X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סבורה שיש ראיות להעמיד לדין גם את ראש עיריית ראשל"צ לשעבר, את מנכ"ל דניה-סיבוס ועשרות מעורבים אחרים ביחסי שוחד בראשון לציון ובתל אביב
▪  ▪  ▪
ביטן. מאות אלפי שקלים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

המשטרה סבורה, כי קיימת תשתית ראייתית להעמיד לדין את יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), באשמת קבלת שוחד. המשטרה הודיעה (יום ה', 7.3.19) על סיום החקירה בתיק והעברתו לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).
החקירה - פרשה 1803 - עסקה בחשד, כי בשנים 2017-2011 קיבלו ביטן (שהיה סגן ראש עיריית ראשון לציון ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה), ארנון גלעדי (שהיה המשנה לראש עיריית תל אביב וחבר הוועדה לתכנון ובנייה) ודב צור (ראש עיריית ראשון לציון) טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום אינטרסים של אותם גורמים. בין הגורמים הפרטיים מצויים חברת הבנייה דניה-סיבוס, והמנכ"ל רונן גינזבורג, רשת מזון, יזמי נדל"ן, קבלנים ועוד.
המשטרה סבורה, כי יש תשתית ראייתית נגד עשרות מעורבים ב-12 פרשיות, ובהם ביטן, צור, גלעדי וגינזבורג. החשודים האחרים הם יזמים, קבלנים ועוד. המשטרה מייחסת למעורבים עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות מס.
המשטרה סבורה, כי הן בתקופת כהונתו בעיריית ראשון לציון והן בתקופת כהונתו בכנסת, קיבל ביטן שוחד במאות אלפי שקלים והבטחה לקבלת שתי דירות באחד הפרויקטים. בתמורה, כלשון המשטרה, הוא "הפעיל את סמכותו, השפעתו, עוצמתו וקשריו על גורמים שונים והוביל לשינוי החלטות, מתן היתרים מסוגים שונים, והפחתת תשלומי עירייה. כן גרם לשינוי חוות דעת משפטית של גורמי מקצוע בעיריית תל אביב, זרז תהליכים בתשלום חובות וכדומה.
"במסגרת פעילותו, יזם ביטן ישיבות בכנסת ובעיריות, פנה למקבלי החלטות והשקיע בעשייה זו מאמצים רבים. כל זאת עשה ביטן במטרה לקדם את ענייניהם של הגורמים העסקיים שבשירותם פעל ומהם לקח טובות הנאה". בין הפרשות עליהן מצביעה המשטרה:
  • בשנים 2015-2013 נתן גינזבורג לביטן ולאדם נוסף שוחד של 430,000 שקל, כדי לקדם אינטרסים של דניה-סיבוס מול עיריית ראשון לציון ומשרד התחבורה, הקשורים בתוכנית להקמת תחנת דלק במחלף עין הקורא על כביש 431 ולמכרז הנוגע לכביש 38. החברה וגינזבורג אומרים בתגובה, כי הם משוכנעים שהפרקליטות תחליט שלא להעמידם לדין.
  • בשנים 2011-2007 סייעו ביטן וגלעדי ליזמי נדל"ן מול גורמים בעיריית תל אביב, לקדם אישורים והיתרים לשלושה פרויקטים. בתמורה קיבלו השניים שוחד בסך 385,000 שקל, שחלק ממנו הוסוה באמצעות חשבוניות פיקטיביות.
  • גלעדי לקח שוחד, בכסות של תרומות, בסכום עשרות אלפי שקלים ממספר יזמים ובעלי עסקים, ובתמורה לכך סייע בפתרון בעיות מול עיריית תל אביב. בין היתר עלה בהקשר זה שמו של היזם דרור גלזר, שבנה בשכונת פלורנטין בעיר.
עוד טוענת המשטרה, כי ביטן טיפל בענייניהם של רבים נוספים, בהם רשת מזון גדולה, בתמורה לשוחד בעשרות אלפי שקלים מכל אחד. בתקופה בה כיהן כחבר כנסת, הוא המשיך להגיע לעיריית ראשון לציון, קיים פגישות בעירייה וקידם אינטרסים של גורמים אשר מהם קיבל טובות הנאה. חלק מכספי השוחד ניתנו בכסות של תרומות, וחלק הוסוו באמצעות חשבוניות פיקטיביות.
המשטרה לא פירטה את הפרשות הנוספות, אך במהלך החקירה נודע על כמה מהן. בין היתר נבדק כיצד מכרה העירייה את המתחם עליו הוקם מרכז האירועים לאגו, בצמוד למתחם yes Planet במערב העיר. על-פי החשד, ביטן היטה מכרזים עבור גורמים המקורבים למשפחת ג'רושי, כדי שאלה יבצעו את עבודות התשתית והפיתוח של המתחם לפני מכירתו, לאחר שאלו סייעו לו לכסות את חובותיו לשוק האפור.
פרשה נוספת עוסקת במשה יוסף, חברו הקרוב של ביטן שניהל את חנות הרהיטים "מצדה" באזור התעשיה של ראשון לציון. על-פי החשד, החנות שימשה בתור "הבנק הפרטי" של ביטן. החוקרים חשדו, כי כספי השוחד הועברו ליוסף, שהיה מלבין ומעביר אותם לידי ביטן.
לגבי צור חקרה המשטרה את קשריו עם יזם נדל"ן בראשון לציון. היזם ניהל את גיוס התרומות של צור לקראת הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2013, ובתוך כך גייס בעצמו תורמים והעמיד מנגנון לגיוס תרומות המהווה טובת הנאה. במהלך כהונתו של צור כראש העירייה, הוא דן בענייניו של היזם, קיבל החלטות וחתם על היתרים בנוגע לפרויקטים נדל"ניים של היזם, תוך הסתרת הקשר בין השניים והימצאותו בניגוד עניינים.
במסגרת החקירה - שאושרה בידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניתן - נגבו 300 עדויות, נחקרו 80 חשודים, נתפסו 700 קלסרי מסמכים ונתפס רכוש בעשרות מיליוני שקלים לקראת חילוט עתידי. בשל מעמדם הציבורי של ביטן וצור, ההחלטה הסופית בתיק תהיה בידי מנדלבליט וניצן.

