יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט
חנן מלצר, הוציא (יום ד', 27.02.19) צו המורה כי גם פרסומי תעמולה באינטרנט, לרבות ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש (גוגל), חייבים להיות מזוהים. בהתאם לצו, מסר-תעמולה מטעם מפלגה, רשימת מועמדים, או מי מטעמם, אסור שיהיה בעילום שם, כדי להגביר את השקיפות, לקשר בין מסר התעמולה למוסר התעמולה וכדי למנוע הטעיה לא הוגנת של הבוחרים.
בהחלטה, נקבעו הקווים המנחים לשקיפות תעמולה ברשת, נערכו האיזונים הנדרשים בין
חופש הביטוי והזכות לעילום שם, לבין טוהר הבחירות, השמירה על השוויון ומניעת הטעיית הבוחרים.
מדובר בהחלטה חריגה ביותר וייתכן שגם תקדימית ברמה העולמית.
הצו חל על המפרסמים, ולא על פלטפורמות פרסום בהן הפרסום נעשה ללא עריכה או עימוד (למשל גוגל או פייסבוק), מאחר שפלטפורמות אלה לא היו צד להליך, והבהירו שיפעילו מנגנון של "הודעה והסרה", כך שאזרחים יוכלו לדווח לפלטפורמות על פרסומים תעמולתיים בעילום שם, וככל שיתברר שהפרסום בעילום שם, הפלטפורמה תשקול להסיר אותו. במסגרת השיקולים להסרת הפרסום, אמורים להילקח בחשבון אף ההחלטה וצו המניעה שהוצא.
השופט מלצר הגדיש כי מעבר לחבות המשפטית - פרסום תעמולתי בעילום שם מקשה על גורמי הביטחון של המדינה להדוף חששות מפני התערבות זרה בבחירות לכנסת ה-21, וזאת כלקח ממערכות בחירות במדינות אחרות בעולם.
לקראת סוף ההחלטה הדגיש מלצר כי הבחירות הן יום חגה של הדמוקרטיה הישראלית. תעמולה בעילום שם שאינה מזוהה עלולה לרדד ולדרדר את השיח, ולהביא בתקופת הבחירות לניצול הרשתות החברתיות ומנועי חיפוש לשם פגיעה בדמוקרטיה וערכי היסוד של החברה.