X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעלי ישראל היום הוא אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, עם הון של 38.5 מיליארד דולר תרם מאות מיליוני דולרים למטרות חברתיות וחינוכיות בישראל ובקשר אליה
▪  ▪  ▪
אדלסון. בן 86 [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

שדלון אדלסון, בעלי העיתון ישראל היום, סובל ממחלת הסרטן - לימפומה שאינה הודג'קינס (סוג של סרטן הדם). כך מסרה (יום ו', 1.3.19) חברת לאס וגאס סנדס שבשליטתו.
אדלסון בן ה-86 עשה את הונו בעיקר מתחומי המלונאות וההימורים בארה"ב ומחוצה לה, באמצעות חברת סנדס. החברה סיימה את שנת 2018 עם הכנסות של 13.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.95 מיליארד דולר. היא גם הודיעה על העלאה של 20% בתחזית הרווח שלה לשנת 2019. אדלסון, שהוא יו"ר ומנכ"ל החברה, מחזיק ב-56% ממניותיה.
בשנה שעברה דירג פורבס את אדלסון במקום ה-21 ברשימת עשירי העולם, עם הון של 38.5 מיליארד דולר. את ישראל היום הקים בשנת 2007, תוך שהוא משקיע בו עשרות מיליוני דולרים. אדלסון שימש עד השנה שעברה כמו"ל העיתון, ואז הוחלף בידי רעייתו, מרים אדלסון בת ה-74 - מהלך שנועד לסמן את מחויבותה של המשפחה לעיתון.
אדלסון הוא מגדולי התורמים למפלגה הרפובליקנית בארה"ב, כולל למעלה מ-20 מיליון דולר לקמפיין של דונלד טראמפ ב-2016. בישראל הוא תומך בבנימין נתניהו אישית ובעמדות הימין מבחינה מפלגתית. בני הזוג גם תורמים סכומי עתק למטרות חברתיות וחינוכיות, רבות מהן בישראל או עם קשר אליה: 100 מיליון דולר לפרויקט תגלית, 25 מיליון דולר ליד ושם, 25 מיליון דולר לארגון הקהילה היהודית-אמריקנית ועוד.
ההודעה הרשמית על מחלתו של אדלסון באה שעות אחדות לאחר שהאתר Navada Independent חשף הודעה שמסר פרקליטו לבית המשפט בלאס וגאס, ולפיה מצב בריאותו קשה ולכן לא יוכל להעיד בתביעה שהגיש נגדו איש העסקים ריצ'רד סואן מהונג-קונג בשל מחלוקת על פרויקט באי מקאו. אדלסון לא השתתף בשיחת הוועידה שקיימה סנדס עם פרסום דוחותיה ב-23.12.18, בנימוק ש"הוא קצת לא מרגיש טוב בשל מזג האוויר".
מצבו האמיתי של אדלסון החל להיחשף השבוע (25.2.19) בבית המשפט בלאס וגאס, כאשר אחד מעורכי דינה של החברה, ג'ים ג'ימרסון, אמר לשופט רוב בייר, כי אדלסון לא הגיע למשרדיה מאז חג המולד - דהיינו מזה חודשיים. "לאחרונה למדנו על מצבו החמור של מר אדלסון", אמר בייר. ריצ'רד סאובר, המייצג גם הוא את החברה, אמר שנכון לעכשיו - אין כל סיבה לחשוב שאדלסון יוכל להעיד, בשל מצבו הרפואי.
שבוע קודם לכן אמר עורך דין אחר של החברה, טוד בייס, כי אם אדלסון לא יוכל להעיד במשפט, החברה תדווח לרשות ניירות הערך האמריקנית על מצבו הרפואי. עורכי דינה של סנדס מסרו לבית המשפט מידע חסוי על מצב בריאותו של אדלסון, והציע שהרופא המטפל בו יסביר מדוע אינו יכול להעיד - לא בבית המשפט ולא מחוצה לו.
לפני ההודעה הרשמית על מחלתו של אדלסון טענה סנדס, כי הוא ממשיך למלא את חובותיו כיו"ר ומנכ"ל. בשבוע שעברה ציינה החברה בדוח השנתי שלה, כי אם אדלסון (ושני בכירים נוספים) לא יוכלו למלא את תפקידיהם בה, עלולה להיות לכך השפעה מהותית עליה. עם זאת, מאחר שמדובר בחברה ציבורית ותיקה וגדולה, סביר להניח שיש בה תוכנית מסודרת לימים שאחרי אדלסון.

תאריך:  01/03/2019   |   עודכן:  02/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלדון אדלסון סובל מסרטן הדם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אחד מהצדיקים הנסתרים
שלהבת  |  1/03/19 10:35
2
תפילה לבריאות שלדון אדלסון
אלו שלא שוכחים 73  |  1/03/19 10:57
3
אוהב ישראל גדול ל"ת
הגלשנית  |  1/03/19 17:01
4
נאחל ונתפלל שיתגבר על המחלה
איחולים ותפילות  |  1/03/19 19:24
5
מי הפעם אשם?
תל אביבי  |  3/03/19 11:27
 
- אין גבול לשנאה והארס שבסמול ל"ת
בבר  |  3/03/19 17:22
 
- ב0מול מפתחים פראנויה?! ל"ת
מוטי1  |  3/03/19 21:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשרד אומר שנתניהו ציטט פסק דין נגד ניצן שבוטל במחוזי, ושבן-ארי כלל לא הייתה מעורבת בהחלטת המשטרה ערב בחירות 2013 להקפיא חקירה בנוגע ללבני
מחלקה ראשונה
מכוניתו של תא"ל גרשטיין נפגעה ממטען צד רב עוצמה בעת שהיה בדרכו מהכפר ארנון לכפר כאוכבה והקצין הבכיר נהרג
עידן יוסף
8,000 מהדירות בהתחדשות עירונית    יוקמו 3 מיליון מ"ר מתחמי תעסוקה חדשים ויושקעו 1.4 מיליארד ש"ח בפיתוח תשתיות בשכונות החדשות והוותיקות בבירה
איתמר לוין
נתניהו לא התכוון להיענות להצעת השוחד של מוזס, אך המשיך את השיחות איתו כדי למנוע פרסומים שליליים נגדו ערב בחירות 2015    השניים נפגשו גם בשנים הקודמות, בניסיון להגיע להבנות דומות: הגבלת ישראל היום תמורת סיקור חיובי
עידן יוסף
אומר כי אזרחי ישראל אינם מעוניינים בראש ממשלה בחצי משרה    לפיד: לא נשב עם נתניהו עם כאלה אישומים, עליו למסור את ראשות הליכוד למישהו אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il