X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מינץ: לא ניתן להגיש לבית משפט בישראל כתבי טענות בשפה זרה, גם אם הצדדים מסכימים לכך לא מצא חקיקה מפורשת הקובעת שיש להגיש בעברית או בערבית בלבד
▪  ▪  ▪
תקנה מימי המנדט [צילום: אריק מטסון, לע"מ]

לא ניתן להגיש לבית משפט בישראל כתבי טענות בשפה זרה, כולל באנגלית, גם אם הצדדים מסכימים לכך - קובע (יום ג', 5.2.19) שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ.
מינץ מציין: "לא מצאתי הוראה מפורשת בדברי החקיקה והתקנות העדכניים הקובעת מהי השפה בה יש להגיש כתבי טענות ובקשות לבתי המשפט" - אולי דווקא משום שמעמדה של העברית כה ברור. לכן, יש להידרש לדבר המלך במועצתו - חיקוק של ממשלת המנדט הבריטי משנת 1922:
"כל הפקודות, המודעות הרשמיות והטפסים הרשמיים של הממשלה וכל המודעות הרשמיות של רשויות מקומיות ועיריות באזורים שייקבעו על-פי צו מאת הממשלה יפורסמו באנגלית, בעברית ובערבית. בכפוף לכל תקנות שתתקין הממשלה אפשר להשתמש בשלוש השפות במשרדי הממשלה ובבתי המשפט". תקנה זו מעולם לא בוטלה, אך עם הקמת המדינה נקבע, כי "כל הוראה בחוק הדורשת את השימוש בשפה האנגלית, בטלה".
מינץ הצליח למצוא רק מקור אחד בחקיקה הישראלית הרומז לכך שיש להגיש כתבי בי-דין בעברית או בערבית בלבד: "כתנא דמסייע למסקנה האמורה ניתן להצביע על תקנה 68 לתקנות [סדר הדין האזרחי], הקובעת כי 'יש להניח שוליים של חמישה סנטימטרים לפחות בימינו, ובהם שני נקבים, במרכז הגיליון' המוגש לבית המשפט. מתקנה זו אנו למדים כי לא ניתן להגיש כתבי בי-דין וטענות בשפה האנגלית, הנכתבת כידוע משמאל לימין".
לבסוף מדגיש מינץ, כי "הסכמת הצדדים, אף אם קיימת, להגשת כתבי בי-דין בשפה זרה, אינה מעלה או מורידה לעניין זה". מינץ דחה את ערעורו של גראנט גריב נגד החלטתו של רשם בית המשפט העליון, רון גולדשטיין, שלא התיר לו להגיש בקשת רשות ערעור באנגלית, לאחר שחברה שבפירוק הגישה מסמכים באנגלית לבית המשפט המחוזי.

תאריך:  06/02/2019   |   עודכן:  06/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד מינץ / David Mintz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לשפות זרות בבית המשפט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
החלטה ראויה אבל...
א.ל.  |  6/02/19 15:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המסר המרכזי: הצורך בפעילות משותפת לשתי המפלגות    על הפרשה הרוסית: "חקירה פוליטית מטופשת"    ייפגש עם קים ב-27-26 בחודש בווייטנאם    אירן היא "דיקטטורה מושחתת המאיימת על העם היהודי ברצח עם"
עידן יוסף, איתמר לוין
במקומות הבאים בחמישייה: סער ורגב    התברגו למקומות גבוהים: גלנט, לוין, ברקת, גמליאל ודיכטר    מסתמן: קרא, חזן, גליק, מזוז, בוקר וקורן מחוץ לרשימה
איציק וולף
שרת התרבות והספורט מנסה להמריץ את פעיליה להצביע עבורה תוך שהיא משווה את קבוצת הליכודניקים החדשים לסודנים ש"כבשו את דרום תל אביב"    עד לשעה 21:00 הצביעו כ-55% מכלל המתפקדים
איתמר לוין
מספר על הוויכוחים בעליון בנושא פרשנות חוזים וטוען שמחלוקתו עם ברק "קצת יצאה מפרופורציה"    על פסילת בוררים: "החלטנו שאנחנו לא משחקים את המשחק הפסול של הצדדים"
ענת ביין-לובוביץ'
"עיר" לכל דבר עם בנק, מלון, בית קפה וחנות בגדים, חסויות ב-3.5 מיליון שקל ועלות השקעה שנאמדת בכ-110 מיליון שקל לפחות    בקשת מהמרים על "2025" כדבר הגדול הבא ומכוונים בעיקר לחו"ל    האם זה יצליח? תלוי את מי שואלים    "גלובס" חושף את כל הפרטים סביב אחד הפרויקטים הגדולים והמושקעים של הטלוויזיה המסחרית בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il