X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השיחות התקיימו בין בכירים במשרד המשפטים והבולשת, לאחר שטראמפ הדיח את ראש ה-FBI ההצעה שנבחנה: הודעה של סגן הנשיא ורוב חברי הקבינט שנבצר מטראמפ למלא את תפקידו
▪  ▪  ▪
מק'קייב. פוטר בהוראת טראמפ [צילום: אלכס ברנדון, AP]
באר אושר כשר המשפטים
מליאת הסנאט אישרה (יום ה', 14.2.19) את מינויו של ויליאם באר לשר המשפטים. באר, שכבר שימש בתפקיד בממשל ג'ורג' בוש האב, אושר ברוב של 54 מול 45 - קרוב מאוד ליחסי הכוחות בין הרפובליקנים לדמוקרטים. באר יבוא במקומו של ג'ף סשנס, אותו אילץ הנשיא דונלד טראמפ להתפטר בחודש נובמבר. בתפקידו יהיה באר אחראי על 115,000 עובדי המשרד ורשויות האכיפה, ובראשן ה-FBI. הוא גם יפקח אישית על חקירת הפרשה הרוסית בידי התובע המיוחד, רוברט מולר.

פקידים בכירים במשרד המשפטים האמריקני בחנו במאי 2017 את האפשרות להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה ולהדיח למעשה את הנשיא דונלד טראמפ. כך מגלה מי שהיה סגן ראש ה-FBI, אנדרו מק'קייב בראיון לתוכנית "60 דקות" שתשודר בשבוע הבא (17.2.19). כך גילה (יום ה', 14.2.19) סקוט פלי, אשר ראיין את מק'קייב לתוכנית היוקרתית.
התיקון ה-25 קובע, כי סגן הנשיא ורוב מבין חברי הקבינט יכולים לקבוע, כי נבצר מן הנשיא למלא את תפקידו. על סגן הנשיא למסור הודעה ליו"ר הסנאט והוא הופך להיות הנשיא. אם הנשיא מוסר הודעה נגדית, הוא חוזר לתפקידו - אלא אם סגנו ורוב חברי הקבינט חוזרים בתוך ארבעה ימים על הודעתם המקורית. במקרה כזה, יכריע הקונגרס בתוך שלושה שבועות; יש צורך ברוב של שני שלישים בשני בתיו כדי לקבוע את המשך הנבצרות.
מק'קייב הודח במארס אשתקד בהוראתו של טראמפ, ימים אחדים לפני מועד פרישתו, לאחר שהתברר שהעביר מידע לתקשורת. כעת הוא חושף, כי האפשרות להשתמש בתיקון ה-25 עלתה לאחר שטראמפ פיטר את ג'ים קומי מתפקיד ראש הבולשת, על-רקע חקירת הפרשה הרוסית. בכירים במשרד המשפטים (אליו כפופה הבולשת) דנו בשאלה האם עליהם לנסות ולשכנע את סגן הנשיא, מייק פנס, ואת חברי הקבינט לעשות שימוש חסר תקדים בתיקון זה.
הדיונים נערכו בשמונת הימים שבין פיטוריו של קומי לבין מינויו של רוברט מולר לתובע מיוחד בפרשה הרוסית, כאשר הדרגים הבכירים ביותר של רשויות האכיפה דנו בשאלה כיצד להתמודד עם מעשיו של טראמפ. על-פי רשימות שכתב מק'קייב בזמן אמת, הסוגיה נבחנה בין היתר בידי המשנה לשר המשפטים, רוד רוזנשטיין. הוא קבע, כי מבחינה חוקית יהיה צורך בתמיכתם של לפחות שמונה מבין 15 הפקידים הבכירים להם יש מעמד של חברי קבינט. רוזנשטיין גם אמר, כי ייתכן שהרעיון יזכה לתמיכתם של שרי המשפטים וביטחון הפנים דאז, ג'ף סשנס וג'ון קלי (אשר מונה מאוחר יותר לראש הסגל והתפטר בסוף השנה שעברה).
עוד אומר מק'קייב כי בעקבות הדחתו של קומי הוא הורה לצוות שבדק את הפרשה הרוסית, להרחיב את החקירה לחשד שטראמפ שיבש את החקירה על-ידי הדחתו של קומי. הצוות בדק האם טראמפ משרת את רוסיה בניגוד לאינטרסים של ארה"ב, אמר מק'קייב. כאמור, ימים אחדים לאחר מכן מונה מולר והחקירה עברה לידיו, אם כי הוא ממשיך להיעזר באנשי הבולשת.
הראיון עם מק'קייב נערך לקראת פרסום ספר זכרונותיו "האיום: כיצד מגן ה-FBI על ארה"ב בעידן של טרור וטראמפ", היוצא לאור בשבוע הבא. לדבריו, הוא דיבר עם טראמפ מיד לאחר פיטוריו של קומי ולמחרת כינס את הצוות שעסק בפרשה הרוסית. מטרתו הייתה לבסס ככל הניתן את החקירה, כך שאם יפוטר גם הוא - לא ניתן יהיה לסגור אותה ללא זכר.
מק'קייב אישר ידיעה שפרסם אשתקד ניו-יורק טיימס, ולפיה רוזנשטיין הציע להקליט בחשאי את פגישותיהם של בכירי המשרד עם טראמפ. רוזנשטיין הכחיש את הידיעה, וטראמפ קיבל את ההכחשה ונסוג מכוונתו לפטר את רוזנשטיין - שהוא אשר מינה את מולר ופיקח על עבודתו. עם זאת, כאשר אילץ טראמפ את סשנס להתפטר בחודש נובמבר, הוא לא מינה את רוזנשטיין לממלא מקומו, אלא בחר בראש מטהו של סשנס, מתיו וויטאקר. השר הקבוע, ויליאם באר, אמור להיכנס לתפקידו בימים הקרובים ורוזנשטיין יפרוש מן המשרד.

