X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הודיע על התקדמות משמעותית בשיחות הסחר בין שתי המדינות ומקווה לחתום על הסכם בחודש הבא סין צפויה להתחייב שלא לגנוב קניין רוחני אמריקני ולא לדרוש קבלת טכנולוגיה אמריקנית
▪  ▪  ▪
טראמפ והנציגים לשיחות הסחר [צילום: סוזן וולש, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע (יום ב', 25.2.19) על דחיית המועד להטלת מכסים נוספים על ייבוא מסין בסך 200 מיליארד דולר. המכסים אמורים היו להיכנס לתוקף בסוף השבוע (2.3.19), והדחייה באה לנוכח מה שטראמפ מתאר כ"התקדמות משמעותית" בשיחות בין שתי המדינות.
לדברי טראמפ, בשיחות בשבוע שעבר הושגו הבנות במספר נושאים מרכזיים, כולל דרישתה של סין שחברות אמריקניות יעבירו לשותפותיהן הסיניות קניין רוחני וידע טכנולוגי רבי ערך כתנאי לפעילותן בסין. סין גם הסכימה לרכוש מארה"ב יותר מוצרים חקלאיים ומוצרי אנרגיה כגון גז טבעי מעובה. הבית הלבן לא מסר פרטים על ההסכמות וטרם נחתם הסכם רשמי; טראמפ הביע את התקווה שההסכם ייחתם בפגישתו המתוכננת עם הנשיא שי ג'ינפינג בפלורידה בחודש הבא.
טראמפ הקפיא את העלאת המכסים על הייבוא הסיני מ-10% ל-25%, אם כי נכון לעכשיו שתי המדינות לא ביטלו את ההעלאות ההדדיות הקודמות על ייבוא בעשרות מיליארדי דולרים. מקור המקורב לשיחות ציין עם זאת, כי סין טרם נתנה התחייבויות כתובות בנושא מרכזי כלשהו, אלא הסכמה עקרונית בעל פה. השיחות אמורות להימשך בבייג'ינג לפני ביקורו של שי בארה"ב, שטרם נקבע המועד בו יתקיים.
טראמפ אמר בסוף השבוע, לאחר מספר ימי שיחות בין המדינות בוושינגטון, כי מלחמת הסחר שבה פתח, סייע לשכנע את סין להתפשר על הדרישות האמריקניות. "כל עוד אני נשיא, הם לא יתפסו אותנו", הוסיף. מלחמת הסחר בין המדינות גרמה לעצבנות בשוקי ההון והסחורות, והרגיעה המסתמנת - ובוודאי אם יושג הסכם - תוביל לתוצאה הפוכה.
אם הצהרותיו של טראמפ יתממשו, מדובר בהישג מדיני-כלכלי משמעותי שלו, העולה על אלו של ממשלים קודמים מול סין - שפתחה עודף מסחרי ענק מול ארה"ב, ואינה מסתירה את שאיפתה לסגור את הפער הטכנולוגי בין שתי המדינות. ארה"ב טוענת, כי סין עושה זאת באמצעות טכניקות מסחר ומטבע בלתי הוגנות ותוך ריגול תעשייתי מתמשך וגניבה שיטתית של קניין רוחני.
כעת מסתמן, כי סין תתחייב שלא להחליש בצורה מלאכותית את שערו של המטבע שלה, טקטיקה המקלה עליה לייצא ומקשה על הייבוא אליה. על-פי ההבנות מהשבוע שעבר, סין תודיע מראש לארה"ב על כוונתה להתערב בשוקי המטבע, ואם היא תפר את ההסכם - תוכל ארה"ב להטיל עליה מכסים. פרט לנקודה זו, טרם הושגו הסכמות על הדרכים בהן ייאכף ההסכם המתגבש.

תאריך:  25/02/2019   |   עודכן:  25/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ דחה את העלאת המכסים על ייבוא מסין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שר החוץ סותר את דבריו של טראמפ לאחר הפגישה הקודמת עם קים    אומר שהמטרה המרכזית בפסגה השבוע היא להביא את הקוריאנים לנקוט צעדים של ממש לפירוק הנשק הגרעיני
אביתר בן-צדף
הצבא האמריקני שדרג שלושה עיטורים של אנשיו לצלבי השירות המצוין - העיטור השני בחשיבותו בארצות-הברית
איציק וולף
הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה לפנות בוקר בפרס האקדמיה האמריקנית לסרטים על הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר    את נאום הזכיה פתח במילים 'לילה טוב ישראל'
עידן יוסף
איש העסקים הנושא עונש מאסר מאז חודש אוקטובר האחרון, מבקש להשתחרר במסגרת חנינות שנת ה-70 מסיבות אישיות וצירף לכך נימוק של תרומה לחברה
עידן יוסף
ראש הממשלה: "פועלים אפילו כדי למנוע ממני את הזכות הבסיסית לממן את הגנתי המשפטית, מול צבא של חוקרים ופרקליטים שפועלים נגדי 24/7 בעלות של רבע מיליארד שקל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il