יו"ר פייסבוק, מארק צוקרברג, מתכנן לאחד את פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם - מדווח (שבת, 26.1.19) ניו-יורק טיימס. שתי תוכנות המסרים הפופולריות נמצאות בשליטת פייסבוק. על-פי הדיווח, התוכנית נמצאת בשלביה הראשונים ולא בטוח האם תושלם כבר השנה.
לדברי המקורות שמצטט העיתון, צוקרברג מעוניין להדק את שליטתו על החטיבות העיקריות של פייסבוק, שספגה שורה של מהלומות בשל גילויים על פרצות אבטחה ועל מכירת מידע הנוגע ללקוחותיה וזאת ללא הסכמתם. מעבר להיבט הניהולי, המטרה היא להציב את שלושת השירותים על אותה תשתית ולהקל על המעבר ביניהם - ואולי גם לאחד את בסיס הנתונים של משתמשיהם, מה שעלול להעלות שוב חששות מפני פגיעה בפרטיות.
לשלוש הפלטפורמות יחדיו יש 2.6 מיליארד משתמשים - כשליש מאוכלוסיית העולם. יישום התוכנית יחייב לעצב מחדש כמה מיסודות ההפעלה של פייסבוק, משימה אשר תוטל על אלפים מעובדי החברה, וכאמור תימשך כשנה. פייסבוק סירבה להגיב על הידיעה, והסתפקה באומרה שמטרתה היא "להעניק את חוויית העברת המסרים הטובה ביותר", בציינה ש"הלקוחות רוצים שהעברת המסרים תהיה מהירה, פשוטה, אמינה ופרטית".
איחוד שכזה של שלוש הפלטפורמות יוכל לסייע לפייסבוק להעלות את הכנסותיה מפרסום, שכן העברה מהירה של המסרים בין השלוש תגדיל את החשיפה של המסרים - וממילא גם אם ערכם מבחינת המפרסמים. כאשר רכשה את ווטסאפ ואינסטגרם, התחייבה פייסבוק שאין יישארו עצמאיות - אך כעת הכיוון משתנה. היא רכשה את אינסטגרם במיליון דולר ב-2012, ואת ווטסאפ ב-19.3 מיליארד דולר שנתיים מאוחר יותר.