רכבת ישראל תובעת 6.3 מיליון שקל מהמינהל האזרחי ביהודה ושומרון, בנוגע לפרויקט הקו המהיר לירושלים.
בתביעה, שהוגשה (5.2.19) לבית המשפט המחוזי בירושלים, נאמר כי חלק מן הקו עובר בשטחי יהודה ושומרון שבאחריות המינהל האזרחי. הקו כולל כריית מנהרות ארוכות והקמת גשרים, והרכבת הייתה צריכה למצוא פתרון לעודפי העפר שנוצרו בעת העבודות. לשם כך היא שילמה למינהל האזרחי 7 מיליון שקל על-פי דרישתו מפברואר 2012, ותוך תחת מחאה וכדי שלא לעכב את הפרויקט.
בדיקה שבוצעה לאחרונה על-ידי הרכבת מול רשות מקרקעי ישראל, עם סיום עבודת הכרייה במנהרות והקמת המסילה, העלתה, כי מרבית התשלום נדרש שלא כדין ויש להשיבו. לדברי הרכבת, בהתאם לנוהלי רמ"י, אין משולמים תמלוגים בגין הטמנת עודפי עפר טפלים ולא סחירים. באתרים שונים ביהודה ושומרון נטמנו 965,000 מ"ק של עודפי עפר מן הפרויקט, אך רק 69,000 מ"ק היו ראויים לשימוש חוזר - ומכאן שלמעלה מ-90% מהתשלום לא היה אמור היה להיות משולם. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד בועז קטנוב וטרם הוגש כתב הגנה.