X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתיבי ישראל שוקלת פתרונות שונים לצוואר הבקבוק באיילון, כולל הצרת הנחל והקמת מרכז ניקוז בפארק אריאל שרון עוד בתכנון: 4 צמתים חכמים, מקטע צפוני למסילה המזרחית עד 2024 וביטול הפניות שמאלה בכבישים
▪  ▪  ▪
פרץ. נשאר בנתיבי ישראל

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, פרס השבוע (יום ג', 22.1.19) במטה החברה באור יהודה את תוכניות החברה ופרס את הישגיה הביצועיים.
  • תוכניות לטווח רחוק - תוכנית החומש אינה מספיקה, וצריך יותר ממנה. היום אנחנו בתוכנית החומש לשנים 2021-2016, ותוכנית החומש הבאה היא לשנים 2026-2021. אני מעוניין בתוכנית ל-2030 ול-2040.
  • השקעות - בשנת 2018 השתנה יחס התקציב והתהפך - 8 מיליארד שקל לתחבורה ציבורית לעומת 6 מיליארד לכבישים. גוש-דן חייב הרבה יותר השקעה בתחבורה הציבורית, אבל עדיין צריך כסף לכבישים בצפון, שבו הרבה כבישים מסוכנים. בשנתיים-שלוש הקרובות נשקיע 5.5 מיליארד שקל במיזמי תחבורה ציבורית במטרופולין גוש-דן ובכביש 4 בנהריה.
  • תחבורה ציבורית - בנתיבי ישראל יוקם אגף מרכזי לתחבורה ציבורית, כאשר מנהלי המיזמים יהיו מוגדרים רק לנתיבי תחבורה ציבורית. אני מאמין שיוקם עד מחצית השנה. נתיבי ישראל מקדמת 33 מיזמים של נתיבי תחבורה ציבורית באורך כולל של 260 ק"מ. עם זאת, רק שניים מהם יהיו מוכנים במהלך השנה - בכביש 471 ממחלף נחשונים ועד מחלף בר-אילן, ובין הכניסה הדרומית למחנה תל השומר ועד צומת הטייסים בתל אביב.
  • ניצול התקציב - נתיבי ישראל עומדת על ביצוע שנתי של 100% מהתקציב המאושר - 5.32 מיליארד שקל. דוח שנתי של חברת WSP מדצמבר 2018 קובע כי 28 מתוך 29 מיזמים עמדו במסגרת התקציב. בהשוואה למתרחש בחו"ל מדובר בנתון מוצלח מאוד שאינו בר-השוואה. אנו נתקלים בעיכובים, לדוגמה מצד רשות העתיקות, ששילמנו לה למעלה מ-100 מיליון שקל. האיחורים בביצוע מיזמים מזעריים ומגיעים לכל היותר עד חמישה חודשים.
  • בטיחות בדרכים - נושא הבטיחות בדרכים הוא בסדר עדיפות גבוה. הפניות שמאלה מסוכנות ואנחנו מבטלים אותן. משפחות שכולות התלוננו שביטלתי פנייה שמאלה לאתר הנצחה. אני מעדיף לבטל את הפנייה ולמצוא פתרונות אחרים מאשר שיהיו עוד משפחות שכולות בגלל תאונה. אני לא ישן בלילה מהמחשבה שאולי לא עשיתי מספיק למנוע תאונה. מוקד סיכון הוא דבר שלא משתנה וכל תאונה הופכת את המקום למוקד סיכון. יש היום 726 צמתים עם פניות שמאלה שכדי לבטלם אושרו 120 מיליון שקל בשנה.
  • צמתים חכמים - בשנה הבאה יהיו ארבעה צמתים בהם יינתן עדיפות ברמזורים לתחבורה ציבורית. טרם בחרנו באיזה צמתים זה יקרה. הצמתים החכמים האלה יהיו עם אלגוריתם העדפה לאוטובוסים. אנחנו עוברים מבקרת תנועה לניהול תנועה. ההבדל ביניהם הוא כמו ההבדל בין לשחרר את הפקק לבין לגרום לכך שהפקק לא יהיה קיים מלכתחילה.
