X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המל"ג תוכל לקבל בתוך פחות מחודשים החלטה שתאשרר או תהפוך את החלטת מל"ג יו"ש למנוע את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל
▪  ▪  ▪
[צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90]

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבטיט הגיש (יום ד', 13.2.19) את חוות דעתו בעניין הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, שנדחתה על-ידי המועצה להשכלה גבוהה יהודה והשומרון, וקובע כי למל"ג יו"ש הייתה סמכות מלאה להחליט את שהחליטה.
עם זאת הוסיף כי לנוכח השפעות הרוחב הצפויות של ההחלטה על לימודי הרפואה בישראל, ולנוכח העובדה כי סמכויותיה של מל"ג יו"ש עתידות לעבור בימים הקרובים ממש לידי מל"ג, מן הראוי כי מל"ג תקיים דיון בנושא זה, ובלבד שההכרעה הסופית תתקבל בתוך פחות מחודשיים ממועד החלטת מל"ג איו"ש.
מתוך תמצית החלטת היועמ"ש:
1. החלטת ות"ת תשע"ט/46 מיום 7.2.2019 שהתקבלה בעניין הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל היא בעלת אופי תכנוני, אף שייתכנו לה השלכות תקציביות, ועל כן היא בגדר המלצה לגוף המוסמך בעניין בהתאם להחלטת ממשלה 666 מיום 6.6.1977, ולפסיקת ביהמ"ש העליון בבג"ץ 6168/12 האוניברסיטה העברית בירושלים נ' המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון.
2. בנסיבות העניין לאור השיקולים השונים ביחס לגורם המוסמך לקבלת ההחלטה, בא היועץ המשפטי לממשלה לכלל מסקנה כי לא ניתן לקבוע שמל"ג יו"ש אינה מוסמכת כיום לקבלת ההחלטה בעניין פתיחת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל וכי אין מניעה משפטית שתקבל החלטה בנושא. זאת, לאחר שקילת עמדת הות"ת וכלל השיקולים הצריכים לעניין, וכאמור בפס"ד 6168/12 הנזכר, החלטת מל"ג יו"ש "צריכה להתייחס, בין היתר, לחוות דעת זו [של הות"ת], להיות סבירה, מנומקת ומבוססת".
3. עם זאת, מפאת חשיבותה של ההחלטה והשפעות הרוחב הצפויות שלה על לימודי הרפואה בישראל, ולנוכח העובדה כי סמכויותיה של מל"ג יו"ש עתידות לעבור בימים הקרובים ממש לידי מל"ג, מן הראוי כי מל"ג תקיים דיון בנושא זה (לעניין זה יצוין כי גם ההחלטה על הקמת אוניברסיטת אריאל, אשר התקבלה ע"י מל"ג יו"ש, הוצגה בפני מל"ג, אשר בירכה על הדברים). יש מקום כי דיון כאמור במל"ג ייערך תוך פרק זמן קצר שיאפשר לאוניברסיטת אריאל, על הסטודנטים והמרצים הקשורים לכך, להיערך ביחס לפעילותה בשנת הלימודים הקרבה, ולכל המאוחר יש לקיים דיון או להתייחס לעניין זה בתוך חודשיים ממועד החלטת מל"ג יו"ש בנושא.
4. ככל שמל"ג יו"ש תחליט על הקמת הפקולטה לרפואה, ראוי כי מל"ג תידרש לנושא בהקדם האפשרי כאמור, על-מנת לאפשר לאוניברסיטת אריאל ולכלל הגורמים הנוגעים בדבר לכלכל צעדיהם בהתאם. פשיטא, כי בנסיבות העניין, החלטה מאוחרת של מל"ג בנושא זה תהא ההחלטה הסופית המחייבת בהתאם לסמכויותיה לפי חוק.

תאריך:  13/02/2019   |   עודכן:  13/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: למל"ג הסמכות הסופית לקבוע אם תוקם הפקולטה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האיש הזה חדל אישים
שאול א.   |  14/02/19 01:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מתן ההקלות לחש"בים כבתי השקעות יאפשר לציבור המשקיעים מגוון רחב יותר של אפשרויות השקעה, במטרה לקדם את התחרות בענף הברוקראז'    בנוסף, מתן ההקלות יאפשר לציבור רחב יותר של משקיעים לסחור בניירות ערך
מירב ארד
בפריימריז ישתתפו כ-21 אלף מתפקדים    ההצבעה תפתח החל מהשעה 14:00 ותסגר בשעה 22:00    ההצבעה הינה הצבעה אלקטרונית - תוצאות כשעה לאחר סיום מועד ההצבעה
איציק וולף
סקר שערכה התאחדות התעשיינים בקרב חברות הייטק ישראליות מעלה תמונה עגומה של הרחבת מיקור החוץ של החברות תוך שימוש בשווקים זרים    כ-45% מחברות ההייטק המשתמשות במיקור חוץ עושות זאת באמצעות עובדים באוקראינה. 16% נוספים מוציאים את העבודה מישראל לארצות הברית, 10% לרוסיה ו-10% נוספים להודו
מירב ארד
עיריית אילת החלה במגעים עם יזמים להפעלת אטרקציות במתחם הבילוי הזמני שיוקם בשטח שדה התעופה המתפנה
איתמר לוין
פרקליטיו של רה"מ טענו שלא ניגבו עדויות מ-60 עדים חיוניים    לשכת מנדלבליט: התביעה מבוססת על מידע חלקי ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il