X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טמיר שפירא היה מנכ"ל תמיר-פישמן קרנות נאמנות טוען: תמיר פעל בצורה פסולה לשמירת שליטתו בחברה וביצע פעולות בהן היה לו עניין אישי
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

אלדד תמיר, בעל השליטה בקבוצת תמיר-פישמן, פעל בצורה פסולה לשמירת השליטה בחברת קרנות הנאמנות של הקבוצה, מבצע פעולות בהן יש לו עניין אישי ומפר הסכם עם המנכ"ל לשעבר של החברה. כך טוען טמיר שפירא, ששימש כמנכ"ל החברה בין ספטמבר 2017 לינואר השנה.
שפירא מבקש (14.2.19) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי הוא זכאי ל-30% ממניות תמיר-פישמן קרנות הנאמנות. על-פי התביעה, החברה מנהלת 21 קרנות נאמנות בעלות נכסים בסך 2.2 מיליארד שקל. לא נאמר בה מהו שוויה המוערך של החברה.
שפירא שימש בשנים 2017-2014 כסמנכ"ל השיווק של אילים קרנות נאמנות, ולדבריו הביא לצמיחת נכסיהן ממיליארד שקל ל-11 מיליארד שקל. על-רקע זה, הוא אומר, גייס אותו תמיר לחברת קרנות הנאמנות שבבעלותו, שסבלה מפדיונות ניכרים נטו ומהפסדים תפעוליים. השניים הסכימו, כי שפירא ותמיר יהיו המנכ"לים המשותפים של החברה, כאשר שפירא יופקד על ניהול החברה והשיווק, בעוד תמיד יטפל בהשקעות. מאחר שהשכר שקיבל שפירא היה נמוך משמעותי מזה שניתן לו באילים, הוסכם שהוא יקבל אופציות ל-30% ממניות החברה.
לדברי שפירא, הוא הצליח להגדיל את נכסי הקרנות מ-760 מיליון שקל ל-2.2 מיליארד שקל ולעבור לגיוסים נטו בהיקף ניכר, בעוד תמיר כמעט ואינו ממלא את תפקידו בתחום ניהול ההשקעות. אולם דווקא בשל הישגיו החל תמיר לפעול לקיצוץ סמכויותיו ולהפרת הסכם האופציות, כך שיישארו בידיו כמה שיותר מניות - טוען שפירא. בין היתר טוען שפירא, כי תמיר עקף אותו וניהל שיחות ישירות עם הכפופים לו, התערב בתחום השיווק ויזם קמפיין כושל.
עוד טוען שפירא, כי בעוד הוא החליט בתחילת 2018 שלא להעלות שכר בשל מצבן של הקרנות, העלה תמיר את שכרם של שני מנהלי קרנות - כולל של אחיינו, דניאל לייטנר. מנהל הכספים של החברה, מוטי קורן, עקף את שפירא ובהוראתו של תמיר העניק בונוסים גבוהים מאלו שאישר שפירא, תוך הפרת זכויות החתימה - נטען בתביעה. בהמשך הורה תמיר להעסיק את בנו, גל תמיר, כאחראי על המדיה החברתית של החברה, למרות העדר כישורים ובלא אישורו של שפירא. תמיר גם הורה לשלם 10,000 שקל ליעקב מהגר, חברו של בנו, תמורת עבודה עליה לא ידע שפירא.
בהמשך התביעה מתאר שפירא פעולות שנעשו לטענתו כדי לדלל את חלקו במניות החברה, כולל העמסת הוצאות במאות אלפי שקלים עליה, כך שיהיה לכאורה צורך בהזרמת הון מצידו של תמיר - מה שיגדיל את חלקו-שלו ויקטין את זה של שפירא. בהמשך בוצעו עסקות בהן היה לתמיר עניין אישי, כולל הענקת שירותים לקרן בה תמיר שותף באופן פרטי - מצב שהעמיד את החברה בפני סכנה רגולטורית, כלשון התביעה.
עוד טוען שפירא, כי לנוכח המתיחות הגואה בינו לבין תמיר, יצר האחרון סביבת עבודה בלתי אפשרית מבחינתו. לדבריו, תמיר ונותני שירותים אחרים - כגון מנהלת משאבי האנוש של החברה, אסנת הררי-רימון - הקליטו אותו בצורה קבועה, מתוך כוונה שהוא ייכשל בלשונו וכך ניתן יהיה להצדיק את פיטוריו ואת דילולו. לדברי שפירא תקווה זו נכזבה, אך בסופו של דבר הסתיימה העסקתו לאחר שהשמיע את טענותיו בנוגע להתנהלותו של תמיר. לפני כן תכננה החברה לזמנו לשימוע בטענה שהוא דרש להעלות את שכרו כתנאי להעלאת שכרם של מנהלים אחרים - עילה אותה הוא מכחיש - אך השימוע בוטל.
לדברי שפירא, בשל הנסיבות של סיום העסקתו, הוא זכאי לממש את האופציות ל-30% ממניות החברה. הוא טוען, כי לא היה כל צורך בביצוע הזרמת ההון האחרונה בסך 2.1 מיליון שקל, אשר בוצעה לאחר סיום העסקתו וגרמה לדילול נוסף שלו, והוא מבקש מבית המשפט לבטל אותה. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד נדב יריב ועומר יניב, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  17/02/2019   |   עודכן:  17/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המנכ"ל לשעבר בטענות קשות נגד אלדד תמיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ויקטור גואטה הורשע בביצוע רצח בשנת 2004    בשנת 2015 התברר, כי הקלטות של שיחות שביצע בעת מעצרו, לא נמסרו בידי המשטרה לתביעה ולהגנה - ולכן מסכימה הפרקליטות למשפט חוזר
איתמר לוין
נתניהו נאלץ לוותר על התיק, בו החזיק מאז הקמת הממשלה, מחשש להתערבות בג"ץ בשל ריבוי התיקים שבידיו    העדיף את כץ על פניו של יובל שטייניץ
אביתר בן-צדף
שייטה אוטונומית מסן דייגו בקליפורניה לפרל הרבור בהוואי
איציק וולף
שותפות תמר הודיעה כי תקפיא עד 1 ביולי 2021 את מחיר הגז שתמכור לחברת החשמל וכי עד אז יישאר בתעריף שהיה בתוקף ב-2018    החיסכון הצפוי לחברת החשמל: 85 מיליון דולר    המחיר גבוה בעשרות אחוזים
איציק וולף
סוף השבוע האחרון הביא לעלייה של 10.5 סנטימטרים נוספים במפלס הימה הצפונית    ההערכה: בשבועיים הקרובים יעלה המפלס מעל לקו האדום התחתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il