X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוחה את הטענות לשיקולים פוליטיים ואת ההאשמות לפיהן הפרקליטות החמירה או הקלה עם נתניהו על חילוקי הדעות עם מנדלבליט: עבדנו יחד בצורה מכובדת וראויה
▪  ▪  ▪
ניצן. "דבר לא ירתיענו" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

פרקליט המדינה, שי ניצן, דוחה (יום א', 3.3.19) את התקפותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על בכירי הפרקליטות בעקבות כתב החשדות בעניינו. זוהי התייחסות פומבית ראשונה של אחד מבכירי הפרקליטות להחלטתו של היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, שפורסמה בשבוע שעבר (28.2.19).
בדברו באוניברסיטת חיפה, אמר ניצן: "מיד לאחר פרסום ההחלטה, נשמעה ביקורת קשה משני כיוונים שונים והפוכים. מחד-גיסא, נשמעה טענה כאילו היועץ המשפטי נתן 'הנחות' לראש הממשלה והקל עימו. מהצד השני נשמעה טענה, כאילו היועץ המשפטי החמיר יתר על המידה עם ראש הממשלה. כן עלו טענות שונות נגד היועץ ונגד הפרקליטות כאילו אנו פועלים משיקולים פוליטיים.
"המשותף לכל הטענות שהזכרתי, שעלו משני הצדדים, היא הטענה שההחלטות בפרשות אלה התקבלו כביכול משיקולים זרים. אין כל שחר לטענות אלה. ההחלטות התקבלו אך ורק - ואני מדגיש אך ורק - משיקולים ענייניים המבוססים על חומר הראיות. שאלת זהותו הפוליטית של חשוד אינה מעניינת אותנו ואינה נשקלת על ידינו לעולם.
"עלתה טענה משני הצדדים המבקרים, כאילו היועץ המשפטי 'נכנע' למאן דהוא. מדובר בטענה שאין בה כל ממש. כידוע, במשך שנים התנהלו מול ביתו של היועץ הפגנות, שבמסגרתן דרשו המפגינים, ובכללם מנהיגים פוליטיים, שוב ושוב, כי היועץ יתן החלטות מיידיות בפרשות אלה. כידוע לכם, היועץ המשפטי לא הסכים בשום אופן לקבל החלטות עד אשר החקירה לא הפכה כל אבן, גם כאשר הוא הותקף בגין כך ללא הרף. בדיוק באותה מידה, היועץ קיבל בסופו של דבר את ההחלטה בה האמין לפי מצפונו ולפי מיטב אמונתו, ולא בעקבות לחץ כלשהו".
ניצו הזכיר, כי הפרקליטות - והוא עצמו - העמידו לדין גם את אהוד אולמרט, וכי פרקליטת מיסוי וכלכלה, ליאת בן-ארי שווקי הובילה גם את תיק הולילנד שהסתיים בהרשעתו של אולמרט. "בדיוק באותה הדרך, היא וכל אנשינו פעלנו גם בפרשות הנוכחיות. אך ורק על-פי שיקולים ענייניים. ללא מתן שום משקל לזהותו הפוליטית של ראש הממשלה".
ניצן הביע צער על מה שכינה "ההכפשות האישיות" נגד בן-ארי: "היא לא ראויה להן. היא אשת מקצוע מן המעלה הראשונה, הפועלת ביושר ובהגינות, המקדישה את מיטב שנותיה למאבק בשחיתות הציבורית. אין לי ספק שהיא תמשיך לפעול ביושר וללא משוא פנים גם בהמשך הדרך. כך נעשה כולנו, שכן זהו תפקידנו. לכך נועדנו ולכך נשלחנו. אנו נוסיף לעשות את מלאכתנו, כפי שעשינו עד כה, בדרך ישרה, יסודית, מקצועית ומהירה, עד להשלמת התהליך וקבלת ההחלטה הסופית הנכונה ביותר, בתום השימוע. דבר לא ירתיענו".
ניצן גם התייחס לחילוקי הדעות שהיו לגבי תיקי נתניהו, כפי שחשף אותם מנדלבליט בהחלטתו. ניצן, בן-ארי ובכירים אחרים סברו, כי יש ראיות להעמיד לדין את נתניהו על קבלת שוחד לא רק בתיק בזק, אלא גם בתיקים 1000 ו-2000 - בהם החליט מנדלבליט להסתפק בעבירת מרמה והפרת אמונים. הוא אמר:
"העמדות השונות פורסמו שכן היועץ המשפטי ואני סברנו שיש ערך רב לשקיפות בעניין זה, ואין מקום למנוע מן הציבור להכיר את עמדותי, גם אם שונות הן מעמדות היועץ. עם זאת, חשוב להבהיר כי על-פי החוק, ההחלטה הסופית הקובעת היא החלטת היועץ המשפטי לממשלה.
"כי כל תהליך העבודה בפרשה היה סדור ומקצועי עד מאוד, והערכתי הרבה נתונה ליועץ המשפטי לממשלה אשר הוביל תהליך זה בצורה יסודית ומעמיקה בחודשים האחרונים. מחלוקות מקצועיות הן דבר תדיר במקומותינו. אולם מחלוקות אלה לא מנעו מאיתנו לעבוד יחד בצורה מכובדת וראויה, לאורך כל הדרך, עד לקבלת ההחלטה".
ניצן שב ודחה את הביקורת על פרסום ההחלטה ערב הבחירות, ורמז, כי הקדמת הבחירות הייתה קשורה להחלטות המתגבשות:
"פעלנו לפי מדיניות המנחה אותנו מזה שנים רבות, לפיה ככלל, אם תיק מבשיל להכרעה אין מקום להמתין עם פרסום ההחלטה רק בגין בחירות קרבות. זכות הציבור לדעת ועקרונות משפט נוספים מחייבים לפעול בדרך זו. כך פעלנו בעבר למשל בעניינו של השר צחי הנגבי, שזימון לשימוע נשלח לו זמן מה לפני הבחירות. כך קובעת הנחיית היועץ המשפטי ממשלה משנת 2005 ועל פיה נהגנו.
"לוח הזמנים לטיפול הפרקליטות והיועץ המשפטי נקבע זמן רב לפני שהוחלט להקדים את הבחירות. הדיונים בפרקליטות הסתיימו אף הם לפני שהתקבלה ההחלטה להקדים הבחירות, ואף הודעתי על כך בפומבי והוספתי, כי בימים הקרובים יחלו הדיונים הסופיים אצל היועץ המשפטי לממשלה. רק זמן קצר לאחר מכן הוחלט על הקדמת הבחירות, וכאמור, לא הייתה כל סיבה לעכב את הדיונים אצל היועץ המשפטי לממשלה שמועדיהם נקבעו מראש. אוסיף גם, כי עתירה שהוגשה בעניין זה לבג"ץ נדחתה על הסף".

