X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
וח חדש של מינהל תכנון ואסטרטגיה במשרד הבריאות חושף את נתוני הבריאות בישראל באשקלון ושיעור השמנת הילדים הוא הגבוה ביותר בתל אביב-יפו יש את השיעור הגבוה ביותר של מקרי סרטן שד בישראל אשדוד ובת ים נחשבות לערים עם הכי הרבה סוכרתיים
▪  ▪  ▪
[צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

דוח חדש של מינהל תכנון ואסטרטגיה במשרד הבריאות חושף את נתוני מדד הבריאות בערים הגדולות. המינהל מיפה מדדי בריאות נבחרים ב-16 הערים הגדולות בישראל, שבהן יותר מ-100 אלף תושבים. הדוח נכתב לקראת הכינוס השנתי "אי שיוון במערכת הבריאות", שיקיים מחר משרד הבריאות ליד שדה התעופה בן-גוריון.
מנתונים עולה כי כפר סבא היא העיר עם תוחלת החיים הגבוהה בישראל - 84.4 שנים בממוצע, כאשר תוחלת החיים הממוצעת בישראל היא 82.5. תוחלת החיים הנמוכה ביותר הייתה בבת ים - 81.1 שנים בממוצע. כפר סבא היא גם שיאנית חיסוני השפעת בישראל, כאשר 32% מהתושבים מתחסנים, בעוד הממוצע הארצי הוא 26%.
שיעור התחלואה הגבוה ביותר בסרטן (מכל הסוגים) בקרב גברים נרשם באשדוד: 379 מקרי סרטן על כל 100 אלף תושבים, בבני ברק לעומת זאת השיעור הנמוך ביותר - 264 מקרי תחלואה על כל 100 אלף תושבים.
בתל אביב-יפו יש את השיעור הגבוה ביותר של מקרי סרטן שד בישראל: 119 מקרים לכל 100 אלף תושבות; שיעור סרטן השד הנמוך ביותר נרשם בבני ברק עם 91 נשים בלבד. בחיפה נמצאו גם כן שיעורים גבוהים של סרטן - גבוהים מהממוצע הארצי - גם בסרטן בקרב גברים, גם בקרב נשים וגם בסרטן שד.
אשדוד ובת ים נחשבות לערים עם הכי הרבה סוכרתיים: 60 בני אדם מתוך אלף תושבים סובלים מהמחלה; ברמת גן לעומת זאת רק 42 מתוך אלף תושבים עם סוכרת. בבני ברק נמצאו שיעורי השמנת ילדים - 15% בלבד מכלל מכלל התושבים בהתאמה. כמו-כן בני ברק היא גם העיר שבה מבצעים הכי פחות פעילות גופנית - רק 27% מהתושבים - והכי פחות חיסוני שפעת (16% מהתושבים בלבד).
בראשון לציון יש את שיעור המעשנים הגבוה ביותר - 28% מתושבי העיר, לעומת זאת ביישובים בני ברק ובית שמש יש את השיעורים הנמוכים היותר - 15%.
סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן: "צמצום הפערים וחיזוק הפריפריה הוגדרו כיעד עליון בסדר העדיפויות במשרד הבריאות. ביצענו בשנים האחרונות תוכניות רבות בנושא ובכל תוספות המשאבים שהבאנו למערכת, למיטות ומכשור רפואי מתקדם, תמיד ניתנה עדיפות לפריפריה. מערכת הבריאות שלנו מורכבת מהצוותים הטובים ביותר בעולם, עם זאת התשתיות והפערים מצריכים תיקון משמעותי והסטת תקציב על-מנת לקדם המשך צמצום הפערים, בשל העובדה שהאוכלוסייה מזדקנת, הצרכים עולים וכך גם התקציבים. אתמוך בהעלאת מס בריאות שיוגדר ייעודית לצורכי מערכת הבריאות".

תאריך:  29/01/2019   |   עודכן:  29/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח מגלה: איזו עיר הכי בריאה בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ארגון כוח לעובדים טוען שחברת עוף טרי ובריא מתכננת לפטר את השוחטים ולהעביר את השחיטה למיקור חוץ, במטרה להשתחרר מהיחסים הקיבוציים שלה איתם
יצחק דנון
חמש חברות תובעות 2 מיליון שקל, בטענה שחברת הסלולר הפרה את ההסכמים לפיהם שכרה מהן שטחים ברחבי הארץ להקמת מתקנים סלולריים - לאחר שהחליטה שלא להפעיל רשת עצמאית
יצחק דנון
דניאל תמיר טוען שהוא זכאי לסכום זה מיורשיו של אריק הורוביץ, תמורת איתור קרקעות שנרכשו בתקופת המנדט בגוש הגדול בתל אביב, בשדה דב ובאזור חיזמה בצפון ירושלים
אלעזר לוין
תשלם בעד המגרש 41.5 מיליון שקל - 36 אחוז פחות מהשומה    חולשה בביקוש למבני תעשיה באזור
עידן יוסף
השר לשירותי דת יצחק וקנין נגד פורום ה-15: "אם יבטלו את המועצות הדתיות לא יהיה סולר במקוואות. אני נתקל ביחס מבזה לשירותי הדת"    מנכ"ל המשרד חשף: "תקציב המועצות הדתיות גדל ב-115 מיליון שקל"    הרב הראשי הספרדי: "לסייע לרבנים המקומיים לחזק את מערך הכשרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il