X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית הדין בבאר שבע הורה לשלוח לבדיקה רפואית עובד בתחנת הכוח רוטנברג, הטוען שהוא סובל מהפרעות נשימה ושינה בשל 23 שנים של עבודה במשמרות מתחלפות
▪  ▪  ▪
השעון הביולוגי השתבש [צילום: חן לאופולד, פלאש 90]

עבודה במשמרות המשבשת את השעון הביולוגי עלולה לגרום לפגיעה שתוכר כתאונת עבודה - קובע לראשונה (4.3.19) שופט בית הדין האיזורי לעבודה בבאר שבע, יוסף יוספי.
אריה חטב, שעבד 23 שנים בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, ביקש לקבוע שהוא סובל מהפרעות נשימה והפרעות שינה בשל המשמרות המתחלפות בהן הועסק. הוא ביקש להכיר בפגיעה על-פי תורת המיקרוטראומה, ולפיה שורה ארוכה של פגיעות זעירות החוזרות על עצמן יוצרת פגיעה ממשית אחת. הביטוח הלאומי טען, כי אין מקום להכרה כזאת והזהיר שמדובר בשינוי מהותי הצריך להיעשות בידי המחוקק.
יוספי קבע, כי יש לשלוח את חטב לבדיקה רפואית כדי לקבוע האם יש קשר בין המשמרות בהן עבד לבין הבעיות הרפואיות מהן הוא סובל - דהיינו, שברמה העקרונית ניתן להכיר בפגיעה בשל עבודה במשמרות. הוא אומר:
"לטענת התובע, העבודה במשמרות יש בה כדי להשפיע על גופו של התובע באופן רצוף ומצטבר, ולפיכך יש מקום למנות מומחה רפואי אשר יבחן את הקשר הסיבתי. ומוסיף וטוען התובע, כי השעון הביולוגי אשר בגופו השתבש עקב פגיעות זעירות חוזרות ונשנות, אשר נגרמו לו עקב העבודה במשמרות מתחלפות, לרבות משמרות לילה. אמנם, אין עסקינן במקרה פשוט של מיקרוטראומה, כדוגמת עבודת הקלדה; עם זאת, אין בכך כדי לשלול מהתובע את הזכות כי הליקויים הנטענים על ידו ייבחנו על-פי תורת המיקרוטראומה".
לדברי יוספי, "עניין לנו במקרה דומה למקרה של חשיפה לחומרים מזיקים, שגם שם לא ניתן למצוא תנועות חוזרות ונשנות במובן הקלאסי. ואם במקרה של חשיפה לחומרים מזיקים מסכים הנתבע למינוי מומחה, אזי אין סיבה למנוע מינוי מומחה גם במקרה של עבודה במשמרות. שהרי, לטענת התובע, בכל רגע בו עבד במשמרת לילה נגרמת פגיעה בשעון הביולוגי שלו; ומשמרת לילה שלמה מהווה מצבור של פגיעות זעירות". את חטב מייצגים עוה"ד עו"ד נורית מנשרוב ועו"ד קרינה פרי, ואת הביטוח הלאומי - עו"ד מורן קונביסר.

תאריך:  11/03/2019   |   עודכן:  11/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף יוספי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בראשות הוועדה תעמודנה ד"ר דפנה אבניאלי, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב (בדימוס) יחד עם מיכל לויט, שופטת בכירה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (בדימוס)
איתמר לוין, יצחק דנון
עו"ד גיא גיסין תובע 18.4 מיליון שקל מהבעלים בצלאל איגר וממנהלי החברה, בטענה לפעולות פסולות שדרדרו את מצבה, תוך קיומו של ממשל תאגידי פגום
איתמר לוין
מד"א הגיש תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקל, איחוד הצלה הגיב בתביעה דומה בסך 570,000 שקל, ושניהם מאשימים זה את זה בסיכון חיי הציבור
עידן יוסף
נזיפה פיקודית גם למפקד החטיבה בעקבות מותו של סמל אביתר יוספי במהלך ניווט בנחל חילזון    "ההחלטה להמשיך באימון על-אף תמרורי האזהרה הרבים שהתעוררו במהלכו הביאה למעשה לאובדן שליטה של מפקדי האימון על מצב החיילים בשטח"
עידן יוסף
יו"ר האיחוד הלאומי נגד המהפכה השיפוטית: "יש הדתה שאסור בשום אופן לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת הדמוקרטיה הליברלית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il