X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ד"ר דותן קסטרו מהאוניברסיטה העברית: "כאשר עובד מרגיש שמקשיבים לו זה מגביר את תחושת הביטחון שלו במקום העבודה"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מחקר בינלאומי שבוצע לאחרונה על-ידי חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומהאוניברסיטה הציבורית "קינגס קולג' לונדון" שבבריטניה, חקר את המשמעות של ההקשבה בעולם העבודה ומצא כי מנהלים שנוטים להאזין בקשב רב יותר לצרכי עובדיהם תרמו לשיפור היצירתיות שלהם, ואילו מנהלים הקשיבו לעובדים במפגשים ביניהם או זייפו הקשבה, פגעו בפרודוקטיביות של עובדיהם. המחקר, בו השתתפו כ-700 נחקרים, כלל סקרים וניסויים שהראו שעובדים שחשו שיש מי שמקשיב להם נטו לדרג את עצמם במהלך עבודתם כיצירתיים יותר, כפוריים יותר מבחינת תפוקה והעבודה שלהם הייתה איכותית יותר.
במסגרת אחד הניסויים במחקר, שהקיף בסך-הכל 700 נחקרים, הציבו החוקרים מסך מהבהב מול מנהל בפגישת עבודה בחברת פרסום, מבלי שהעובד היה מודע לקיומו. העובדים נדרשו להפיק סיסמאות (סלוגנים) יצירתיות, רבות ככל האפשר, עבור השקת קמפיין למוצר. מהמחקר עולה כי עובד שדיבר אל מנהל שדעתו הוסחה על-ידי המסך העלה לאחר הפגישה מספר נמוך של רעיונות יצירתיים, בהשוואה לעובד שדיבר אל מנהל שדעתו לא הוסחה. בנוסף, כשהעובדים-נבדקים נשאלו לגבי איכות ההאזנה של המנהלים שלהם, המנהלים שדעתם הוסחה במסגרת הניסוי קיבלו ציון נמוך על "איכות ההקשבה".
ד"ר דותן קסטרו מביה"ס פדרמן למדיניות ציבורית וממשל האוניברסיטה העברית בירושלים, ממובילי המחקר, סיכם ואמר כי "כאשר עובד מרגיש שמקשיבים לו זה מגביר את תחושת הביטחון שלו במקום העבודה. העובדים לא מבזבזים אנרגיה על החשש והספקולציות לגבי איך המנהל שלהם עשוי להגיב למה שהם אומרים או עושים, ולכן יכולים להביא את עצמם לידי ביטוי ולממש את היצירתיות שלהם".
פרופ' פרדריק אנסל, חוקר מוביל נוסף במחקר, מבית הספר למנהל עסקים של "קינג קולג' לונדון", הוסיף: "הבנו באמצעות המחקר שאם מנהלים רוצים להשתמש בכוח ההקשבה של עובדיהם כדי לשפר את היצירתיות שלהם אסור להם לזייף הקשבה, כלומר לא להעמיד פנים שמקשיבים כשלא. מנהלים חייבים לתת לעובדים שלהם את מלוא תשומת הלב, לוודא שהעובדים יודעים שמוענקת להם תשומת לב רבה ולדעת שהסביבה שבה הם בוחרים מאפשרת לקיים זאת".

תאריך:  28/02/2019   |   עודכן:  28/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחקר: הקשבה לעובדים משפרת את יצירתיות שלהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
האם ירדה מן הרכב מבלי שהרימה את בלם היד ומבלי שהעבירה את ההילוכים למצב חניה    הרכב החל להידרדר, הילד נשמט מידיה ונדרס למוות
איתמר לוין, איציק וולף
עו"ד יוסי פוקס והליכוד מבקשים מבג"ץ לדחות עד אחר הבחירות את פרסום ההחלטות בתיקי נתניהו - אך הפרקליטות מבהירה שלא תמתין בלא צו שיפוטי
איציק וולף
ביתו של החשוד המרכזי, נתפסו ארבעה שעוני יוקרה, תכשיטים משובצים יהלומים רבים, סכום של 480,000 שקל במזומן ושלושה רכבי יוקרה כגון פרארי ופורשה    בחיפושים שנערכו הבוקר אצל יתר החשודים נתפסו עשרות שעוני יוקרה נוספים, החשודים גם הם כמוברחים, בשווי כספי נוסף של מיליוני שקלים ושני רכבי יוקרה
טראמפ: קים היה מוכן לפירוק חלקי בתמורה להסרת כל העיצומים - אך לכך לא הייתי מוכן להסכים    "היו ניירות מוכנים לחתימה, אבל רציתי לעשות את זה נכון ולא מהר"
איציק וולף
בהסתדרות הגיבו על טיוטת תקנות השקיפות שפרסמה שרת המשפטים, הכוללת פרסום חמש המשכורות הגבוהות, חשיפת מלוא הנכסים ודוח הכנסות והוצאות, בטענה שמדובר בתעמולת בחירות    "ישנה חובה לוודא כי זכותם הבסיסית והיסודית של העובדים להתארגן לא תיפגע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il