X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת ממצאי סקר בנושא פרטיות ברשת בני הנוער מורידים ישומונים מבלי להתייחס למדיניות הפרטיות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

פערים משמעותיים באשר למודעות חשיבות השמירה על הפרטיות בהשוואה בין בני הנוער למבוגרים. בשימוש בישומונים, הפערים בשמירה על הפרטיות התגלו כמשמעותיים ביותר. כך עולה מסקר שערכה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים לרגל יום הגנת הפרטיות הבינלאומי (יום ב', 28.01.19). הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 803 גברים ונשים בני 14 ומעלה.
מהסקר עלה כי קרוב למחצית מבני הנוער מאשרים גם אנשים שאינם מכירים כחברים ברשתות החברתיות. 48% מבני הנוער בני 17-14 מאשרים גם אנשים שאינם מכירים כחברים. לעומת 26% מבני 34-18 ו-22% מבני 55-35.
עוד עולה מהסקר כי בני הנוער מורידים ישומונים מבלי להתייחס למדיניות הפרטיות. רק חמישית (21%) ציינו שמדיניות הפרטיות מהווה עבורם שיקול. ככל שרף הגילים עולה כך מדיניות הפרטיות הופכת לשיקול משמעותי יותר בהורדה.
ממצאים נוספים:
  • 60% מבני הנוער מעלים תכנים לרשתות החברתיות בתדירות כלשהי, 14% מעלים תכנים בתדירות גבוהה (שבועית ויותר).
  • בהתייחס לביצוע פעולות שמירה והגנה על פרטיות ברשת, רק 3% מבני הנוער מעדכנים סיסמאות בתדירות גבוהה, בעוד שכאשר מדובר במבוגרים (בני 55-35), 19% מהמבוגרים העידו כי הם מעדכנים סיסמאות בתדירות גבוהה. מדובר בפער ניכר.
  • רק כמחצית מבני הנוער קוראים את מדיניות הפרטיות בישומונים. מדובר בפער ניכר לעומת המבוגרים (בני 55 ומעלה) שמרביתם העידו כי הם קוראים את מדיניות הפרטיות ( 76% מהנשאלים). ניתן לראות גם פערים בהתייחס לשיקול היבט הפרטיות בהורדת הישומונים, רק 21% מבני הנוער העידו כי מדיניות הפרטיות מהווה עבורם שיקול בהורדה, בעוד שכאשר מדובר במבוגרים, הדבר מהווה שיקול של 43% אחוז מהנשאלים בני 55-35, נתון דומה גם בקרב המבוגרים בני 55 ומעלה (42%).
עו"ד גילי בסמן ריינגולד, היועצת המשפטית של הרשות להגנת הפרטיות: "הצלצול הזה הוא בשביל כולנו. אנחנו חייבים לחדד את הגבולות בין העולם האמיתי לעולם הדיגיטלי, ולבחון את עצמנו בכל פעולה דיגיטלית שאנו עושים - רשתות חברתיות, ישומונים ובכלל. הרשת היא סביבה שטמונה בה הזדמנויות רבות ללמידה ולהתפתחות וליצירת קשרים, אך עם זאת חשוב שנהיה מודעים גם לסיכונים. בני הנוער הם הילדים שלנו, הם אזרחי העתיד שיאלצו להתמודד בעתיד עם ההשלכות של מעשיהם היום ברשת. מהתפקיד שלנו הוא לסייע להם להבין את המשמעויות הסיכונים וההשלכות. כל תוכן שהם מפרסמים, כל תמונה יישארו שם לתמיד, מה שבהמשך חייהם הבוגרים עשוי לפעול שלא לטובתם. עלינו לזכור כי מה שלא היינו עושים בעולם האמיתי לא נעשה גם בעולם הדיגיטלי וכי מה שנעשה בעולם הדיגיטלי נשאר שם לנצח. חשוב שהמידע האישי שלהם, יישאר שלהם ולא יגיע לידיים הלא נכונות".

המלצות לשמירה על הפרטיות ברשתות החברתיות
תאריך:  28/01/2019   |   עודכן:  28/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-50% מהנוער מאשרים זרים ברשת החברתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עם גמר בניית השלד חייבת להיות בידי קונה הדירה ערבות בגובה 56% ממחירה    נקבעו תקנות לגובה הערבות בבניינים מסוג תמ"א 38
אלעזר לוין
מזרחי-טפחות יפסיד 65 מיליון מהלוואתו ליורוקום    הילווה לחברה, הנמצאת בפירוק, 275 מיליון שקל, ויגבה - נכון להיום - רק 210 מיליון שקל    חמש חברות מובילות דחו הצעה לרכוש 37.5% ממגדל המשרדים מידטאון
יפעת גדות
חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מצאו כי בניגוד לדעה הרווחת, למידה חברתית אינה פועלת תמיד לטובת הצרכנים ועלולה להביא את החברות להוריד את איכות המוצרים
עידן יוסף
המפכ"ל לשעבר דיבר בכינוס המכון למחקר לביטחון לאומי לחקירות ראש הממשלה    "למרות שיש מנעד משפטי - הראיות ברורות"    הדגיש כי המשטרה לא תפרה תיק לנתניהו    הליכוד: "אין פלא שאלשיך מצטרף ללחץ של השמאל על היועמ"ש"
אלעזר לוין
הנאמנים לבעלי האג"ח: בידינו מכתבים מהממונים על הגבלים עסקיים בשלוש מדינות, המודיעים שלא קיבלו בקשות לאישור העסקה    קבוצת בן-משה: בידינו אישור רשמי של עו"ד ידוע שהבקשות הוגשו לפני יותר מחודשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il