X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העתירות נגד הפיצול נמחקו לאחר שהממשלה חזרה בה מן המהלך כדי לאפשר את אירוח האירוויזיון, אך השופטים רומזים בבירור שאם לאחר התחרות יעלה שוב הרעיון - הוא ייפסל
▪  ▪  ▪
פגיעה בחופש העיתונות [צילום: רפי דלויה]

בית המשפט העליון ימנע פיצול עתידי של חטיבת החדשות מתאגיד השידור כאן. כך עולה מפסק דינו, אשר מחק (יום ד', 23.1.19) עתירות שהוגשו נגד הפיצול, לאחר שהממשלה חזרה בה מכוונתה לבצעו.
כחלק מסגירתה של רשות השידור והקמת כאן, נקבע כי חטיבת החדשות תהפוך לתאגיד נפרד לחלוטין. בעתירות נגד המהלך נטען, כי הוא פוגע בחופש העיתונות ונועד להכשיר התערבות פוליטית בתכני החדשות בשידור הציבורי, וכי נפלו פגמים בהליך החקיקה. הממשלה והכנסת ביטלו את הפיצול לאחר שהתברר, שישראל לא תוכל לארח את תחרות האירוויזיון אם התאגיד לא ישדר חדשות ואקטואליה. כיוון שכך, העתירות התייתרו ונמחקו - אך בג"ץ הוסיף התייחסות עקרונית לחופש העיתונות בכלל ולאפשרות הפיצול בפרט.
המשנה לנשיאה, חנן מלצר, אומר כי יש חשיבות רבה בשידור ציבורי על-מנת שיביא לידי ביטוי את כל הדעות - מה שלא בהכרח ייעשה בשידור פרטי, הפועל למטרות רווח. "עיקר חשיבותו של השידור הציבורי נעוצה ביכולתו לשדר שידורי חדשות ואקטואליה. שידורי החדשות הינם העוגן של השידור הציבורי, ובהם תלויה עיקר חשיבותו של השידור הציבורי", הוא מדגיש.
מלצר מוסיף: "שידור ציבורי, הכולל חדשות ואקטואליה, חייב להיות עצמאי ומשוחרר מהתערבויות ומאינטרסים פוליטיים וכלל זה משקף, בין השאר, זכות של הציבור. יש להעיר אפוא כי מצער הדבר שהשמירה על העיקרון האמור הושגה פה באקראי עקב רצון המשיבים לאפשר את קיומה של תחרות האירוויזיון בישראל, ולא מתוך הכרה בחשיבות השידור הציבורי ובזכויות החוקתיות הרלוונטיות, שאין לפגוע בהן שלא על-פי פסקת ההגבלה.
"ראוי לפיכך שהכל יפנימו כי התוצאה אליה הגענו מתחייבת מהתפיסה הדמוקרטית. שידור ציבורי מבוסס ובלתי תלוי הוא כלי חשוב לקיומו של שוק תקשורת מגוון, תוסס וביקורתי, שאיננו נושא פנים לבעלי שררה, ממון או אינטרס. בהיותו כזה הוא שומר על הדמוקרטיה ועל ההשתתפות של אזרחי המדינה בעיצוב דמותה... מסר זה אמור להיות חד וברור כדי שהתנהלות מעין זו שעמדה בבסיס העתירות, ואשר תוצאותיה נמנעו לבסוף, בין השאר, תודות לצו הביניים ולאירוויזיון - לא תישנה".
השופטת דפנה ברק-ארז מוסיפה, כי קיים חשש לא רק מפני התערבות פוליטית-מינהלית ישירה בתכני השידור הציבורי, אלא גם בפני אפקט מצנן בדמות החשש מפני התערבות שכזאת. השופט יצחק עמית אומר במפורש, כי המדינה הייתה מתקשה מאוד לשכנע את בג"ץ בחוקתיות הפגיעה בזכות לחופש ביטוי. השופט מני מזוז אומר, כי בשוק התקשורת המודרני - קיומו של שידור ציבורי הפך לחשוב ביותר, "ללא שליטה או השפעה כלכלית, פוליטית או אחרת". השופטים ניל הנדל, נעם סולברג וג'ורג' קרא הסכימו עם מלצר.
בג"ץ גם דחה עתירה נגד הסעיף בחוק הקובע שתוקם רשת שידור חרדית, בטענה שמדובר בפגיעה בחופש העיסוק של גורמי תקשורת פרטיים. מלצר קבע, כי בהליכי החקיקה לא נפלו פגמים המצדיקים את התערבותו של בית המשפט, וכי הקמת גוף שידור ציבורי איננה מהווה פגיעה פסולה בתחרות.
המדינה חויבה בתשלום הוצאות בסך 100,000 שקל לארגון העיתונאים ולתאגיד כאן.

תאריך:  23/01/2019   |   עודכן:  24/01/2019
+"תמרור אזהרה לכל מי שישקול לפגוע בשידור הציבורי"
01:44 24/01/19  |  

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי הגיב על פסק הדין: "אמנם הניסיון לפגוע בתאגיד השידור הציבורי באמצעות פיצולו נבלם באמצעות העתירות של ארגון העיתונאים ושל התאגיד ובוטל בכנסת בזכות האירוויזיון, אבל יש גם חשיבות רבה להחלטה שפרסם היום בג"ץ. דברי השופטים חידדו שוב עד כמה חשובים חופש הביטוי חופש העיתונות ושידור ציבורי עצמאי במדינה דמוקרטית. אני מקווה שהדברים הברורים וההוצאות שנפסקו יהוו תמרור אזהרה לכל מי שישקול לפגוע בשידור הציבורי בעתיד".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ ימנע את פיצול החדשות מתאגיד כאן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נו אז השופט אמר זאת לא תיהיה
צורי  |  24/01/19 22:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
יצחק דנון
חברות תקליטים מצריות ונציגתן בארץ טוענות שתאגיד השידור משמיע בקול ישראל יצירות שהזכויות בהן שייכות להן, למרות ההתכתבות עימו
עידן יוסף
יו"ר תאגיד השידור בוועדת הכלכלה: אחרי האירוויזיון יעברו עובדי החדשות והרדיו לירושלים    יו"ר הוועדה דרש דיווח לוועדה כל חודשיים    נחמן שי: נשמח לראות את השלמת המעבר לירושלים עד ראש השנה
איתמר לוין
במערכת ההוצאה לפועל מתנהלים 42,000 תיקים על חובות של אגרת טלוויזיה בסכום כולל של 177.8 מיליון שקל - מתוכם 51.6 מיליון שקל שכר טירחתם של עורכי הדין המטפלים בתיקים
יצחק דנון
העובדים יכינו רשימה של הנושאים בבניין החדש המצריכים לדעתם טיפול, ההנהלה תקבע לוח זמנים לטיפול ובית הדין יכריע במקרה של חילוקי דעות
יצחק דנון
ההנהלה פנתה לבית הדין, לאחר שההסתדרות וארגון העובדים הודיעו שלא ישתפו פעולה בביצוע הפעימה הראשונה של המעבר למשכן הקבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il