תאריך:  07/03/2019   |   עודכן:  07/03/2019
+ראיות נגד חיים רביבו
20:22 07/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כדורגלן העבר חשוד במתן שוחד לארנון גלעדי, לשעבר המשנה לראש עיריית תל אביב  ▪  חשד דומה נגד ראובן לובלין, מבעלי "האומן 17"

רביבו. פרויקט בת"א [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראיות לקבלת שוחד בידי דוד ביטן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
למה אני לא מאמין למשטרה?
יאיר ל  |  7/03/19 11:46
 
- }}}90%מהשוטרים ליכודניקים וש״ס
עובדות ניתן לבדוק  |  7/03/19 12:34
 
- אין מה לעשות, הליכודניקים כולם
חיים מסגב  |  7/03/19 18:06
 
- ברור שדרוש ניקוי אורוות במשטרה
alice  |  7/03/19 18:56
2
טעות
מגמתית  |  8/03/19 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
המדינה: אלכס ויז'ניצר דרש וקיבל שוחד מחברת לסלילת כבישי כאחוזים מן הפרויקטים שמסרה להם נתיבי ישראל, וניסה לקבל שוחד דומה מחברה לניהול פרויקטים
איתמר לוין
המדינה מסרה לבג"ץ שטרם הסתיימה השלמת חקירה בתיק ניירות ערך, וניצן טרם גיבש את חוות דעתו בתיק התעשיה האוירית
איתמר לוין, יצחק דנון
יאיר פז-ברטל מעל בשנים 2018-2010, בעיקר באמצעות הימנעות מהחזרה הסכומים החודשיים המלאים שהיה עליו להעביר לקיבוץ כנגד הוצאותיו    נחתם הסכם להחזר המעילה על פני 30 שנה
איתמר לוין
החשד: סגן שר הבריאות ניסה לספק מסמכים שיוכיחו שמלכה לייפר, המבוקשת באוסטרליה בחשד לעבירות מין בתלמידותיה, אינה כשירה להסגרה
איתמר לוין
ריבלין דחה את בקשתו של השר לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד, למחוק את הרישום הפלילי    קובע: טענותיו של בניזרי נגד הרשעתו צריכות להתברר בבית המשפט
רשימות נוספות
ראיות לשוחד לד"ר אירנה בלוך  /  איתמר לוין
למדינה יש היבטים לטובה בערעור חסן  /  איתמר לוין
"בכיר לשעבר סוחט כספים"  /  איתמר לוין
שחיתות בערים הגדולות בארה"ב  /  איתמר לוין
דוברו של פוטין והמיליונים  /  איתמר לוין
זו לא הוועדה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il