X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תובעים 112 מיליון שקל

בעלי קרקע נגד שיכון ובינוי

יורשיו של מיכאל ימיני טוענים שהחברה לא שילמה להם את מלוא התמורה בפרויקט "חלומות הוד השרון" בו נבנו 338 דירות
▪  ▪  ▪
טעות סופר [צילום: שו"ב]

שיכון ובינוי נדל"ן לא שילמה לבעלי קרקע בהוד השרון 112 מיליון שקל המגיעים להם. כך טוענים הבעלים בתביעה שהגישו (יום ה', 21.2.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בנוגע לפרויקט "חלומות הוד השרון".
התובעים הם צאצאיו של מיכאל ימיני, אשר בשנות ה-30 רכש קרקע חקלאית במושבה מגדיאל, שהיא כיום חלק מהעיר הוד השרון. ייעוד הקרקע שונה לבנייה ובשנת 2003 אושרה תוכנית המאפשרת לבנות 338 דירות על הקרקע של משפחת ימיני. ביולי של אותה שנה חתמו בני המשפחה על הסכם עם שיכון ובינוי נדל"ן, חברה שלפי פרסומיה בנתה 190,000 דירות והיא אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בארץ.
על-פי התביעה, ההסכם כלל שילוב של עסקת קומבינציה, במסגרתה יקבלו המוכרים 25 דירות בפרויקט, ותמורה כספית מתוך מכירותיה של שו"ב. התמורה הכספית, כפי שנקבעה בהסכם העקרונות, הייתה 37% מהכנסות הפרויקט, ותוספת אם המחיר למ"ר יעלה על 6,178 שקל - 60% מכל שקל נוסף. ההסכם נחתם ארבעה ימים מאוחר יותר, במוצאי שבת, כאשר התובעים אומרים שהחיפזון נבע משיקולי מס שבח.
התובעים אומרים כי בהסכם העקרונות נכתב שהם זכאים ל-31.98% מהתקבולים הכוללים בפרויקט כולו, וזאת מתוך חישוב המביא בחשבון שאינם זכאים כמובן לתמורה על הדירות שיינתנו להם. אולם בהסכם הסופי נכתב 30.5% במקום 31.98% - ככל הנראה בשל טעות סופר. התובעים טוענים, כי הסכום הנמוך יותר אינו מוביל לתמורה הכוללת שסוכמה איתם - 37% מתמורת מכירת הדירות שאינן שלהם - אלא ל-35.6% בלבד. אותה טעות, הם ממשיכים, הועתקה גם להסכם הנוסף שנחתם עימם בשנה שלאחר מכן. בשל כך, הם טוענים, שילמה להם שו"ב 7 מיליון שקל פחות מן המגיע להם.
החלק העיקרי בתביעה עוסק בחישוב התמורה הנוספת. לטענת התובעים, מחיר המכירה בפרויקט הוכפל ביחס למחיר המינימום שנקבע בהסכם, ולכן שו"ב לחצה עליהם לוותר על התוספת. היא הסכימו לוותר עליה לגבי אחד מארבעת הבניינים בפרויקט, אך עמדו על קבלתה בשלושת האחרים. לדבריהם, שו"ב הקטינה בצורה מלאכותית את ערכו של המ"ר, על-ידי הוספת שטחים שלא אמורים היו להיכלל בחישוב.
התובעים אומרים כי הקיפוח העיקרי שלהם נובע מכך שלשיטת שו"ב - התוספת אינה אמורה להיות 60% מעליית המחיר, אלא השלמה של התמורה הבסיסית עד ל-60% מכלל התקבולים. לדבריהם, המשמעות היא תשלום של מחצית בלבד מן הסכום המגיע להם וגריעתם של עשרות מיליוני שקלים מן התמורה. לטענתם, שו"ב הפסיקה לשלם להם את התמורה הנוספת ולהעביר להם דוחות על המכירות, ולא השיבה בצורה עניינית לפניותיהם. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אלון פומרנץ, עומר מאירי ואלה בן-דור, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  22/02/2019   |   עודכן:  22/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כולנו ומרצ מגרדות את אחוז החסימה ועשויות להימחק    שוני גדול בסקרים בחיזוי כוחן של הליכוד ואיחוד מפלגות הימין
עידן יוסף
"לפיד וגנץ לא מבינים שום דבר בכלכלה ויעשו מה שה'מומחה' ניסנקורן יגיד"    "ממשלת שמאל תהרוס את מדינת ישראל"    על עוצמה: יהודית: "וגוש חוסם עם ערבים שפועלים לחיסול ישראל זה בסדר?"
עידן יוסף
אשכנזי: עבדתי ימים רבים כדי להגיע לרגע הזה    יעלון: נתניהו מוכר את כל הערכים היהודיים, הערכים הישראלים הדמוקרטיים    גנץ: ממשלתי תדאג שהרכבת תגיע
מחלקה ראשונה
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il