X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הפנים דורש לבצע בדיקת רקמות בחו"ל כתנאי להכנסתו ארצה של תינוק שנולד לישראלים מפונדקאית בחו"ל הנדל מצביע על שאלות שנותרות פתוחות ואומר שיש להביאן בפני בית המשפט המחוזי
▪  ▪  ▪
חשש לסחר בילדים [צילום אילוסטרציה: יוסי זליגר, פלאש 90]

נוהל משרד הפנים לגבי הכנסתם ארצה של ילדים שנולדו בהליכי פונדקאות בחו"ל, מעורר שאלות המחייבות בירור משפטי יסודי - אומר (יום ב', 21.1.19) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל. הוא מצביע על שאלות להן לא ניתנת תשובה בנוהל ועל האפשרות שהוא אינו עונה על הערות קודמות של בית המשפט העליון.
המשרד מחייב לבצע בדיקת רקמות במדינה בה נמצאת הפונדקאית, כדי להוכיח את הזיקה הגנטית של האב (תורם הזרע) לילד שנולד באמצעות הפונדקאית. לדברי המדינה, נוהל זה חיוני כדי למנוע סחר בילדים ולשמור על יחסי החוץ של ישראל ועל הזמינות של פונדקאות בחו"ל. הנדל אומר שאין לזלזל בנימוקים אלו, אך שם את הדגש על הבעייתיות ועל השאלות שנותרו פתוחות.
הנדל מציין, כי המדינה לא הציגה בפני בתי המשפט שדנו בתיק ספציפי זה (משפחה, מחוזי ועליון) נוהל כתוב של משרד הפנים - למרות שטענה שמדובר במאות מקרים בשנה. לכן, גם אם הנוהל נותן מענה מסוים לביקורת החריפה שמתח בג"ץ ב-2011 על המדיניות בנושא, הוא אינו מתווה מדיניות בשאלת היסוד: מתי ימנע שר הפנים הכנסת תינוקות שלא נערכה להם בדיקת רקמות בחו"ל, ומתי - אם בכלל - יאפשר לבצע את הבדיקה בישראל.
דווקא בשל ביקורת זו, קיבל הנדל את ערעורה של המדינה ופסק שבית המשפט למשפחה לא היה מוסמך להורות לה להכניס ארצה שני ילדים שנולדו לפונדקאית באוקראינה ולא עברו בדיקת רקמות. בית המשפט המחוזי דחה את ערעור המדינה, אך הנדל קובע שהסמכות מצויה בידי בית המשפט המחוזי (כבית משפט לעניינים מינהליים), היכול לדון לגופו בנוהל משרד הפנים.
הנדל מסביר, כי בית המשפט למשפחה מופקד רק על חיי המשפחה, ואין לו זיקה ישירה לסוגיית הכניסה לישראל והוא נעדר גם את הראיה הכוללת של בית המשפט המינהלי. ראייה זו נחוצה, שכן שר הפנים והביקורת השיפוטית עליו "בוחנים את הסוגיה בראיית כוללת ורב-ממדית". המחוקק קבע מסלול ברור - פנייה לבית המשפט המחוזי - ואין לאפשר לעקוף קביעה זו על-ידי פנייה לבית המשפט למשפחה.
הנדל מסכם באומרו, כי את המקרה הספציפי ניתן לפתור נקודתית, וכי ההורים יכולים לפנות לבית המשפט המחוזי במידת הצורך. "יש להניח כי המדיניות הכללית תיבחן על-ידי הערכאות המתאימות בהזדמנות הראשונה - אם במסגרת מקרה זה ואם בהליכים אחרים - כדי להאיר את דרכם של הפונים לפונדקאות חו"ל", הוא אומר. השופטים יוסף אלרון ואלכס שטיין הסכימו עם הנדל. את ההורים ייצגה עו"ד רות גורדין, ואת המדינה - עוה"ד מיכל לוי ויהודית מייזלס.

תאריך:  22/01/2019   |   עודכן:  23/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
תובעת את אלי אהרון, ממנו רכשה את חברת מנורה איזו אהרון ב-150 מיליון שקל    טוענת שגילתה תשלומים בשחור לעובדים, בונוסים שלא דווחו לה, התחייבויות עליהן לא ידעה והוצאת כספים לטובתו של אהרון
איציק וולף
אזרחים הבחינו בשעה 6:44 בשובל עשן ושמעו קול פיצוץ במרכז הארץ    משרד הביטחון הודיע: מדובר בניסוי מוצלח של משרד הביטחון ושל הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים למערכת חץ 3 המיועדת ליירוט טילים מחוץ לאטמוספירה
איציק וולף
בליכוד טוענים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא היה שר התקשורת בשנת 2013 שבמהלכה ניסה ללחוץ על שאול אלוביץ' לפרסם כתבות מכפישות על בנט באתר וואלה    "מיזוג בזק-יס קרה רק שנתיים לאחר מכן"
אלעזר לוין
ישרס תגייס כסף באגרות חוב כדי לרכוש את מתחם נוה אילן    רמות בעיר תנפיק אג"ח כדי לממן חלקית בנית מגדלי דירות ברמת השרון
אלעזר לוין
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדת משרד השיכון ודחה את עמדת מנהל התכנון במשרד האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il