X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיריית ת"א החליטה:

ארנונה כפולה לדירות נופש

ישלמו 121 שקל למ"ר לשנה, לעומת 52 שקל למ"ר בממוצע המטרה: להגדיל הצע שירות להשכרה למכירה ההחלטה טעונה אישור מועצת העירייה ושר הפנים איך יפקחו?
▪  ▪  ▪

דירות נופש, המושכרות לתיירים לזמן קצר, יחויבו בארנונה של 121 שקל למ"ר לשנה - החליטה (יום א', 27.1.19). ההחלטה טעונה אישור מועצת העירייה ושר הפנים .הרקע הוא, בין היתר, תלונות של בתי מלון, שהשכרת דירות רבות לתיירים פוגעת בהכנסותיהם. הארנונה הממוצעת בת"א עומדת כיום על 52 שקל למ"ר לשנה.
הארנונה המוגדלת תיגבה מדירות המושכרות לתיירים לזמן מצטבר של 3 חודשים בשנה לפחות. לא ברור איך תפקח העירייה על השכרת הדירות, הנעשית על-ידי פרטיים, שמן הסתם לא ישתפו פעולה עם העירייה.
יתכן שהעירייה תדרוש מידע מגופים הפעילים בהשכרת דירות . לא ברור אם מותר לגופים אלו למסור מידע לעירייה, דבר היכול להראות כפגיעה בצנעת הפרט.
העירייה עשויה גם לקבל "הלשנות" משכנים, שידווחו על תנועה ערה של נכנסים ויוצאים בדירה בבניין. בכל מקרה, העירייה תקבל את ההכנסות בעיקר בשנת 2020, לאחר שתוודא שדירה פלונית הושכרה במהלך 2019 לתקפה מצטברת של שלושה חודשים לפחות.
ההנמקה הרשמית של העירייה היא, שהדירות האמורות מושכרות לתיירים, במקום שיושכרו לצעירים או ימשכו בשוק הדירות. ההשכרה לתיירים מקטינה את הצע הדירות, ומביאה לעלית מחיריהן.
עם זאת, ספק אם ההחלטה תביא לשינוי מהותי במצב, ולא רק בשל קשיי גביה. הארנונה בצפון העיר, שם נמצאות חלק ניכר מהדירות המשכרות לתיירים, עומדת על 108 שקל למ"ר לשנה. התעריף החדש ייקר את הארנונה בכ-13%.
הנהלת העירייה אישרה גם העלאת הארנונה לכל התושבים ב-0.4%, על-פי חוק ההסדרים. גם החלטה זו טעונה אישור מועצת העירייה. מאידך-גיסא, אושרה הנחה של 5% לאנשי מילואים.

תאריך:  28/01/2019   |   עודכן:  28/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אחד מתוצרי הלוואי של הביקוע הגרעיני של אורניום הוא האיזוטופ הרדיואקטיבי 'צזיום 137', הדומה מאוד בתכונותיו לאשלגן, ולו זמן מחצית חיים של כ-30 שנה
איתמר לוין
שטיין בהסכמת מלצר: פרוצדורה אזרחית איננה "תוכנית כבקשתך" ויש להקפיד עליה    ברק-ארז: יש המחמירים ויש המקלים, וייתכן שהגישה בעניין זה יכולה להשתנות בהתאם להקשר הדברים
יצחק דנון
צביקה לוי מבקש להורות להתאחדות לכדורגל להשיבו לעבודה כשופט בינלאומי וכשופט בליגת העל, ולחלופין - פיצוי של 700,000 שקל על פיטוריו, שלטענתו התבססו על נתונים בלתי אמינים
אלעזר לוין
שטח שני הבניינים, בבעלת רון לאודר, 5,600 מ"ר, והם מושכרים בתשואה של 7%    מישל אזרואל, בעליו של המגרש שעליו עומדים הבניינים: סיכמתי עסקה לרכישת הבניינים, עקפו אותי    הקונים: הכל כחוק
יצחק דנון
החברה ביצעה עסקות קומבינציה לבנייה וחייבת לנושיה 17.2 מיליון שקל    בעליה, האחים אבישי ומשה אליהו, טוענים שאביהם המנוח הוא שניהל את עסקיה ושהם לא היו מעורבים בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il