X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה טוענת, כי רשלנות של בנק לאומי אפשרה לסמנכ"ל הכספים לשעבר, שמואל זוסמנוביץ, להעביר 7.2 מיליון שקל לאחת מלקוחותיה לאומי: דור הסתירה מידע חיוני
▪  ▪  ▪
מזומן במקום צ'קים דחויים

רשלנותו של בנק לאומי אפשרה למי שהיה מנהל הכספים של דור כימיקלים, שמואל זוסמנוביץ, להעביר שלא כדין 7.3 מיליון שקל לחברת עתיד אריזות. כך טוענת (יום ה', 21.2.19) דור בתביעה בסכום זה שהגישה נגד הבנק.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי בשני חשבונותיה של דור בלאומי נקבעו מורשי חתימה בשלוש קבוצות. רק בעל השליטה והיו"ר, גיל דנקנר, יכול היה למשוך כספים בכל סכום בחתימה בודדת. בסכומים עד 6 מיליון שקל, יכול היה מי שהשתייך לקבוצה השלישית לחייב את דור רק בצירוף חתימה של דנקנר או של אחר מחברי הקבוצה השנייה.
לדברי דור, באוקטובר 2017 היא גילתה, כי בין פברואר 2016 לבין אוגוסט 2017 בוצעו באמצעות אתר לאומי העברות כספים לחברת עתיד אריזות. העברות אלו בוצעו בידי זוסמנוביץ, שלא בידיעתה של הנהלת החברה ובניגוד להוראות החתימה שניתנו לבנק. ההעברות בוצעו כאשר זוסמנוביץ הסכים להחליף צ'קים דחויים של עתיד שמועד פרעונם הגיע בצ'קים דחויים מאוחרים יותר, ובמקביל העביר לעתיד סכומים דומים.
דור מסבירה, כי עתיד הייתה לקוחה שלה, ובשנת 2013 הוסכם שהיא תפרע בתשלומים חודשיים את החוב כלפיה, וכך עשתה למעלה משנה. בסוף 2014 ביקשה עתיד מ-דור להסכים לקבל צ'קים דחויים שהיא עצמה קיבלה מלקוחותיה, וכנגדם דור תשלם לעתיד את הסכומים הנקובים בצ'קים בניכוי החוב של עתיד וריבית מוסכמת. לטענת דור, זוסמנוביץ העביר לעתיד את הסכומים הללו, למרות שהצ'קים הדחויים לא נפרעו.
דור טוענת, כי רשלנותו של לאומי - אשר לא עמד על קיום הוראות הרשאת החתימה - היא שאפשרה לזוסמנוביץ למשוך בצורה כזאת מיליוני שקלים. טענה נוספת היא, שהיה על לאומי להתריע בפני דור על ביצוע משיכות חריגות אלו. הרשלנות הייתה חמורה עוד יותר, משום שלאומי עצמו נקט הליכי חדלות פרעון נגד עתיד - ולכן היה צריך לדעת שמדובר בלקוח עתיר סיכון המקבל את אותם מיליוני שקלים.
מחילופי המכתבים המצורפים לתביעה עולה, כי לאומי דחה את דרישותיה של דור בנימוק, שההעברות בוצעו כראוי, שכן זוסמנוביץ היה רשאי לבצע אותן. עוד טען לאומי, כי דור הסתירה ממנו עובדות מהותיות בנוגע ליחסיה עם עתיד, וההעברות הכספיות בין השתיים הגדילו את הסיכון בניהול חשבונה של דור והיו עלולות להכשיל את הבנק. לאומי הוסיף, כי בכך נשמט הבסיס מתחת לאמון ביניהם והוא מציע לדור להעביר את חשבונותיה לבנק אחר.
דור דוחה את גרסתו של לאומי ואומרת כי נושאי המשרה בבנק - כולל המנכ"ל רקפת רוסק-עמינח - אחראים להתנערותו מחובותיו. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אורן גרוס ומעין באהר, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  22/02/2019   |   עודכן:  22/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיליונים הוצאו במרמה מחברת דור כימיקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט העליון בפריז קבע שהבנק השווייצרי סייע להעלים מיליארדי אירו    הקנס והפיצויים בהם חויב הבנק שווים לכל הרווח הנקי שלו בשנה שעברה
איציק וולף
החללית 'בראשית' שוגרה בשעה 3:45 מקייפ קנוורל שבפלורידה    35 דקות לאחר השיגור נפרדה בהצלחה מהטיל המשגר והמשיכה לשדר אותות לכדור-הארץ    ב-11 באפריל היא צפויה לנחות על הירח
איתמר לוין, יצחק דנון
יורשיו של מיכאל ימיני טוענים שהחברה לא שילמה להם את מלוא התמורה בפרויקט "חלומות הוד השרון" בו נבנו 338 דירות
עידן יוסף
כולנו ומרצ מגרדות את אחוז החסימה ועשויות להימחק    שוני גדול בסקרים בחיזוי כוחן של הליכוד ואיחוד מפלגות הימין
עידן יוסף
"לפיד וגנץ לא מבינים שום דבר בכלכלה ויעשו מה שה'מומחה' ניסנקורן יגיד"    "ממשלת שמאל תהרוס את מדינת ישראל"    על עוצמה: יהודית: "וגוש חוסם עם ערבים שפועלים לחיסול ישראל זה בסדר?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il