X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועד: לא צפויה פגיעה ברכבות הנוסעים הפגיעה תהיה במוסכים, בבניין ההנהלה, בבית הספר הרכבתי ועוד ההנהלה: סכנה להמשך תנועתן הסדירה של רכבות הנוסעים
▪  ▪  ▪
בניין הנהלת הרכבת [צילום: איתמר לוין]

ועד עובדי הרכבת הודיע (יום ה', 28.2.19) על כוונתו לנקוט עיצומים באתרים הבאים: מיון אשדוד, בית הספר הרכבתי, בניין ההנהלה בלוד, עיצומים בחטיבת נייד, תשתיות, מוסך דימונה ואגף הפעלה.
ברכבת קיימים חמישה סכסוכי עבודה פעילים שהוכרזו כבר לפני חודשים רבים. בוועד אומרים כי מתוך אחריות ושיקול דעת, למרות סכסוכי העבודה והצעדים הארגוניים הצפויים, לא תהיה פגיעה ברכבות הנוסעים.
בהודעת הוועד נאמר כי תוך כדי ניהול המו"מ הודיעה הנהלת הרכבת כי בכוונתה לבטל תקנים ולפטר עובדים בתפעול ובפקידים בעת שהיא קולטת עוד ועוד מנהלים ומחלקת מענקים לבכירים שהובילו את הרכבת לגרעון. לדברי הוועד, ההנהלה מנסה להשתמש גם בסידורי העבודה של הנהגים והפקחים כמו גם בפגיעה בתנאי העבודה של הקופאיות כדי לחפות על כשלונות המנהלים שלה.
הוא הוסיף כי כל הניסיונות להגיע להבנות לא צלחו כולל מאמצים רבים שהשקיע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן באופן אישי. "המצב בו הנהלת הרכבת עושה כל העולה על רוחה, מודיעה על פיטורי עשרות עובדים, מצמצמת תקנים ושעות, מטילה עומס עבודה בלתי סביר על העובדים, פוגעת בשכר ובעבודה של הנהגים ושל הפקחים, הקופאיות, מנהלי המשמרות, מנהלי התחנות, מונעת התקדמות במו"מ של חטיבת המטענים ועוד - הוא מצב שכוועד לא נוכל לקבלו", אומרים בוועד. "המו"מ לא מתקדם בגלל התעקשות ההנהלה לפגוע בעובדים. לראיה, כל ההצעות של יו"ר ההסתדרות מהבוקר, הצעות פשרה רבות, לא התקבלו ע"י ההנהלה".
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "בתום פגישה נוספת בהסתדרות - כרגיל, פיצוץ. שוב סכנה להמשך תנועתן הסדירה של רכבות הנוסעים, בשל נסיגתם של ההסתדרות ונציגות העובדים מההסכמות להפעלת לו"ז הנהגים המעודכן. המשמעות לכל נהג - כחצי שעת נהיגה נוספת בממוצע. כיום נוהגים 3.5 ש, מתבקשים לנהוג כ-4, מתוך 6 אפשריות בהסכם הקיבוצי.
"ועד העובדים בגיבוי ההסתדרות מפעיל עיצומים סמויים שעלולים להביא לביטול רכבות נוסעים סדירות, עיכובים ואיחורים. זאת לאחר ההסכמות שאליהן הגיעו הנהלת הרכבת וההסתדרות בשבוע שעבר. זה, לצד עיצומים במקומות נוספים ברכבת.
"השבוע תוכנן להיכנס לפועל לו"ז הנהגים החדש, אשר מימושו נדחה כבר מספר חודשים, ותכליתו התייעלות תפעולית ותקציבית, התכוננות לקראת הפעלת רכבות נוספות בלו"ז האביב, והפעלה מושכלת של הסכם העבודה הקיבוצי החתום. בפועל, מדובר בתוספת של כחצי שעה לזמן הנהיגה של כל נהג.
"הסוגיה עלתה גם בשבוע שעבר, עת התחלות עשרות נהגים והביאו לביטולי רכבות רבות. לאור זאת, ולאחר התדיינות בראשות יו"ר ההסתדרות סוכם כי הלו"ז יופעל בדחייה של שבוע. נציגות העובדים וההסתדרות לא מכבדות סיכום זה. בפועל – הלו"ז אכן יופעל, אולם עדיין ננקטים עיצומים סמויים שתוצאתן עלולה להיות – ביטול רכבות, עיכובים ואיחורים.
"מטרת החברה במהלך זה היא הרחבת שעות הנהיגה הממוצעות של נהגי הקטר כיום משלוש וחצי שעות נהיגה לכארבע שעות, בעוד הסכם העבודה הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות. כמובן בגין שעות הנהיגה הנוספות יקבלו הנהגים פרמיית נהיגה פעילה כנהוג, מה שיגדיל את שכרם ויפעל לטובתם.
"בכל מקרה, לפי ההסכם הקיבוצי, הנהגים מקבלים שכר על משמרת של שמונה וחצי שעות ליום, סהכ עבור 42 שעות עבודה שבועיות, גם אם נכחו פחות מכך. כיום עומד ממוצע שעות הנוכחות על כ-35 שעות לנהג בשבוע, והחברה משלמת מכספי המיסים את השלמת השעות ל-42 מבלי שיעבדו בגינן. במסגרת הלו"ז החדש, מבקשת ההנהלה לצמצם את ההשלמה לכ-6 שעות וחצי בממוצע לכל נהג, מדי שבוע.
"בתגובה לכך, בהתנהגות פראית, באמצעות הנחיה לעובדים לבצע עיצומים סמויים, עלולים להתבטל חלק מרכבות הנוסעים ולפגוע באופן משמעותי בלקוחות. הנהלת החברה מעריכה את הנהגים ועבודתם, ומודעת לעובדה שציבור העובדים אינו תומך בהשבתה זו, ושהדבר נכפה עליו ע"י ועד כוחני, פראי, ולא אחראי.
"הנהלת הרכבת קוראת לוועד להתעשת, לנהוג באחריות, להיות שותף באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה בעובדים ובמאות אלפי הנוסעים", לשון תגובת החברה.

תאריך:  28/02/2019   |   עודכן:  28/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיום א': עיצומים באתרים שונים ברכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע: לעתירות נגד פרסום ההחלטות לפני הבחירות אין מקום משום שנתניהו לא עתר בעצמו; הליכוד ביקש להצטרף הרבה אחרי הדקה ה-90 לעתירה שאין לה זכות קיום
יצחק דנון
העמותה מבקשת מבית המשפט להורות למשרד להגנת הסביבה להפעיל את סמכותו נגד נובל אנרג'י, עליה ניתן לדבריה להטיל קנס של 100 מיליון שקל
איתמר לוין
דחה על הסף את עתירת התנועה לטוהר המידות: הוגשה בלא בסיס עובדתי ומשפטי, לא הציגה סיבה כלשהי שלא להאמין להבהרות של המדינה ולהתערב בשיקול דעתם של החוקרים
יצחק דנון
חברת האנרגיה המתחדשת תובעת 10 מיליון שקל מחברת האנרגיה הסולארית בטענה שהפרה הסכם לפרויקטים משותפים בישראל ובחו"ל
הוועד וההסתדרות טענו, כי הנהלת הבורסה לא העניקה להם די זמן להגיב על תוספות השכר הדיפרנציאליות - ובשל כך עוכב התשלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il