  • המסילה המזרחית - מסילת הרכבת המזרחית לא תיפתח ב-2026. המסילה מורכבת מקטעים A ו-B, הצפוני והדרומי. החלק הצפוני שמגיע עד תל אביב (חדרה-שהם) הוא החשוב יותר בגלל עומס התנועה וייפתח בסוף 2024. כ-98 אחוזים מבניית המסילה כבר בהליכים מכרזיים מתקדמים. האזרחים יוכלו לראות את הכלים ההנדסיים פועלים בשטח מיד לאחר סיום ההליכים. לקטע עד לוד יש פחות ביקוש אני לא אחראי. הסיפור הוא בעיקר יצירת חלופה למסילת החוף. המסילה המזרחית תאפשר רצף רכבתי מבית שאן, דרך חבל עירון וחריש לתל אביב בתוואי אחר שלא עובר בחיפה ובמסילת החוף.
  • רכבת ישראל - לרכבת ישראל אין יתרון בלפוצץ סלעים. עליה לעסוק בהפעלת רכבת, שזו 'מפלצת' אדירה. זה אתגר ציבורי גדול. האתגר הבא שלי אם הייתי רוצה לשרת את הציבור הוא להיות מנכ"ל רכבת ישראל, אבל אני רוצה להישאר בנתיבי ישראל. לפני שנה הקמנו חטיבה רכבתית. שלושה מיזמי רכבת הם שלנו והם הוכיח את עצמם. עכשיו אני מתחיל להקים אגף חשמול, מגייסים ראש אגף לחשמול ונחשמל יחד עם הרכבת. הכי טוב ש-4-3 חברות יתחלקו בחשמול בכל הארץ. במסילה המזרחית אנחנו אלה שנחשמל וכל נושא הבטיחות והתכנון יהיה בידי רכבת ישראל. אנחנו גם אחראים על מסילות כרמיאל-קריית שמונה, עפולה-טבריה, ירוחם-דימונה, ערד באר שבע והמסילה לאילת עליה יסעו מטענים ונוסעים [יו"ר נתיבי ישראל, עודד שניר, העיר:] למעלה מ-100 מיליון שקל שולמו על תכנון המסילה לאילת. נראה לי שנתיבי ישראל זו החברה הממשלתית הטובה ביותר במדינת ישראל.
  • המסילות באיילון - את נושא צוואר הבקבוק באיילון צריך לפתור וכל האפשרויות נשקלות כולל ביטול איילון ותשתית עילית או תת-קרקעית, הצרת נחל איילון והקמת מרכז ניקוז בפארק אריאל שרון שיכלול סכרים. התחלנו כבר בתכנון של המסילה החמישית והמסילה השישית באיילון בעלות של 35 מיליארד שקל.
יהודה נתנאל, סמנכ"ל האחזקה, סיפר שנתיבי ישראל מעסיקה כ-1,200 עובדים בכל לילה לצורך עבודות אחזקה.
דני רון, סמנכ"ל הנדסה, אמר כי החברה תקים את שדות התעופה בנבטים וברמת דוד. הוא ציין את חשיבותם לנוכח כך שהצפי לשנת 2050 הוא בין 60 ל-100 מיליון נוסעים ולנוכח אפשרות של סגירת המרחב האווירי מעל נתב"ג וההשפעות הסביבתיות שיצריכו את צמצום הפעילות בו קיימת חשיבות יתרה לשני שדות התעופה החדשים.

תאריך:  25/01/2019   |   עודכן:  26/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
השופט סאאב דבור הסתפק בשלוש שנות מאסר לנהג שיכור שהרג צעירה שנסעה עימו    קרא: משקל יתר לנסיבות האישיות    המדינה לא ערערה ולכן העונש נותר על-כנו
יוסף קנדלקר
שלושה חיילים שעזבו בצורה כל כך מיותרת, ופצוע קשה אחד שרק מלקרוא באיזה מצב נפשי הוא נמצא בזירת התאונה, כבר אומר לי שמדובר בסרט רע שרק התחיל אז
יוסף קנדלקר
בעוד שהמשפחות של ההרוגים מקבלות בשורה אחת מרה שאיתה הם צריכים להתמודד כל החיים, המשפחות של הפצועים מקבלות בשורה אחת מרה אבל שהיא ארוכה מאוד    מדי יום מידי שעה    ההתמודדות רק התחילה    אם זה שיקום ואם זה נכות, אם זה בית שכל הנטל הכלכלי שלו נופל על כתפיים צרות מאוד, ואם זה העובדה שכל המעגל המשפחתי משתנה
ציפי לידר
צמצום השירותים לערביי מזרח ירושלים, אינם מפתיעים    כל הכבוד לארגון 'פעמונים', המסייע בניהול תקציבי נכון של משפחה במצוקה    קרוב למחצית מערביי ישראל מכחישים את השואה
עידן יוסף
החל ב-1 בינואר 2019 תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים, למי שאין ברשותו רישיון נהיגה או טרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים חשמליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il