X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשרד לביטחון פנים רשאי לבטל רישיון להחזקת נשק, גם במקרה בו החשד לאלימות במשפחה לא הוביל לכתב אישום - שכן מדובר בראיות ברמה המינהלית בלבד
▪  ▪  ▪
הנשק יושבת ויוחזר [צילום: פליפ דנה, AP]

חקירה בחשד לאלימות במשפחה מצדיקה הימנעות ממתן רשיון להחזקת כלי נשק, גם אם התיק נסגר בסופו של דבר. כך קובע (יום ג', 26.2.19) שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן.
המשרד לביטחון הפנים סירב לחדש את רשיון הנשק של אדם, שאשתו טענה שתקף אותה פיזית מספר פעמים. תוך כדי החקירה המליצה המשטרה לבטל את רשיונו של החשוד להחזיק ברובה שברשותו, והמשרד לביטחון פנים אימץ את ההמלצה. התיק נסגר בשל חוסר ראיות, והמשרד דחה את ערעורו של האיש על המשך שלילת רשיונו. בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את עתירתו נגד המשרד, וכעת דחה פוגלמן את ערעורו על אותו פסק דין.
פוגלמן מזכיר, כי בית המשפט כבר קבע שאין פגם במדיניות שמטרתה להפחית את מספר כלי הנשק שבידי הציבור. המשרד רשאי להסתפק בראיות ברמה המינהלית כדי שלא להעניק רישיון או שלא לחדשו, אם כי סירוב לחדש רישיון או ביטולו של רישיון קיים מחייבים תשתית מוצקה יותר ובחינה של החשד הקיים כנגד בעל הרישיון.
במקרה הנדון, מדובר בכלי נשק ישן ובעל ערך סנטימנטלי, שאינו דרוש למערער לעבודתו או להגנה עצמית. בחקירתה של אשתו אומנם נפלו פגמים, אך אין בהם כדי לשלול את הראיות שעמדו בבסיס ביטול הרישיון. "גם אם לפי שיקול דעתה של המשטרה תשתית ראייתית זו אינה מספיקה להעמדה לדין פלילי, אין ללמוד מכך בהכרח שזו אינה מספיקה לצורך שלילת רישיון לשאת כלי ירייה", שכן כאמור מדובר בהחלטה מינהלית - מדגיש פוגלמן.
בשולי הדברים אומר פוגלמן, כי המערער יוכל להגיש בקשה לרישיון חדש, וזו תידון לפי התבחינים המקובלים. המדינה גם הסכימה במהלך הדיון להשבית את הרובה ואז להחזירו למערער. הנשיאה אסתר חיות והשופט נעם סולברג הסכימו עם פוגלמן. את המדינה ייצגה עו"ד רותם סלמה.

תאריך:  26/02/2019   |   עודכן:  26/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
האיתחול הלא מתוכנן אירע במהלך כיול מיכשור הניווט המשמש את החללית    בעקבות כך, לא הופעלו המנועים של החללית ובוטל התמרון שהייתה אמורה לבצע    מנהל מפעל חלל בתע"א: לא מודאג, אבל המצב לא סימפטי
איציק וולף
נשיא המדינה שוחח עם רבה הראשי של ארגנטינה שהותקף על-רקע אנטישמי    "מדינת ישראל תעשה כל שיידרש כדי להגן על כל יהודי בכל מקום בו בחר לחיות"
איציק וולף
חברי הדירקטוריון של חברת הביטוח איילון טוענים כי לוי רחמני, בעל השליטה בחברה (67.26%) מנסה להתערב באופן פסול בניהול ענייני החברה באופן העלול לפגוע ביציבות הניהולית שלה, להסב נזק לבעלי מניותיה, לנושיה ולמבוטחי החברה הבת שלה    "התנהלות בעל השליטה מנוגדת לעקרונות יסוד בממשל תאגידי תקין"
מירב ארד
על לפיד אמר נתניהו: "אמר לי שהוא לא מבין כלום בכלכלה"    תקף גם את גנץ ואשכנזי: "איבדו מיליונים למשקיעים שלהם"
איתמר לוין
גיא מגורי-כהן וחיים לנגר הודו במאות מקרים של השפעה בתרמית על ניירות ערך    ההקלה בעונש - בעיקר בשל עינוי הדין והתקדימיות של התיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il