X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ה"רכבלית", שתחנך באמצע השנה הבאה, תשולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה תוביל עד 2,400 נוסעים בשעה לכל כיוון
▪  ▪  ▪
[צילום: יפה נוף]

חברת יפה נוף החלה להציב את העמודים הראשונים של הרכבל, המוקם בימים אלה בחיפה, שישמש לראשונה בישראל, כאמצעי תחבורה ציבורית נוסף לצד האוטובוסים, הרכבת והמטרונית. הרכבל, שזכה לשם "רכבלית", יחבר את המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, מרכזית המפרץ, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה.
אורך תוואי הרכבל הוא 4.4 קילומטרים, ויכלול שש תחנות, מהן שלוש תחנות נוסעים שישמשו את הציבור, במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון. הרכבלית צפויה להיחנך באמצע השנה הבאה (2020).
במסגרת העבודות שמבצע משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף, יוצבו לאורך התוואי 36 עמודי פלדה, שיורכבו על בסיסי בטון תת-קרקעיים. גובה העמודים נע בין 4 ל-30 מטרים בהתאם לטופוגרפיה ולסביבה. הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה הוא כ-460 מטרים.
הרכבלית, שתהווה חלק ממערך התחבורה הציבורית בחיפה, תשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. היא מבקשת להקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על גודש התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.
לאורך הציר ינועו קרוניות בנות 10 נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לטכניון הינו כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. הקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 76 קרוניות, שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית.
מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן ציין כי במהלך תקופת העבודות שתימשך כשנתיים בלבד, לא צפויה הפרעה לשגרת החיים של התושבים בתוואי ההקמה. זאת, בשל בנייה לגובה כאשר הפרעות לתנועה או שינויים בהסדרי התנועה ילוו בעידכונים מראש.

תאריך:  13/02/2019   |   עודכן:  13/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלה הצבת העמודים ברכבל חיפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב הערבים מאונ. חיפה יהנו ל"ת
כח לערבים  |  13/02/19 01:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יצחק דנון
הרכבת תובעת 6.3 מיליון שקל, בטענה שהמינהל האזרחי גבה ממנה תשלומים עבור הטמנת עודפי עפר מהמנהרות והגשרים - למרות שלא היה זכאי להם
עידן יוסף
הסגירה לשלושה ימים תהיה לקראת סוף החודש ותשפיע על קו רחובות - בנימינה    במסגרת העבודות בתחנה יועתק תוואי המסילות לאורך 350 מטרים, כהכנה להנחת מסילה נוספת
עידן יוסף
לנסיעת הבכורה של קו השבת בטבריה עלו בעיקר טרמפיסטים - פעילים פוליטיים של ישראל ביתנו, פעילי נוע תנוע, עיתונאים וצלמים. למעט בודדים, תושבי טבריה העדיפו להישאר בבית ולא לעלות על הקו שנפתח עבורם. בקרוב תיפסק הנסיעה בחינם, והסיכוי כי הקו ימשיך לפעול נמוך מאוד
עידן יוסף
נהג הקלנועית פרץ לשטח מפגש הדרך מסילה בקריית מוצקין בניגוד לחוק    נהג הרכבת הספיק לבצע בלימת חרום    "האירוע כולו ארך שניות ספורות אך הייתה תחושה כמו נצח. כל הדם ירד לי לרגליים"
יצחק דנון
החברה הבונה את הרכבת הקלה מבקשת לבטל את חיובה בתשלום היטלי סלילה ותיעול בסך 10.5 מיליון שקל תמורת התחנות המוקמות בתחומי רמת גן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il