תאריך:  03/03/2019   |   עודכן:  03/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצן נגד נתניהו: "מכפיש את בן-ארי"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אומני השחיתות המדופלמת מסתערים
דורון.צ  |  3/03/19 17:30
 
- {{{מחברון בראון ועד היום30שנה.
מגה חשוד בשחיתות.  |  3/03/19 18:44
2
השקרן שהאיץ את לוח הזמנים
יאיר ל  |  3/03/19 18:10
3
ברור שניצן ינסה להצדיק
באום  |  3/03/19 18:11
 
- ראוי שתדע אתה וחבריך שרוב
פניה לניצן ודומיו  |  3/03/19 19:23
 
- יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  3/03/19 19:32
4
חוסר כבוד כלפי מדבליט
הופעה בזויה  |  3/03/19 18:19
5
יד נעלמת בוחשת ותופרת
יעקב יעקב  |  3/03/19 19:01
6
כנגד הרדיפה של כוחות הסמול
הצעה  |  3/03/19 20:01
7
שקרן
ומדיח  |  4/03/19 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
עו"ד אביעד ויסולי
כתב החשדות נגד בנימין נתניהו אינו מגלה עבירה כלשהי. אוי לה למדינה דמוקרטית, בה הקשרים בין פוליטיקאים לאמצעי תקשורת יהפכו לעניין פלילי
עומר מואב
זה די מדהים שאדם כל כך אינטליגנטי, ראש ממשלה כל כך פופולרי, הסתכן בצורה כזו בשביל תמורה באמת צנועה
יצחק מאיר
מראיינים לא מפתיעים. קצתם שואלים. רובם אומרים. מרואיינים מפתיעים אפילו פחות. מדברים במהירות הנסיעה של התחבורה שלפני שמונה בערב. קשה להבין צירופי מילים הרודפים אלה את אלה בתווים סוערים.. אי-אפשר שלא להבין מה הם מתכוונים לומר. פרשנים ממין אחד מנטרים מה שמלווה את החלטת היועץ המשפטי. הכל היה ידוע. הדלפות
יואב יצחק
נתניהו היה נתון לעבירות איומים וסחיטה באיומים מצד ארנון מוזס    היועמ"ש ופרקליט המדינה נמנעים מהעמדתו לדין בגין עבירות אלה    על-אף שמנדלבליט ושי ניצן קובעים כי נתניהו לא נענה להצעת השוחד של מוזס ולא התכוון ליתן לו את מבוקשו (חקיקה שתגביל תפוצת ישראל היום), הם בוחרים בדרך מעוותת: להאשים את הקורבן בעבירה של הפרת אמונים, בשל זאת שלא עצר את השיחות עם מוזס    נתניהו ניסה באותן שיחות לגונן על עצמו, על משפחתו וגם על הליכוד מפרסום שקרים
ד"ר חיים משגב
כלבי הציד - וזה לחלוטין ביטוי מטאפורי - חזרו הביתה, לשמחת בעליהם, כשבפיהם קרעי עור של הניצוד, הוא נתניהו    כשהמטרה היא לא ביעור הרע מקרבנו אלא סילוקו של ראש הממשלה שלא בדרך לגיטימית, הכל כשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il