X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מספר המתקפות גדל משמעותית מאז ביטול הסכם הגרעין ותחילת מלחמת הסחר הפצחנים משתי המדינות נעשו מתוחכמים יותר ומטשטשים היטב את עקבותיהם
▪  ▪  ▪
יום השנה למהפכה באירן [צילום: איברהים נורוזי, AP]

פצחנים אירנים ורוסים מנהלים מתקפות נרחבות נגד עסקים וגורמי ממשל בארה"ב, על-רקע ביטול הסכם הגרעין עם אירן ומלחמת הסחר עם סין - מדווח (יום ג', 18.2.19) ניו-יורק טיימס.
המתקפות האירניות על בנקים, עסקים וסוכנויות ממשל היו נרחבות יותר מכפי שדווח עד כה. לדברי העיתון, מדובר בעשרות חברות ובשורה ארוכה של גופי ממשל שנפגעו בהן. הן גרמו למשרד לביטחון פנים להוציא צווי חרום בעת השבתת הממשל בחודשים דצמבר-ינואר, כדי להבטיח שהעובדים הנחוצים להתמודד איתן יתייצבו לעבודה למרות ההשבתה.
במקביל התרחבו המתקפות הסיניות, שמטרתן לגנוב סודות ביטחוניים ומסחריים מהצבא האמריקני ומחברות במדינה. בין המטרות הסיניות: בואינג, חטיבת התעופה של ג'נרל אלקטריק וחברת טי-מובייל. בשנת 2015 הגיעו הנשיאים ברק אובמה ושי ג'ינפינג להסכם במסגרתו התחייבה סין להפסיק את פעולות הריגול בתחום הסייבר, אך נראה שההסכם התפוגג במקביל למתיחות הכלכלית הגוברת בין שתי המדינות.
לדברי הטיימס, הן המגזר הממשלתי והן המגזר הפרטי ניצבים כעת במצב בו היו לפני חמש שנים: התמודדות עם פצחנים הפועלים בגיבוי ממשלות אירן וסין, ואשר הולכים ונעשים מתוחכמים - וזאת לצד המתקפות מצד רוסיה, שהיא עדיין אויבת הסייבר מספר אחת של ארה"ב. המתקפות מצד אירן מעולם לא פסקו לחלוטין, אך הן פחתו לאחר חתימת הסכם הגרעין ב-2015 - וכעת כאמור שבו והתגברו. ואילו המתקפות הסיניות עולות בקנה אחד עם מטרתה האסטרטגית של בייג'ינג: להפוך למובילה עולמית בתחום הבינה המלאכותית וההיי-טק.
ההתקפות האירניות פגעו בחודש שעבר בקרוב לעשר סוכנויות ממשלתיות, והטיימס אומר שהמשרד לביטחון פנים הופתע מהן. מומחי אבטחה אומרים, כי ההתקפות חשפו חולשות בליבת רשת האינטרנט, וכי הן נמשכות בהיקף ובעוצמת פגיעה גדולים מאלו שמסר המשרד. הפצחנים האירנים החלו את גל המתקפות האחרון אשתקד, והוא כוון לעבר מדינות המפרץ המתנגדות לאירן. מאז הן התרחבו ל-80 מטרות באירופה ובארה"ב, כולל ספקי אינטרנט, חברות תקשורת וגופים ממשלתיים.
את הפצחנים האירנים הנוכחיים קשה יותר לתפוס, משום שבמקום לתקוף במישרין את המטרות - הם תוקפים את מערכות הניתוב וחודרים לתקשורת הפנים-ארגונית. הדבר מאפשר להם לגלות שמות משתמשים וססמאות, וכך הם חוזרים לדוא"ל של קורבנותיהם. במערכות הניתוב יש מידע המאפשר להיכנס למאות ואלפי רשתות נוספות.
מומחי אבטחה עימם שוחח העיתון אומרים, כי הפצחנים הסינים השתפרו וכעת הם יודעים לטשטש טוב יותר את עקבותיהם. במקום לתקוף במישרין את המטרה, הם משתמשים בנתיבים עוקפים: פריצה לרשתות המחשב המשרתות את הספקים של היעד האמיתי. הם גם נמנעים משימוש בתוכנות זדוניות המוכרות כבעלות מוצא סיני ומוחקים עקבות העלולים להוביל אליהם.
עוד אומר הטיימס, כי קשה לדעת מהו מספרן של ההתקפות הסיניות, שכן הן מיועדות לגנוב סודות מסחריים - פעולה שאינה מחייבת דיווח פומבי, בניגוד למקרים של גניבת מידע אישי. איירבס הייתה החברה הגדולה היחידה שדיווחה בשבועות האחרונים על חדירה של פצחנים לבסיס הנתונים שלה.
רבות מן ההתקפות המיוחסות למשרד הסיני לביטחון המדינה כוונו כלפי יעדים אסטרטגיים כמו ספקי שירותי אינטרנט, מהם ניתן להגיע למאות אלפים ואולי למיליונים של רשתות מסחריות וממשלתיות. ספקית האינטרנט היחידה שאישרה פומבית שהייתה מטרה למתקפה, היא ויסמה הנורבגית לה יש 850,000 לקוחות - כולל משרד עורכי דין אמריקני המטפל בתחום הקניין הרוחני, מטרה מרכזית לריגול הסייבר הסיני.

תאריך:  18/02/2019   |   עודכן:  18/02/2019
+יחסי ישראל-ארה"ב: זווית אמריקנית
09:59 19/02/19  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה

"מלחמת ששת הימים" הפכה את ישראל מנטל לנכס אסטרטגי ייחודי עבור ארה"ב. לדוגמה, ב-1970 פלשה סוריה הפרו-סובייטית לירדן הפרו-אמריקנית, כאשר ארה"ב הייתה שקועה ב"בוץ הוויטנאמי"

נתניהו וטראמפ. שיתוף פעולה [צילום: אבי אוחנה/לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן וסין מנהלות גל מתקפות סייבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הסונאר גילה, מגועלים בדם, תמיכה, מודאגת, מה הטריד לוחמים? רצח פוליטי והסתה    משנכנס אדר מרבין בשמחה
איתמר לוין
האדם ברחוב מאשים את הנשיא ולא את ארה"ב בקשייו הכלכליים - אך בינתיים לא מתממשת התקווה האמריקנית ולפיה העיצומים יובילו לנפילתו של המשטר
איציק וולף
השר יוסוף אל עלאווי הגיע למלונו של נתניהו וסרב לשוחח עם התקשורת הישראלית    נתניהו: "דיברנו על צעדים נוספים שאנחנו יכולים לעשות יחד עם מדינות באזור כדי לקדם אינטרסים משותפים"
איתמר לוין
גרמניה, צרפת ובריטניה הכריזו על מכשיר המאפשר ליצואנים אירנים לקבל אשראי ולרכוש סחורות הומניטריות - אבל לא בטוח שזה יספיק, כותב Foreign Affairs
מרדכי ליפמן
היועמ"ש ממלכד את עצמו היסח הדעת או כוונת מכוון? המדאיג בתמונת המצב הזו, היא העובדה כי יש בהתכנסות (פורום כרמים), יותר מרמז להיכן נושבת הרוח    יש אמירה ברורה לגבי השאלה מה לוחשים לו יועציו על אזניו, מה יעץ לו פרקליט המדינה    יותר ויותר נראה כי מנדלבליט הינו בחזקת שבוי בידיו של המחנה, הפועל בגלוי ובמחשכים כאחד, לנפילת רה"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il