עיריית תל אביב-יפו,
חברת דן וחברת אלקטריאון וירלס יסללו כביש חשמלי ניסיוני לצורך בדיקת כל ההיבטים הכלכליים של הפעלת אוטובוס חשמלי על גבי התשתית החדשה.
הפיילוט המתוכנן הוא שלב יישומי ראשון של טכנולוגיית הכביש החשמלי פרי פיתוחה של אלקטריאון וירלס. בהודעה שנמסרה לבורסה נכתב כי לטכנולוגיה זו פוטנציאל לאפשר לעיר תל אביב-יפו לבצע בעתיד מעבר מלא לתחבורה חשמלית ובכלל זה, תחבורה ציבורית, משאיות חלוקה, רכבים פרטיים ואוטונומיים ועוד.
הפיילוט, שעליו הוסכם בין הצדדים בסוף השבוע שעבר, כולל פרישת תשתית של הכביש החשמלי באורך של לפחות 1 ק"מ ובדיקת כל האספקטים הטכנו-כלכליים של תפעול אוטובוס חשמלי על גבי התשתית. הפיילוט יתבצע בשיתוף חברת דן, שתעמיד את האוטובוס לצרכי הפיילוט ותדאג לתפעולו השוטף במהלך תקופת הפיילוט.
בהודעה שנמסרה לבורסה (יום א', 24.2.19) נכתב כי תמיכת עיריית תל אביב-יפו בפיילוט נעשית על-רקע החשיבות הרבה המיוחסת על ידה לקידום תחבורה ציבורית חשמלית שאינה תלויה בהצבת עמדות טעינה במרחב הציבורי. אופציה זו תתאפשר על-ידי טכנולוגיית הכביש החשמלי של אלקטריאון וירלס.
בעיריית תל אביב-יפו ציינו כי להדגמת כביש חשמלי ברחבי העיר תהיה השפעה רחבה הן בשיפור איכות האוויר בעיר והן בהצגת פתרון תחבורה מתקדם לעולם ומיצובה של ישראל כמובילה עולמית בתחום. עוד ציינו כי הצלחת הפיילוט תסייע בקידום פרויקטים דומים ברחבי העולם.
"לאור האמור, עיריית ת"א הודיעה כי תאפשר את ביצוע הפיילוט בתחומה ותסייע לתהליך באמצעים העומדים לרשותה, כולל הקמת צוות עבודה משותף ואפשרות לסיוע מקצועי בביצוע מהיר של הפיילוט. כמו-כן, עיריית ת"א תבחן סיוע בפרסום ושיווק הפיילוט ובחשיפתו לבעלי עניין בארץ ובעולם, ובכפוף להצלחת הפיילוט, תבחן יישום נרחב של הכביש החשמלי של החברה ברחבי העיר תל אביב-יפו", נכתב בהודעה לבורסה.