X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרב המרכולים בתל אביב

טיב טעם נגד נוהל השבת

הרשת טוענת שהעירייה פרסמה את הנוהל למתן היתרי שבת בלא שימוע, תוך מתן פרק זמן קצר מדי להגשת הבקשות ועם תנאי סף שאינו מידתי
▪  ▪  ▪
[צילום: חגית רבינוביץ, פלאש 90]

רשת טיב טעם מבקשת (29.1.19) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לבטל את הנוהל שפרסמה העירייה להסדרת פתיחתם של עסקים בעיר בשבתות ובחגים. הנוהל פורסם בחודש שעבר.
לדברי טיב טעם, חוק העזר העירוני אוסר לפתוח עסקים בשבתות ובחגים, אלא בכפוף למתן "היתר שבת" לשנתיים. בתוספת הראשונה לחוק העזר נקבעו מכסות היתרי שבת ביחס לאזורים שונים בעיר, ונקבע שתיערך הגרלה בין מבקשי היתר, אם מספר הבקשות יעלה על כמות המכסות.
לטענת טיב טעם, הנוהל גובש בהליך מינהלי הלוקה בפגמים חמורים: הוא פורסם ללא הודעה מוקדמת ומבלי שניתנה זכות טיעון לכל מי שצפוי להיפגע ממנו, לרבות טיב טעם. הוא פורסם בידי מנהל הנדסה באגף רישוי עסקים, מבלי שהוסמך לכך על-ידי ראש העירייה, רון חולדאי.
הנוהל כולל תנאי סף, לפיו נדרש רישיון עסק או היתר זמני בתוקף לצורך הגשת בקשה להיתר שבת, אך לתנאי זה אין עיגון בחוק העזר והוא אינו מידתי, שכן אין קשר בינו לבין פתיחת העסק בשבת. עוד נטען, כי הליך קבלת רישיון עסק הוא מסועף ומורכב, ועל כן רשויות מקומיות, ובכלל זה עיריית תל אביב, מאפשרות לעסקים להתחיל לפעול עוד בטרם הוסדר הרישיון. לטענת הרשת, תנאי זה יגרום לכך שעסקים חדשים יצטרכו להמתין שנתיים בטרם יוכלו לקבל היתר שבת. לדבריה, די בתנאי סף זה כדי לפסול את הנוהל כולו.
עוד נטען בעתירה, כי גם פרק הזמן הקצר (חודש) שהוקצה להגשת בקשות אינו סביר ואינו מידתי; מנגנון ההגרלה פגום ועלול לגרום לעיוותים ולפגוע בתחרות; והנוהל יביא לשינוי חריף במרקם המסחרי ובמציאות החיים בתל אביב. העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד גיורא ארדינסט, תומר ויסמן, יובל נעים ושיר אשכנזי.
עיריית תל אביב, אשר טרם הגיבה לעתירה, מסרה: "מתקבל הרושם שתכלית העתירה היא לעכב את הפעלת חוק העזר ולהמשיך ליהנות ממצב הדברים בתקופת הביניים. תנאי הסף הנוגע לרישיון עסק או היתר זמני מתבקש מדיני רישוי עסקים".
בתוך כך, פנו התאחדות הסוחרים והעצמאים הכללית והתאחדות בעלי המכולות בת"א לעירייה, ודרשה לבטל את הארכה בחודש נוסף שנתנה להגשת בקשות, וזאת לנוכח הודעתה לבית המשפט כי המועד האחרון יהיה בסוף ינואר, אלא אם כן יחולו עיכוב טכני או תקלה, ואלה לא קרו.
בפנייה ששלחו באמצעות עו"ד אוריאל בוני, נכתב כי העדר ביקוש אינו מהווה עילה להארכה וכי כל רישיון שיינתן לעסק שיגיש בקשה לאחר 30 הימים שנקצבו יהיה בלתי חוקי.
ההתאחדות ובעלי המכולות הביעו תמיהה על כך שבניגוד לפסיקת בית המשפט העליון, לא קיים בבקשות להיתר תנאי מפורש לפיו על מקבל הרישיון לפעול בהתאם לחוקי המדינה, ובפרט בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה. המשמעות היא שהיתר מהעירייה מאפשר הפעלה באמצעות עובדים לא יהודיים, אך לא העסקת יהודים בשבת.

בהכנת הידיעה השתתף עידן יוסף
תאריך:  30/01/2019   |   עודכן:  30/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד פרץ

מדובר בפיטורים של כ-15% ממצבת כוח האדם בקבוצת בזק, וחלק נכבד מהם יפוטרו מפלאפון    הפיטורים יתפרסו על פני שלוש שנים, ולהערכת גורמים שונים מספר המפוטרים אף עשוי להיות גבוה יותר    המו"מ עם ועדי העובדים נמצא בראשיתו והפיטורים צפויים להתרחש לאחר שיסוכם
אלעזר לוין
בולווארד טרה ובנייני העיר הלבנה מקדמות הריסת 19 בניינים ישנים, רובם במרכז ת"א, ובניית 380 דירות חדשות במקומם    ההשקעה - כ-1 מיליארד שקל    230 דירות יימכרו ב-80-50 אלף שקל למ"ר
מירב ארד
ליצמן הוסיף: "מה הוא מחדש לנו? אז שיגיד ליצמן בונה בתי חולים חדשים ואני אתמוך בו. אשמח מאוד שיתמוך"
מירב ארד
החוזים שנחתמו מיועדים לאספקת מערכות נוספות ומערכות משלימות למערכת הגנה אווירית ברק 8
אלעזר לוין
יגאל גיל גבר על 18 מתחרים, שאחד מהם היה רחוק ממנו רק ב-860 שקל    גיל יתמודד גם מול הצורך לממן חפירת עתיקות על המגרש בקריית משה, ואולי ימצאו שרידי עיר ביזנטית    זו לא שכונת יוקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il