X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה תביעה של חברת סחר הכימיקלים שאנקול, בה טענה שמשרד רואי החשבון ומשרד עורכי הדין נושאים באחריות לחיובה במס בעקבות מכירת השליטה בה
▪  ▪  ▪
ייצג רק את המוכרת

משרד רואי החשבון סומך-חייקין ומשרד עורכי הדין ש' הורוביץ אינם נושאים באחריות כלשהי לחיוב המס שהוטל על חברת המסחר בכימיקלים שאנקול בשל עסקה למכירת השליטה בה. כך קבע (10.2.19) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, בני ארנון.
שאנקול הייתה בבעלות החברה האנגלית ICI, עד שבשנת 2000 רכש אותה המנכ"ל שלמה אנקול. בשנת 2004 דרשה רשות המיסים מהחברה לשלם מס על הכנסה בסך 6.2 מיליון שקל שנוצרה לה בשל מבנה המכירה. מאחר שבאותה עת היו לשאנקול הפסדים צבורים של 10.5 מיליון שקל, היא לא נדרשה לתשלום בפועל, אך יתרת ההפסדים קטנה בסכום השומה.
בעקבות השומה הגישה החברה השגה, ובהסכם פשרה נקבע שהיא תשלם 2.7 מיליון שקל כמס לשנים 2007-2000. החברה טענה, כי ייעוץ רשלני של סומך-חייקין ושל הורוביץ בבניית העסקה הוא שגרם לחיובה במס, וביקשה לחייב אותם לפצות אותה ב-3.6 מיליון שקל - סכום הברוטו שלדבריה ממנו יש לנכות מס, כך שיישאר סכום המס אותו שילמה לפי ההסדר.
ארנון דחה מכל וכל את התביעה, תוך שהוא אומר שאין לה כל יסוד. לגבי סומך-חייקין קובע ארנון, כי המשרד עסק רק בביקורת דוחותיה של החברה וגם שירות זה לא העניק לה בשנת 2000. המשרד לא העניק ייעוץ כלשהו בתחום המיסים - לא לשאנקול ולא ל-ICI. לגבי הורוביץ קבע ארנון, כי המשרד ייצג בעסקה אך ורק את ICI (ולא גם את שאנקול כפי שטענה החברה), וכי הוא לא היה עורך הדין הקבוע של שאנקול וממילא לא היו לו חובות כלפיה.
למעלה מן הצורך אומר ארנון, כי לא הוכח קשר כלשהו בין שני המשרדים לבין השומה שהוצאה לחברה. סומך-חייקין לא עסק בהיבטי המס של העסקה אלא בהיבטים הרישומים-חשבונאיים שלה, ומשרד הורוביץ לא הציג לחברה מצג כלשהו בתחום המס. לבסוף הוא קובע, כי החברה לא הוכיחה את סכום הנזק שנגרם לה, וכי קיימת סבירות גבוהה שהשומה הוצאה בעיקר בשל ליקויים בדיווחיו של אנקול אישית ולא בשל מבנה העסקה.
בשולי פסק הדין אומר ארנון, כי חלקים מעדותו של אנקול היו עדות כבושה או "עדות בלתי אמינה, מתחמקת ומתפתלת אשר אינה ראויה לאמונו של בית המשפט". ואילו החברה העלתה טענות בעלמא והסתירה מבית המשפט פרטים על מגעיה עם פקיד השומה. שאנקול חויבה בתשלום הוצאות בסך 110,000 שקל לכל אחד מן המשרדים. את שאנקול ייצג עו"ד יוסף ברכה, את סומך-חייקין ייצגו עוה"ד רם כספי ויורם בר, ואת הורוביץ - עוה"ד אהוד ארצי וגיא ורטהיים.

תאריך:  20/02/2019   |   עודכן:  20/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רוני חזקיהו: "ההשקעה הנוכחית בתשתית אינה תומכת בצמצום הפער. התועלת הכלכלית מרשת המטרו מוערכת ב-16-10 מיליארד שקל בשנה"    שאול מרידור: "מיזם המטרו יבוא על חשבון מיזמי תשתית אחרים"
עידן יוסף
פורסם ״קול קורא״ להקמת בית חולים בעיר באר שבע על שמו של הנשיא לשעבר    הצפי לחנוכת בית החולים השני בנגב - בעוד 5 שנים
עידן יוסף
חמישה מתוך שמונת המקומות הראשונים - יוצאי מדינות חבר-העמים    יבגני סובה הוצב במקום השלישי    יוליה מלינובסקי תחזור לכנסת?    ליברמן: ״אנחנו לא דופקים חשבון לסקרים
מירב ארד
המלון המשתייך כיום לרשת ישרוטל עבר שיפוץ מקיף בעלות של כ-60 מיליון שקלים    המלון יציע 115 חדרים ווילה נשיאותית הכוללת בריכה פרטית    המחירים - החל ב-1,600 ש"ח לזוג
איציק וולף, עידן יוסף
יו"ר חוסן לישראל: "השליט היחיד לחוץ, פוחד, מזיע. ליצני החצר שלו כבר לא צוחקים והמפלגה שלו מבוהלת. ביבי או ישראל לפני הכל"    החמישיה הראשונה: גנץ, יעלון, ניסנקורן, חיימוביץ ויועז הנדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il