X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השכר הממוצע בקרב עובדי המדינה גבוה משכר ממוצע לשכיר במגזר הפרטי כחמישית משכר עובדי המדינה אינו משולם עבור שעות עבודה בפועל פערי שכר מגדריים של בין 15% ל-21% בכל מגזרי עובדי המדינה שכר ממוצע לרופא בשירות המדינה: 37,187 שקל 68% מעובדי המדינה - בעלי פנסיה צוברת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

היקף ההוצאה בגין שכר עובדי משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים ומערכת החינוך הממשלתית לשנת 2017 עמד על כ-38.9 מיליארד שקל, מתוכם כ-32.2 מיליארד שקל בגין שכר המשולם ישירות לעובדים ו-6.7 מיליארד שקל עלויות מעסיק. כך עולה מהדוח ה-17 של הוצאות השכר בשירות המדינה ובכוחות הביטחון. הממונה על השכר והסכמי עבודה באוצר, קובי בר נתן, הגיש (יום ב', 11.2.19) את הדוח ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.
על-פי הדוח, השכר הממוצע של עובד בשירות המדינה גבוה מהשכר הממוצע במשק. בשנת 2017, עמד השכר הממוצע למשרה מלאה במשרדי הממשלה על 16,301 שקל, במערכת הבריאות הממשלתית 18,633 שקל, במערכת החינוך הממשלתית 13,223 שקל ובגופי הביטחון 16,934 שקל. זאת, לעומת שכר ממוצע למשרת שכיר במשק בשנת 2017 שעמד על 10,109 שקל.
בעשור האחרון השכר לעובד במשרדי הממשלה עלה במונחים ריאליים ב-21%, במערכת הבריאות הממשלתית ב-31% בעוד השכר הממוצע במשק עלה ב-11% במהלך תקופה זו.
פערי השכר בין גברים לנשים בשנת 2017 עמדו על 15% במשרדי הממשלה, 28% במערכת הבריאות הממשלתית, 9% במערכת בחינוך הממשלתית ו-21% בגופי הביטחון. על-פי נתוני הלמ"ס פערי השכר בכלל המשק עמדו בשנת 2017 על 31%.
בממוצע, כחמישית מדיווחי הנוכחות החודשיים של העובדים אינם בגין עבודה בפועל אלא בגין כוננות. אחוז השעות שדווחו כעבודה הוא רק כ-78% משעות התקן החודשיות.
השכר בדירוג הרופאים הוא הגבוה ביותר בכל מערכת הבריאות ועמד בשנת 2017 על 37,187 שקל בממוצע למשרה מלאה, בפער משמעותי משאר הדירוגים. כשבוחנים את השכר לשעת עבודה בפועל, שכר הרופאים המומחים גבוה מיתר הדירוגים בפער משמעותי.
בעשור האחרון, שכר הרופאים עלה בשיעור של 59% במונחים נומינליים ו-42% במחירים קבועים. זוהי העלייה הגבוהה ביותר מבין כל הדירוגים במערכת הבריאות. גם בדירוג האחים והאחיות נרשם גידול גבוה במיוחד והוא עלה ב-47% במונחים נומינליים בעשור האחרון.
נכון לשנת 2017, 68% מהעובדים בשירות המדינה הם בעלי הסדר של פנסיה צוברת ו-32% בעלי פנסיה תקציבית. מאז המעבר מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת, בשנת 2011, אחוז השכר המבוטח עלה, כך שכיום קרוב ל-100% משכר העובדים בשירות המדינה מבוטח פנסיונית.
לעובדים בעלי פנסיה תקציבית בשירות המדינה, הקצבה התקציבית מהווה בממוצע כ-46% מהשכר בשנה שקדמה לפרישה. בגין רכיבי השכר שאינם כלולים בחישוב הגמלה התקציבית העובד והמעסיק מפרישים לקופת גמל. הסכומים שנצברים בקופת הגמל מעלים את יחס התחלופה ל-48% בממוצע.
עוד עולה מן הדוח של האוצר כי עובדי מדינה נוסעים בממוצע 24 קילומטרים לעבודה. על-פי אומדן האגף, ממוצע זמן הנסיעה ברכב פרטי הוא 35 דקות לעומת 51 דקות בתחבורה ציבורית. על-פי ההערכות באוצר, עבור חלק לא מבוטל מעובדי שירות המדינה, מעבר לתחבורה ציבורית לא יגרור תוספת זמן משמעותית. לכן, כדאי לבחון תמרוץ לנסיעה בתחבורה ציבורית במקום ברכב פרטי לאוכלוסייה זו.
ביחס לשכר המורים בישראל, טוענים באוצר כי הוא איננו נמוך בהשוואה בינלאומית. "שכר המורים, ביחס לשכר עובדים בעלי השכלה על תיכונית במשרה מלאה, גבוה מממוצע מדינות ה-OECD. ישראל מובילה בפערי שכר בין מורים ותיקים לצעירים", נטען בדוח. כדי להסביר את הנתונים שלפיהם שכרו הממוצע של מורה בישראל נמוך משמעותית משכר עובדי מדינה אחרים מסבירים באוצר כי מורים רבים מועסקים בחלקיות משרה, בעיקר בתחילת דרכם המקצועית.

תאריך:  11/02/2019   |   עודכן:  11/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוצאות שכר עובדי המדינה: 38.9 מיליארד שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עובדים על המדינה
tא-ת  |  11/02/19 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הטוטו מציג עלייה של 16.1% בהכנסות מהימורי ספורט לעומת שנת 2017    הרווח הנקי של הטוטו אחרי השקעת 610 מיליון שקל במתקני ספורט ולאחר תשלום פרסים - כ-324 מיליון שקל    זינוק של 31.3% בהימורים על משחקי המונדיאל
איציק וולף
רוכשת 75% מאחזקות חברה רומנית המחזיקה בפרויקט מקרקעין להקמת יחידות מגורים, שטחי משרדים, מסחר ומלון בבירת רומניה בשטח של כ-220 אלף מ"ר    ההשקעה תלויה בבדיקת נאותות ובתנאים מתלים נוספים
אביתר בן-צדף
הספינה תשתייך לכוח 1 של הספינות ללוחמת חופים, ונמל-הבית שלה יהיה בסן דייגו בקליפורניה    על הספינה ישרתו שמונה קצינים ו-32 ימאים, ותוכל לשאת עוד 35 לוחמים
איתמר לוין
הנדל דחה את בקשת הארגון, הטוען שהגננות קופחו ברפורמת "אופק חדש", לערער על פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה, בו נקבע שהוא איננו ארגון עובדים בשל תלותו בהסתדרות המורים
מירב ארד
כ-60 אלף מתפקדים יגיעו לקלפיות כדי להצביע בפריימריז של מפלגת העבודה    גבאי: "בוחרים היום את הנבחרת הטובה ביותר לכנסת ולממשלה הבאה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il