X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שבע שנים לאחר הקריסה

תביעה נגד בכירי דוראה

עו"ד גיא גיסין תובע 18.4 מיליון שקל מהבעלים בצלאל איגר וממנהלי החברה, בטענה לפעולות פסולות שדרדרו את מצבה, תוך קיומו של ממשל תאגידי פגום
▪  ▪  ▪
גיסין. חקר את הקריסה [צילום: יח"צ]

עו"ד גיא גיסין, בעל תפקיד בפירוקה של חברת הנדל"ן דוראה, תובע 18.4 מיליון שקל מהבעלים בצלאל איגר ומנושאי המשרה בחברה. גיסין טוען, כי הם הפרו את חובות הזהירות וביצעו פעולות פסולות שגרמו לחברה נזקים בגובה התביעה.
דוראה החזיקה ב-42% ממניות חברת הבנייה אורתם וב-78% ממניות חברת הנדל"ן ליברטי, וכן בנכסי מקרקעין בישראל ובחו"ל. היא נכנסה להליכי חדלות פרעון בינואר 2012 ונותרה חייבת לנושיה 267 מיליון שקל (מתוכם 224 מיליון שקל למחזיקי האג"ח), מהם הצליחו המפרקים לפרוע 23 מיליון שקל בלבד. דהיינו, גם אם תביעתו של גיסין תתקבל במלואה - עדיין יעמוד שיעור התספורת על 85%.
גיסין מונה לחקור את נסיבות קריסתה של החברה, ובמסגרת זו הגיש (יום א', 10.3.19) את התביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הנתבע העיקרי הוא איגר, שהיה מנכ"ל דוראה ובעל השליטה בה (54%), ובמקביל שימש כדירקטור בבנק דיסקונט; בעבר היה מנהל בכיר בבנק לאומי. יתר הנתבעים הם מנהלת הכספים לשעבר, תמרה לב, ומי שהיו הדירקטורים הפנימיים והחיצוניים - יונה שוהם, אילנה קרבל, יונתן הולצר, עו"ד עירית בן-עמי ורו"ח משולם פרידמן.
גיסין טוען, כי הנתבעים אחראים לביצוע שורה של פעולות שדרדרו את מצבה של החברה, שהיה קשה ממילא מאז 2008, הרבה לפני שלדוחותיה הכספיים הוצמדה (במארס 2011) הערת עסק חי. לדבריו, במקום לנקוט בפעולות לייצוב החברה - הם הרעו אותו עוד יותר, בפעולות המתוארות בתביעה. עוד הוא מייחס להם את האחריות לקיומו של ממשל תאגידי פגום, אשר לטענתו אפשר את ביצוען של פעולות אלו.
עילות התביעה העיקריות הן: הימנעות מגידור בתחום המט"ח, למרות שמדובר היה בסיכון מרכזי, ואשר גרמה לנזק של 6.1 מיליון שקל; מכירת אג"ח לאיגר ולאחרים בשנת 2009 בהנחה של 30% ובנזק של 5.7 מיליון שקל; וחלוקת דיבידנד בסך 6.6 מיליון שקל בשנים 2007-2006, למרות שהחברה לא עמדה במבחן יכולת הפרעון.
מנהלי החברה והדירקטורים לא בדקו את מצגיו של איגר, הותירו בפועל את מלוא הניהול בידיו ולא פיקחו עליו, ובכך הטילו את הסיכון על כתפי הנושים - טוען גיסין. התביעה הוגשה גם באמצעות עוה"ד עידן דנינו, אורן שהרבני ונועם בר-אור, וטרם הוגשו כתבי הגנה.

תאריך:  11/03/2019   |   עודכן:  11/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מד"א הגיש תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקל, איחוד הצלה הגיב בתביעה דומה בסך 570,000 שקל, ושניהם מאשימים זה את זה בסיכון חיי הציבור
עידן יוסף
נזיפה פיקודית גם למפקד החטיבה בעקבות מותו של סמל אביתר יוספי במהלך ניווט בנחל חילזון    "ההחלטה להמשיך באימון על-אף תמרורי האזהרה הרבים שהתעוררו במהלכו הביאה למעשה לאובדן שליטה של מפקדי האימון על מצב החיילים בשטח"
עידן יוסף
יו"ר האיחוד הלאומי נגד המהפכה השיפוטית: "יש הדתה שאסור בשום אופן לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת הדמוקרטיה הליברלית"
איתמר לוין
ברק-ארז: חוק נכי רדיפות הנאצים אינו חל על הפוגרום בבגדד ב-1941 בשל המגבלות הקבועות בו; ראוי שהמדינה תמצא את הדרך להעניק במהירות פיצוי
איציק וולף
ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, משך את עתירתו לאחר שהובטח לו כי אם ירצה להתמודד שוב תחת השם 'כחול לבן' יוכל לעשות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il