X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריט 1 תוכל לרכוש 51% מקרית הממשלה בת"א שתי החברות ינהלו את המגדל במשותף הסכם הפשרה עשוי לסייע לקידום עסקת מכירת אפריקה השקעות לבן-משה כתרי יהפוך לבעל מניות בריט
▪  ▪  ▪
מגדל היובל [צילום: איתמר לוין]

ריט 1 תרכוש מהיזם גבריאל כתרי 51% ממגדל מחצית היובל, דרך בגין בתל אביב, ב-120 מיליון שקל, ואפריקה נכסים תקבל 23 מיליון שקל במזומן - כך קובע הסכם פשרה בין ריט 1 לבין אפריקה נכסים, שגובש בימים האחרונים. ההסכם עשוי לקדם את העסקה למכירת אפריקה השקעות, כמוסבר בהמשך.
הבעלות על המגדל, שהוא אחד ממגדלי המשרדים המובילים בישראל, מחולקת כיום כך - 51% כתרי, 49% אפריקה נכסים. ב-9 באוגוסט אשתקד חתמה ריט 1 על חוזה לרכישת חלקו של כתרי ב-120 מיליון שקל.
השותפה, אפריקה-נכסים, ביקשה וקיבלה, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, צו מניעה, בתוקף עד היום, האוסר על השלמת העסקה. אפריקה טוענת שיש לה זכות סירוב ראשונה לרכוש את חלקו של כתרי. ריט 1 אומרת שאין זכות כזו.
הבעלות תחולק 50-50
זה שלושה חודשים שהצדדים מנהלים מאחורי הקלעים מו"מ על פשרה . עתה סוכם, שאפריקה נכסים תותר על טיעוניה ודרישתה. בתמורה. תקבל 23 מיליון שקל במזומן מריט 1, כך שריט 1 תוכל לחתום סופית על החוזה עם כתרי.
עוד סוכם, שריט 1 תמכור לאפריקה-נכסים 1% מהבעלות, בסכום המוערך בכ-2.5 מיליון שקל, ואולי יותר. כתוצאה מכך, יהיו לכל צד 50 אחוז מהבעלות על המגדל. כל ההחלטות יתקבלו במשותף או יותר. בנוסף, תמשיך אפריקה-נכסים לנהל את המגדל.
הסכם הפשרה עשוי לקדם את העסקה למכירת אפריקה-השקעות לקבוצת בן-משה, שבמרכזה מכירת השליטה באפריקה נכסים לבן-משה. ההסכם מסיר סימני שאלה לגבי עתיד הבעלות על המגדל, וכן נותן לאפריקה 23'מיליון שקל במזומן, פחות מה שתשלם עד 1% ממנו.
כתרי יהיה בעל מניות בריט 1
צד מעניין נוסף בעסקה הוא, שריט 1 תשלם לכתרי 100 מיליון במזומן, ועוד 20 מיליון שקל במניות של ריט 1. הדבר יהפוך את כתרי לבעל מניות בריט 1, ויאפשר לו להמשיך להיות פעיל בנדל"ן מניב בישראל.
מגדל "מחצית היובל" (שהחברה האמורה קרויה על שמו) הוא בן 67,000 מ"ר משרדים, בתפוסה כמעט מלאה. כן יש בו חניון בן 1,300 מקומות. המדינה היא השוכרת העיקרית - 45,000 מ"ר, שהם 67% משטחו הכולל של המגדל. כן שוכרת המדינה 550 חניות. במגדל יושבים בין היתר רשות המיסים, מס הכנסה, טאבו (משרד המשפטים), משרד הפנים, רשות מקרקעי ישראל ומשרדים אחרים.
חוזה השכירות בין המדינה ליזמים הוא עד 2029. המדינה רשאית לרכוש את 45,000 המ"ר - לא את הבניין כולו - במחיר קבוע מראש, ביום 1.1.25, אם תודיע על כך שנה מראש. במלים אחרות, בעוד כחמש שנים יהיה על המדינה להחליט אם ברצונה לרכוש את משרדיה במגדל.

תאריך:  04/02/2019   |   עודכן:  04/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פשרה במחצית היובל: אפריקה תקבל 23 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המוכרת - דורסל    התוכנית: להגדיל את זכויות הבנייה    על המגרש מבנים המושכרים לאורדן, המייצרת במקום חלקים לטנקים ונגמ"שים    היצור לא יפגע בשנים הקרובות
איתמר לוין
טוענת שראש אגף כספים ומינהל לשעבר, אלי גרינבלום, הגיש תלונת שווא ומעלה טענות כזב בעקבות פיטוריו, אשר נבעו משורה ארוכה של כשלים והתנהגות בעייתית
איתמר לוין
השופט ציון קאפח קובע: מאחר שהחשד המיוחס לשופטת ולעורכת הדין הוא חסר תקדים בחומרתו - ייגרם להן נזק חמור מפרסום שמותיהן ולכן יש לאוסרו
עידן יוסף
ראש עיריית טבריה הודיע כי החל בשבת הקרובה יחל לפעול שירות הסעיות ללא תשלום משכונות העיר למקומות הבילוי והטיילת    בעירייה אומרים כי מדובר ביוזמה של רון קובי שלא ברור מי מממן אותה
אלעזר לוין
תשלם לשיכון ובינוי 240 מיליון שקל    שלב שני בעסקה, שבה מוכרת שיכון ובינוי את כל אחזקותיה בחברת הנדל"ן הפעילה בגרמניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il