X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוקרים יצאו ל"הפסקות סיגריה" עם ע"י ולכל היותר רשמו זכרונות דברים אחריהן החוקר דרור תא-שמע: אתם חיים בפנטזיות כאילו הייתה חקירה מקבילה; זו כנראה הטענה היחידה שנשארה לכם
▪  ▪  ▪
"זה התיעוד, זה מה שהיה"

שיחות רבות של חוקרי מח"ש עם ע"י, מזכירתו לשעבר של רונאל פישר שהיא עדת מדינה בפרשה, לא תועדו. כך התברר (יום ה', 31.1.19) בהמשך חקירתו הנגדית של דרור תא-שמע, שהיה סגן ראש צוות החקירה בפרשה.
תא-שמע אמר, כי ייתכן מצב בו חשוד ייחקר בלא תיעוד מחוץ לחדר החקירות. לטענתו, הוא לא מכיר מצב בו החשוד מבקש לדבר מחוץ לחדר, אלא ייתכן מקרה בו החשוד מתחיל לדבר מרצונו עם החוקר המלווה אותו. לדבריו, הוא לא תכנן לשוחח עם ע"י כאשר זו ביקשה הפסקת סיגריה ולכן לא נטל עימו מכשיר הקלטה נייד. סניגורו של פישר, עו"ד עמית בר, הציג מזכר שכתב תא-שמע לאחר אותה שיחה, אותה כינה "תשאול" ואשר נמשכה חצי שעה.
תא-שמע: "השאלות היו רק כדי לדעת אם אני בכיוון איתה או שהיא ממשיכה בשטויות שלה. איפה הבעיה בזה? זה התיעוד, זה מה שהיה. לא הייתה חובת תיעוד של החקירה שלה. אני לא רואה אם יש הבדל בין הקלטה לבין מה שאני כותב במזכר. היא מעידה מה היה, אני מעיד מה היה ובית המשפט יחליט. לא קורה בהפסקה בחניון שום דבר שלא קורה בחדר החקירה. לא הובא לידיעתי עד היום שיש איזו בעיה עם יציאה החוצה".
"הפקת לקחים - לא עניינך"
בר הציג תיעוד של אחת מחקירותיה של ע"י, בה הוקראה לה האזהרה ב-11:17 והיא לא נחקרה עד שב-12:05 הגיע תא-שמע והוציא אותה להפסקה שנפסקה 30 דקות. תא-שמע נשאל מדוע לא הקליט את השיחה שבאותה הפסקה, והוא השיב: "אני לוקח מכשיר הקלטה אם היא מבקשת לדבר אתי. כאן אני הוצאתי אותה. אם הייתי רוצה להסתיר ולשבש, הייתי פוגש אותה בכניסה ומדבר איתה לפני שהיא נכנסת". תא-שמע הוסיף, כי אינו זוכר את ההפסקה הזאת, ואם היה נאמר בה משהו בעל חשיבות - היה כותב מזכר.
בר הציג מזכר על אותה שיחה, שכתב תא-שמע שבוע מאוחר יותר; "אני לא רואה עם זה שום בעיה", הגיב תא-שמע. בר: "אתה יכול לזכור במדויק מה שהיה בהפסקה?". תא-שמע: "אז מה הטענה, שהמצאתי את זה? אני עושה מיליון דברים אחרים. יש לזה תיעוד, מבחינתי זה מה שהיה. אם הייתי רוצה להסוות משהו שאני אומר לה, לא הייתי מכניס אותה לחדר חקירות ומוציא אותה".
תא-שמע סירב לומר האם חוקרי מח"ש קיבלו הנחיות חדגשות לאחר פסק דינו של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר מתח ביקורת חריפה על קיומן של חקירות ללא תיעוד. "זה לא רלוונטי לתיק הזה", טען. "הפקת לקחים במח"ש - זה לא עניינך לתיק הזה". השופט משה סובל הורה לתא-שמע לענות, והלה אמר, כי קיבל "חידודים במייל" שהורו לתעד כל שיחה עם עדי מדינה. עם זאת אמר, שהיום לא היה נוהג אחרת, משום ש-ע"י לא יצאה כדי לדבר; "היום הייתי שולח מזכירה או בת-שירות לשמור עליה".
"נשמע לי קונספירטיבי מדי"
תא-שמע אמר, כי בתחילת עדות הניקיון שלה (לפני שחתמה על הסכם עדת מדינה), שיקרה ע"י ורק לאחר מכן החלה לומר את האמת. הוא דחה את השערתו של בר, לפיה ע"י אמרה את האמת כאשר הכחישה חלק מן החשדות נגדה, ולאחר מכן החלה לרצות את החוקרים מחשש שתיעצר. בר הראה, כי ע"י מסרה מידע על ההתנהלות הכספית פישר לבין מלכה, רק לאחר שחזרה מהפסקה שלא תועדה, בה שוחחה ע"י עם תא-שמע ועם חוקרים אחרים.
