X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיגי הדמוקרטים בבית הנבחרים מותחים ביקורת קשה על חברת סיעתם אילהן עומר, בעקבות ציוץ בו טענה שהיהודים קונים בכסף את השפעתם הפוליטית
▪  ▪  ▪
עומר. "בגלל הבנ'מינים" [צילום: קרולין קסטר, AP]

מנהיגי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים מגנים (יום ב', 11.2.19) חברת הבית מסיעתם, אילהן עומר, בעקבות ציוץ אנטישמי שלה. הגינוי פורסם בידי יו"ר הבית, ננסי פלוסי, וארבעת החברים הנוספים בהנהגת הדמוקרטים השולטים בו.
עומר טענה אתמול, כי התמיכה האמריקנית בישראל מבוססת על כספים שמזרימה השדולה הפרו-ישראלית אייפ"ק, הנהנית מתמיכה יהודית. הקישור בין יהודים לכסף כאמצעי השפעה הוא בעל משמעות אנטישמית ארוכת ימים, וכך גם רואים מנהיגי הסיעה את דבריה של עומר. בהודעתם נאמר:
"ביקורת לגיטימית על מדיניותה של ישראל מוגנת בערכים של חופש הביטוי והוויכוח הדמוקרטי, המשותפים לארה"ב ולישראל. אבל השימוש שעשתה חברת הקונגרס עומר בביטויים אנטישמיים ובדעות קדומות נגד תומכיה של ישראל, הוא פוגעני מאוד. אנו מגנים את הדברים וקוראים לחברת הקונגרס עומר להתנצל מיד על דבריה הפוגעניים. הקונגרס כולו חייב להתאחד בכל עת בהוקעה ובדחייה של כל צורות השנאה, הגזענות, הדעות הקדומות והאפליה".
הודעת הגינוי באה שעות אחדות לאחר ששני חברי קונגרס יהודים מן הסיעה הדמוקרטית, אליין לוריא וג'וש גוטהיימר, קראו למנהיגיה לצאת בפומבי נגד דבריה של עומר. לביקורת הצטרפו היו"ר רב-העוצמה של ועדת המשפטים, ג'רולד נדלר; שרת הבריאות לשעבר, דונה שלאלה, שנבחרה לקונגרס בנובמבר שעבר; צ'לסי קלינטון, בתו של הנשיא לשעבר, הנשואה ליהודי; ואישים נוספים במפלגה הדמוקרטית.
עומר נבחרה בנובמבר לבית הנבחרים באחת מנציגות מדינת מינסוטה, והיא אחת משתי המוסלמיות הראשונות בו לצידה של רשידה טלאיב ממישיגן; השתיים הן מבקרות חריפות במיוחד של ישראל. הסערה התחוללה בעקבות חילופי ציוצים בין עומר לבין שני עיתונאים, אחד מהם יהודי, כאשר עומר כתבה ש"זה הכל בגלל הבנ'מינים" - רמז לדמותו של בנג'מין ג'פרסון המופיעה על שטר 100 הדולרים. כאשר נשאלה למה כוונתה, היא השיבה: אייפ"ק. הארגון אינו תורם למסעות בחירות, אם כי הוא אחת השדולות החזקות ביותר בוושינגטון.
בשנת 2012 צייצה עומר, שישראל "מהפנטת את העולם כדי שיעלים עין ממעשיה בעזה". מאוחר יותר היא ניסתה להתרחק מציוץ זה והתנצלה על השימוש בביטויים אנטישמיים, ואף ניסתה להתפייס עם היהודים שבמפלגתה. אירועי היממה האחרונה גרמו לפקפוק בדבר כנותה של אותה התנצלות.

תאריך:  11/02/2019   |   עודכן:  11/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גינוי חריף לחברת קונגרס אנטישמית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
על מה ההתרגשות
משה מיכאל  |  12/02/19 00:40
2
ככה זה התחיל בגרמניה ב 1939 ל"ת
העולם משתנה לרעה  |  12/02/19 04:06
3
הקומוניסטים שידרגו את עצמם...
נדב  |  12/02/19 08:33
4
כל כך
שמ  |  12/02/19 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה מנסה להפעיל לחץ על הציונות הדתית לאיחוד רשימות ומצהיר כי יעדיף את שותפיו הטבעיים    "הבית היהודי, עוצמה לישראל, אלי ישי, האיחוד הלאומי - חייבים להתאחד על-מנת להציל 6-7 מנדטים לגוש הימין"
איציק וולף
ח"כ יהודה גליק, שנדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד, קורא לפתיחת חקירה פלילית בעקבות נתוני הפריימריז שנחשפו אודות מספר הצבעות גדול ממספר המצביעים בקלפיות רבות של הליכוד
איתמר לוין
הבהירה שתקנון המפלגה איננו מונע קבלת נשים לחברות בה    בג"ץ רומז: ניתן להעלות בהליך נפרד טענות על הדרת נשים
עידן יוסף
מסתערבים של מג"ב תפסו במארב חשוד בהצתת מצלמת ביטחון במזרח ירושלים    נזק רב לעמוד המצלמות ולתשתיות החשמל שבו    כתב אישום נגד החשוד
איתמר לוין
ראש צוות החקירה, דובי שרצר, שוחח עם סנ"צ יוסי בניים ורפ"ק ישי כהן - שעמדו בראש החקירה בפרשת יאיר ביטון ויצחק אברג'יל - אך לא תיעד את שנאמר    המשטרה לא ידעה היכן נמצא משרדו של פישר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il