X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנפורט היה יו"ר קמפיין טראמפ והורשע בעבירות מס ומרמה ב-55 מיליון דולר בשל פעילותו באוקראינה בשבוע הבא ייגזר דינו על עבירות קשירת הקשר באותם אירועים
▪  ▪  ▪
[ציור: דנה ורקוטרן, AP] מנפורט (במרכז) בבית המשפט

פול מנפורט, שהיה היו"ר של קמפיין דונלד טראמפ, נדון (יום ו', 8.3.19) ל-47 חודשי מאסר בתיק העיקרי בו הודה בעבירות מרמה ומס בהיקף 55 מיליון דולר בנוגע לפעילותו הפוליטית באוקראינה. העונש המומלץ בקווים המנחים של משרד המשפטים לעבירות בהן הורשע מנפורט הוא 24-19 שנות מאסר. מעונשו של מנפורט יופחתו תשעת החודשים בהם הוא כבר נתון במעצר, לאחר שהפר את תנאי שחרורו בערבות.
שופט בית המשפט הפדרלי בעיר אלכסנדריה שבמדינת וירג'יניה, ט"ס אליס, הסביר, כי מעשיו של מנפורט אומנם היו חמורים מאוד, אך היצמדות לקווים המנחים תוביל לעונש חמור במידה בלתי מוצדקת - מצב אותו אוסרת החוקה. עם זאת, עדיין מדובר בעונש החמור ביותר שהוטל על מי מאנשיו של טראמפ שהועמדו לדין כתוצאה מן החקירות בפרשות הסובבות אותו.
מנפורט הורשע כאמור בעבירות שאינן נוגעות לחלקו בקמפיין, אלא לייעוץ שהעניק באוקראינה עד 2014 למדינאים פרו-רוסים. נציגיו של התובע המיוחד, רוברט מולר, לא ביקשו עונש ספציפי, אך רבים העריכו שמנפורט בן ה-70 עלול להישלח לעשר שנות מאסר. אליס, אשר מונה לתפקידו בידי הנשיא רונלד רייגן, התעמת רבות עם התביעה במהלך המשפט, בו הורשע מנפורט בשמונה מבין 18 האישומים שיוחסו לו; ביתר הסעיפים הוא זוכה בשל מחלוקת בין המושבעים.
בשבוע הבא צפוי בית המשפט בוושינגטון לגזור את עונשו על היבטי קשירת הקשר של אותן עבירות, בהן הודה בכתב אישום מופחת בהרבה. במסגרת אותו הסדר הבטיח מנפורט לשתף פעולה עם מולר, אך התביעה טוענת שהוא הפר את ההסכם ושיקר לחוקרים; ההגנה טוענת שהוא אמר את האמת, שלא מצאה חן בעיני החוקרים. ההסדר בוושינגטון כלל גם הסכמה שלא להגיש מחדש את שמונת הסעיפים בהם זוכה מנפורט בווירג'יניה, ומולר לא הודיע האם כעת יעשה זאת.
אליס הדגיש בתחילת גזר הדין, כי התיק כלל אינו עוסק בחשד לקנוניה בין קמפיין טראמפ לממשלת רוסיה. עם זאת, אליס דחה את בקשת ההגנה להורות על חפיפה בין העונש שגזר לבין זה שעתידה לגזור השופטת איימי ברמן-ג'קסון בשבוע הבא ואמר שההחלטה בנושא נתונה בידי ברמן-ג'קסון. שתי העבירות בהן הודה מנפורט בפני ברמן-ג'קסון נושאות עונש מירבי של חמש שנות מאסר כל אחת.
מנפורט הורשע בווירג'יניה בכך שהעלים מיליוני דולרים בחשבונות בחו"ל ורימה בנקים אמריקניים כדי לקבל הלוואות במיליוני דולרים נוספים, ששימשו למימון אורח חייו הראוותני. התביעה טענה, כי מדובר בעבירות שנבעו מתאוות בצע ומתחושה של מנפורט לפיה הוא עומד מעל החוק. ההגנה ציינה את גילו המתקדם, בעיות הבריאות שלו (לגזר הדין הגיע מנפורט בכסא גלגלים) ואת עברו הנקי.
אליס התחשב בכך שלמנפורט אין עבר פלילי, והזכיר מקרים דומים בהם העונשים היו קלים. הוא קבע, כי על מנפורט לשלם למדינה 25 מיליון דולר - סכום העשוי להוביל אותו לפשיטת רגל. אליס ציין, כי מנפורט לא קיבל אחריות על מעשיו אלא רק הביע בושה, אך גם שהתביעה לא ביקשה עונש ספציפי אלא השאירה אותו לשיקול דעתו.
בניכוי חודשי מעצרו של מנפורט והקלה בשל התנהגות טובה, מדובר במאסר נטו של פחות משלוש שנים - כאמור, לא כולל העונש הצפוי בוושינגטון. טראמפ שיבח בפומבי את מנפורט לאורך ההליכים, מה שהוביל להערכות שהוא עשוי להעניק לו חנינה - במיוחד כאשר התביעה טוענת שהוא לא מסר לה מידע בעל ערך.

תאריך:  08/03/2019   |   עודכן:  08/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
עורך דינו לשעבר של טראמפ טוען שבמשך למעלה משנה הוא פעל בתיאום עם הקבוצה - מה שעלול להעלות חשדות לשיבוש הליכים ולהדחת עד
איתמר לוין
ראשי האקדמיה הצבאית בניו-יורק, בה למד הנשיא-לעתיד עד 1964, מגלים שמקורבים אליו הובילו להעלמת הציונים כאשר תקף את אובמה על שאינו חושף את ציוניו
איתמר לוין
ועדת המשפטים - היחידה היכולה להמליץ על העמדתו לדין של הנשיא - תחקור האם טראמפ ניצל לרעה את כוחו ושיבש הליכים    הרפובליקנים: הם מחפשים מתחת לאדמה עילות הדחה
איתמר לוין
הדמוקרטים בבית הנבחרים מתכוונים לזמן לעדות את מנהל הכספים של קבוצת טראמפ, אלן וייסלברג, שיודע כנראה יותר מכל אחד אחר על עסקיו ותעלוליו של הנשיא
איתמר לוין
הדמוקרטים בבית הנבחרים מתכוונים להעמיק את החקירות בנוגע לעסקיו של טראמפ, לאחר המידע שקיבלו ממייקל כהן. לפחות שש ועדות מנהלות חקירות כאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il