תאריך:  14/02/2019   |   עודכן:  14/02/2019
+טראמפ: החומה - מצב חרום
06:24 15/02/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הקונגרס אישר 1.375 מיליארד דולר ל-90 ק"מ של גדר בגבול מקסיקו  ▪  טראמפ צפוי להכריז על מצב חרום ולהעביר מיליארדים נוספים להקמת חומה לאורך מאות קילומטרים

טראמפ. וטו ראשון? [צילום: סוזן וולש, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכירים דנו במאי 2017 בהדחת טראמפ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כל נפיחה
אורי פ  |  14/02/19 18:16
2
איזה כייף שפוטש מקבל סיקור אצל ל"ת
איתמר כאילו בקטנ  |  14/02/19 20:16
3
כביכול אובייקטיביות של לוין...
אא  |  15/02/19 04:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
איתמר לוין
הדמוקרטים והרפובליקנים בקונגרס הסכימו להקציב 1.375 מיליארד דולר להקמת מכשולים פיזיים בגבול ארה"ב-מקסיקו ולהקטין את מספר המסתננים שיוחזקו במעצר
איתמר לוין
הדמוקרטים דורשים להקטין את מספר המסתננים שניתן יהיה להחזיק במעצר ליד גבול ארה"ב-מקסיקו    אם לא יושג הסכם ביממה הקרובה, עלולה להתחדש בסוף השבוע השבתת רבע מן הממשל הפדרלי
איתמר לוין
הרפובליקנים והדמוקרטים מתקרבים להסכם לפיו יוקצבו 2-1.3 מיליארד דולר לאבטחת גבול ארה"ב-מקסיקו - ורק כמה מאות מיליוני דולרים למכשולים פיזיים
איתמר לוין
טראמפ כלל בנאום שורה ארוכה של טיעונים עובדתיים חסרי משמעות, שהוצאו מהקשרם או שפשוט אינם נכונים - מהתעסוקה דרך הפשיעה ועד להוצאות במזרח התיכון
איתמר לוין
המסר המרכזי: הצורך בפעילות משותפת לשתי המפלגות    על הפרשה הרוסית: "חקירה פוליטית מטופשת"    ייפגש עם קים ב-27-26 בחודש בווייטנאם    אירן היא "דיקטטורה מושחתת המאיימת על העם היהודי ברצח עם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il