X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הציבו חסרי בית כ"שומרים"

אישום: מרמת ענק בענף השמירה

חמישה מנהלים בחברה שהתיימרה להעניק שירותי שמירה מואשמים ששימשו כמסווה לפעילותו של עבריין, קיבלו מלקוחותיהם 117 מיליון שקל והלבינו 203 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
חברות על שם אנשי קש [צילום: AP]

אנשי קש סייעו לעבריין לקבל במרמה 117 מיליון שקל בעסקי שמירה, להלבין הון בסך 203 מיליון שקל ולבצע עבירות מס בהיקף של 132 מיליון שקל. כך טוענת המדינה בכתב אישום שהגישה (21.2.19) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
מדובר בפרשה בה כבר הוגש כתב אישום נגד המעורב המרכזי - אהרון אביטן, עבריין בעל עבר פלילי עשיר. המדינה טוענת, כי אביטן ידע שבשל עברו לא יקבל רשיונות ממשרדי המשפטים והכלכלה לעסוק בתחום השמירה וחברות ביטוח יסרבו לבטח את פעילותו. לפיכך הוא פעל באמצעות חברות שרשם על שמותיהם של אנשי קש, כך שהללו קיבלו את הרשיונות וסיפקו שירותים בהיקף עצום.
כתב האישום הנוכחי הוגש נגד מנהלים בחברת י.ל כוח המכבים שמירה ואבטחה, אשר שימשה להסוואת העובדה שהבעלים האמיתי הוא אביטן: יהודה לוי, מיכאל אלנקווה, דניאל נחום, מחמוד אגבריה (שהיה מנהל הכספים שלה) ואודי אילוז (הקב"ט הראשי). אביטן ושירי לוי (הנאשמת לצידו) דיווחו במרמה לרשויות כאילו לוי הוא הבעלים היחיד של כוח המכבים, וכך הצליחו לקבל רשיונות ממשרדי המשפטים והכלכלה ולרכוש פוליסות ביטוח לפעילותה - נטען בכתב האישום.
אותה מרמה הופעלה גם כלפי לקוחותיה של החברה, שלא ידעו שלמעשה את השירותים בפועל מעניקה חברת דרך המלך שבשליטת אביטן. כוח המכבים הציבה בפועל שומרים מועטים ולפרקי זמן קצרים, ובין היתר העסיקה חסרי בית, שוהים בלתי חוקיים ועבריינים מורשעים. בשנים 2015-2012 קיבלה החברה מלקוחותיה למעלה מ-117 מיליון שקל.
במקביל, טוענת המדינה, השתמשה כוח המכבים בחשבוניות פיקטיביות בסך 77 מיליון שקל והתחמקה מתשלום מע"מ בסך 12 מיליון שקל, ורשמה בספריה חשבוניות פיקטיביות ב-65 מיליון שקל כדי להקטין את הכנסותיה החייבות במס. המדינה מייחסת לנאשמים גם הלבנת הון בסך 203 מיליון שקל, בשל הפעולות שביצעו לטענתה כדי להסתיר את הכספים שקיבלו במרמה. כתב האישום הוגש באמצעות עוה"ד איתי פרוסט וצלי פלג.

תאריך:  24/02/2019   |   עודכן:  24/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אישום: מרמת ענק בענף השמירה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך זה מגיע לסכומים כאלה? ל"ת
משהו דפוק מהיסוד  |  24/02/19 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת בזק הודיעה לבורסה כי הרווח הנקי לשנת 2018 צפוי להיות נמוך בכ-15% מן התחזית שפורסמה    הירידה - "כתוצאה מאירועים בעלי אופי חד-פעמי"
איציק וולף
גבאי התחדשות עירונית סיכמה על הסכם מכר עם צד שלישי לקניית מבנה ובו 19 חנויות ו-19 יחידות דיור כ-13 קילומטרים מערבית למרכז הבירה הבריטית    דמי השכירות השנתיים במקום - 460 אלף ליש"ט    בכוונת החברה לבנות 9 יחידות דיור נוספות
איציק וולף
הכביש, באורך קילומטר אחד, ישמש כפיילוט לבחינת ההיבטים הכלכליים והתפעוליים של אוטובוסים חשמליים    חברת דן תספק את האוטובוס שישמש לניסוי    "לטכנולוגיה זו פוטנציאל לאפשר לעיר תל אביב-יפו לבצע בעתיד מעבר מלא לתחבורה חשמלית ובכלל זה, תחבורה ציבורית, משאיות חלוקה, רכבים פרטיים ואוטונומיים ועוד"
איתמר לוין
הוועדה למתן היתרים אסרה על נתניהו לקבל תרומות ב-2 מיליון דולר למימון הגנתו    נתניהו יעתור לבג"ץ: זהו חלק מהמאמץ להביא להקמת ממשלת שמאל
איציק וולף
מפלגת הליכוד פנתה לפרקליט המדינה בטענה כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, מנסה להפעיל לחץ פסול על היועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיחליט על הגשת כתבי אישום נגד נתניהו    ברק: הליכוד לא מזיז לי שערה אחת על הזקן, אם אדרש אתלונן נגד נתניהו שאיים על היועמ"ש, על המפכ"ל ועל החוקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il