"אני לא יודע מה קרה ברבע השעה הזאת. אני חושב שאמרו לה: את צריכה להגיד את האמת כדי שנמשיך בהסכם איתך, דברים כאלה" - שיער תא-שמע. לדבריו, הוא עצמו לא השתתף בשיחה - למרות שהוא אשר קרא ל-ע"י ולחוקרים לצאת מחדר החקירות - אלא כנראה המתין ליד החדר. בר טען, כי מחצית מחקירותיה של ע"י החלו בחניון מח"ש לפני שתועדו. תא-שמע הגיב: "זה נשמע לי קונספירטיבי מדי". לדבריו, ע"י היא שביקשה לשוחח עימו מחוץ לחדר החקירות ויש לשאול אותה מדוע עשתה זאת.
"אתם חיים בפנטזיה שהתנהלה פה חקירה מקבילה. התיק הזה כנראה כל כך טוב, שזה הטיעון היחיד שנשאר לכם", הוסיף תא-שמע בהתייחסו להעדר התיעוד. בר טען, כי היה נוהג בצוות החקירה לחקור את ע"י בלא תיעוד - אשר החל מראש הצוות, דובי שרצר, וחלחל ליתר החוקרים. תא-שמע אמר, כי ייתכן ש-ע"י נאספה בידי החוקרים מהחניון בו חנתה, וכי אם החוקרים היו רוצים להסתיר דברים - לא היו כותבים זכרונות דברים על אותן שיחות. לדברי תא-שמע, ע"י הביעה חשש מפני ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל, שלדעתה היה קשור לקבלן יאיר ביטון [המואשם כיום בהלבנת הון עבור הארגון - א.ל].
"יא חתיכת מגמגם"
בר טען, כי חוקרי מח"ש הטיחו במקביל בערן מלכה וב=ע"י, כי היו להם יחסים אישיים. תא-שמע אמר שהוא לא העלה טענות כאלו, ואינו רואה כיצד יכלו לקדם את החקירה. בר הראה, כי החוקר דובי שרצר השתמש כלפי ע"י בלשון בוטה ושאל מדוע הדבר נעשה. תא-שמע השיב, כי "כל חוקר מסגנן לעצמו את הסגנון שלי. אני השתמשתי במילים הללו בחקירות אחרות. צריך לשאול את דובי".
בר: "אני שואל מה דעתך". תא-שמע: "לא הייתי שם. יכול להיות שבאותה סיטואציה, גם אני הייתי משתמש בזה. יכול להיות שהוא רצה להעביר מסר שאנחנו יודעים הכל. לא הייתה טקטיקה שכך נעשה. זה סופר ספונטני". בר: "אז איך זה שהדברים הוטחו במקביל בשני חדרים?". תא-שמע: "אני לא יודע".
לדברי בר, החוקרים כינו את פישר "יא חתיכת מגמגם" וטען שהדבר נועד להשפיל אותו. תא-שמע השיב, שיש להפנות את השאלה לחוקרים אחרים; "לדעתי זה אפילו לא הועלה בפניו, אני לא זוכר שאמרתי את המשפט הזה. נושא הגמגום של רונאל לא עלה בהכנה לחקירה".

תאריך:  31/01/2019   |   עודכן:  31/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמית בר / Amit Bar  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מח"ש לא תיעדה את עדת המדינה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
די להתבכיין
foox11  |  1/02/19 06:40
2
רונאל
הנוכל ושותפתו  |  1/02/19 10:31
3
שיבשו וטייחו את חקירת רות דוד
פושעם ומשבשים   |  1/02/19 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
הסניגורים: החוקרים לא פעלו לאתר מכשיר טלפון נוסף של ערן מלכה, לא בדקו את גרסתו של מלכה לגבי עו"ד נסים מרום, לא היו מודעים למסמכים בנוגע לחקירתו של קובי כחלון
חן מענית
עו"ד דוד, לשעבר פרקליטת מחוז ת"א (פלילי), העומדת לדין בפרשת רונאל פישר, השיבה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בדרישה להקים ועדת בדיקה ממשלתית בנושא התנהלותה במהלך כהונתה כפרקליטת מחוז    במסגרת זו היא חושפת לראשונה את גרסתה באשר לטענות סביב הטיפול שלה בשורה של תיקים פליליים
איתמר לוין
טוענת שאלון חסן, אילון מכלוף ועו"ד בני כץ - המייצג אותם - קשרו קשר נגד פישר    מכלוף לא מצא את הסכם עד המדינה איתו; מאשר שהיו לו מגעים מוקדמים עם מח"ש
איתמר לוין
הפרקליטות טוענת שגם פרקליטת מחוז ת"א לשעבר נטלה חלק בשנת 2013 בשיבוש החקירה נגד בעלי חברת הביוב בוצ'ן
איתמר לוין
ההסכם עם אילון מכלוף, בעלי מטמנת אשפה באשקלון, לא נעשה בכתב - בניגוד לנוהלי הפרקליטות ולפסיקה    ההגנה: מח"ש העלימה את ההסכם אפילו מהתביעה
רשימות נוספות
תיקים ממשרד פישר נעלמו  /  איתמר לוין
ביהמ"ש: משפט פישר יימשך  /  איתמר לוין
"אלון חסן שיקר בעדותו בפרט מהותי"  /  איתמר לוין
משפט פישר: הגרסה הכבושה של התביעה  /  איתמר לוין
האם חסן חסין  /  איתמר לוין
משפט פישר כמשל  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il