו רוצים להשיג בביקור היסטורי זה".
שני הצדדים חתמו על מזכר לחידוש היחסים בין ישראל לצ'אד, ועל כך אמר נתניהו: "אנחנו מכריזים היום על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם צ'אד, מדינה ענקית בלב אפריקה. אנחנו פורצים דרך לעולם המוסלמי, אנחנו מתקבלים כאן בכבוד כפי שקיבלנו את הנשיא דבי בארץ בכבוד. ישראל פורצת לעולם המוסלמי. זאת תוצאה של עבודה מאומצת בשנים האחרונות. אנחנו עושים היסטוריה ואנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה. יש מי שניסה לחבל בביקור הזה, כמו גם בביקורים אחרים - ללא הצלחה. אנחנו ממשיכים הלאה, במעלה ההר, לפסגות חדשות".

תאריך:  20/01/2019   |   עודכן:  20/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מביטחון עד חקלאות": השת"פ עם צ'אד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התקיפה היום בדמשק נועדה, על-פי ההערכות, להרתיע מטוס נוסעים או תובלה אירני מלנחות בשדה התעופה של דמשק    התגובה הסורית כללה ירי רקטת קרקע-קרקע ולא ירי טילי נ"מ כפי שהיה בעבר
איציק וולף
השופטת א', החשודה כי מונתה לכס השיפוט תמורת יחסי מין עם ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, שוחררה ממעצר בית והודיעה כי היא יוצאת לחופשה משיפוט    מכחישה מעורבות בביצוע עבירות כלשהן
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את המועד האחרון לחקיקת חוק גיוס וקבע אותו ב-28 ביולי 2019
איציק וולף
מינהל הרכש במשרד הביטחון קנה לקראת ט"ו בשבט כשני טונות צימוקים, כחצי טון שקדים, 1 טונה בוטנים, 500 ק"ג אגוזי מלך, 1,500 ק"ג משמש, 1,000 ק"ג בננה צ'יפס, וכ- 500 ק"ג חמוציות
איתמר לוין
קובע שחיבוב (לייק) אינו מהווה לשון הרע, ושגם במקרה של שיתוף יש להטיל אחריות פחותה מאשר במקרים אחרים; שיתוף של דעה עשוי להיות מוגן לחלוטין מפני תביעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il