X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמודים לנשיאת כבלי הרכבלית ליד תחנה מס' 2 צ'ק פוסט [צילום: שמואל וולף]
הרכבל הצפוני בחיפה יחל לפעול בעוד שנה וחצי, וישפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה קרונית כל 15 שניות במהירות 18 קמ"ש בקרוניות יותקנו מאווררים, תאורה, אינטרקום ומקומות ישיבה
▪  ▪  ▪
הדמיית הרכבלית בחיפה

הרכבל הצפוני של חיפה, הקרוי "רכבלית", לא יפעל בשבת, בהתאם לסטטוס-קוו. כך עולה מן המכרז שפרסם (יום ה', 7.3.19) משרד התחבורה. בשבוע שעבר גם החליטה מועצת עיריית חיפה, בתמיכת סיעת מרצ העירונית, כי גם הכרמלית, הרכבת התחתית של חיפה, תמשיך לפעול רק בימי חול.
הרכבלית היא הרכבל הראשון בישראל שישמש כאמצעי תחבורה ציבורית נוסף, לצד האוטובוסים, הרכבות והמטרונית. היא תחבר את המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, מרכזית המפרץ, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה.
תוואי הרכבלית יכלול שש תחנות. מהן שלוש תחנות נוסעים, בשלב הראשון ישמשו את הציבור, במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 150 קרוניות שיוכלו להסיע עד 10 נוסעים - שמונה בישיבה ושניים בעמידה, שיצאו מהתחנה, בכל כיוון בהתאמה, מדי 15 שניות ויסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה.
מהירות הרכבלית תעמוד באופן קבוע על 5 מטרים לשנייה, בכל שעות הפעילות. הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון תימשך כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. התחנות והקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות.
דגש עיקרי בקרוניות הוא נוחות הנסיעה, כמו גם נוחות הכניסה והיציאה. הכניסה לקרוניות היא במפלס אחד עם רצפת התחנה (ללא מדרגה), וכך מהירות הכניסה ונוחיותה מירביות. המושבים בקרונית יהיו מלפנים ומאחור, כך שהנוסעים ישבו זה מול זה. מצב זה מאפשר דלת מרכזית רחבה וגם אפשרות להסעת נכים על כסאות גלגלים.
בהנחיית שר התחבורה ישראל כ"ץ, נבחן נושא המיזוג בקרוניות. בקרוניות יהיו חלונות רחבים מלפנים ומאחור, כך שתהיה בקרונית זרימת אוויר רצופה מעצם העובדה שהקרונית בנסיעה (כ-18 קמ"ש) וכן יהיה אוורור מאולץ ע"י מאווררים המוזנים ממצברים נטענים. ככל שהמערכת תוכיח את עצמה יותקנו בה בעתיד מערכות מיזוג אוויר.
הקרוניות יורכבו באיכות חומרים גבוהה עם עמידות בפני משחיתנות (ונדליזם) ובלאי לאורך זמן, ותתאפשר בהן אפשרות נוחה, קלה ומהירה לבצע תיקונים בעת הצורך. הקרוניות יצוידו בתאורה, בלחצן מצוקה, בקשר דיבור ישיר למרכז הבקרה. לאורך כל תוואי הרכבלית, בתחנות ובקרוניות, תותקן מערכת כריזה שתאפשר שליטה ומתן הנחיות לנוסעים במקרה תקלה בכלל, וכאשר דרוש חילוץ נוסעים מהקרוניות לאורך התוואי בפרט.
הרכבלית תפעל גם בשעות החשכה, ולכן תותקן מערכת תאורה לאורך התוואי, אשר תאפשר חילוץ הנוסעים מהקרונות בכל נקודה לאורך התוואי. אספקת החשמל לתאורה בעמודים תשמש גם לביצוע עבודות אחזקה עליהם.
תחילת פעילות במחצית השנייה של 2020
המיזם, המוקם בימים אלה על-ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת יפה נוף, צפוי להתחיל לפעול בעוד כשנה וחצי, במחצית השנייה של שנת 2020.
המפעיל שייבחר במכרז יהיה אחראי על תפעול כל מערכות הרכבלית, ובכללם התחנות, תשתיות החשמל והתקשורת, ועל תחזוקתן. המפעיל יידרש להכשיר את כוח האדם הנדרש לתפעול הרכבל, ולהתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני, שיאפשרו להפעיל את הרכבל כחלק ממערך התחבורה הציבורית. במיזם צפויים להיות מועסקים עשרות עובדים באופן ישיר ועקיף.
במכרז יוכלו להתמודד חברות מתחום התחבורה, בהן מפעילי תחבורה ציבורית, חברות אוטובוסים ורכבת קלה. כמו-כן, תתאפשר הגשה משותפת של חברת תחבורה עם מפעיל רכבל בארץ ובחו"ל. המתמודדים על המכרז נדרשים להגיש את הצעותיהם עד ל-30 באפריל 2019. ההתקשרות עם המפעיל היא לשש שנים, עם אפשרות להארכה של עד שש שנים נוספות.
במשרד התחבורה אומרים כי הרכבלית צפויה לשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ולעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית, על חשבון רכבם הפרטי. כמו-כן, היא תקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.

תאריך:  10/03/2019   |   עודכן:  10/03/2019
+עיצומי הרכבת יימשכו גם היום
00:05 11/03/19  |  עידן יוסף

עיצומי ועד עובדי רכבת ישראל המשבית את קו כמיאל-חיפה ואת קו לוד-ראשונים צפויים להימשך גם היום. במהלך היממה האחרונה 37 רכבות בוטלו, 90 איחרו, וממוצע האיחורים היומי עמד על 17.5%.

+קרן אצלאן - מסמנכ"ל ברכבת למנכ"ל סופרבוס
15:12 10/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחליף את איל ווקס אשר קודם לתפקיד בכיר בקבוצת אוטו חן  ▪  שימשה כסמנכ"ל וכראש חטיבת הכספים ברכבת ישראל

אצלאן. ניסיון ניהולי רב ומגוון [צילום: יח"צ]
+המגעים עלו על שרטון: עיצומים ברכבת ישראל
14:36 10/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ההנהלה: גילה אדרעי דחתה את הסיכום עם ההסתדרות, גורמת להפסד של 1.3 מיליון שקל ליום, ומסכנת את עתיד הרכבת ואת הבטיחות  ▪  ועד העובדים: "לא תהיה פגיעה נוספת בנוסעים"

אין רכבת לכרמיאל [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
תחליף את איל ווקס אשר קודם לתפקיד בכיר בקבוצת אוטו חן    שימשה כסמנכ"ל וכראש חטיבת הכספים ברכבת ישראל
עידן יוסף
ההנהלה: גילה אדרעי דחתה את הסיכום עם ההסתדרות, גורמת להפסד של 1.3 מיליון שקל ליום, ומסכנת את עתיד הרכבת ואת הבטיחות    ועד העובדים: "לא תהיה פגיעה נוספת בנוסעים"
עידן יוסף
עידן יוסף
בהודעת הוועד נאמר כי מיום בשעה 14:00 תופסק תנועת הרכבות בקו כרמיאל-חיפה ובקו ראשונים-לוד    ממליץ לנוסעים: אל תסעו ברכבת, זה מסוכן מדי
איתמר לוין, יצחק דנון
הבקשה חושפת נתונים כספיים חלקיים של אגד, כולל גרעון בהון החוזר והיקפי החובות לבנקים    בין ההטבות לחברים: אוטובוסים חינם, נסיעות חינם והפחתת שעות העבודה לפי הגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il