X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בראשות הוועדה תעמודנה ד"ר דפנה אבניאלי, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב (בדימוס) יחד עם מיכל לויט, שופטת בכירה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (בדימוס)
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת החקירה האזרחית תבחן את מדיניות האוצר והנסיבות שהביאו לקריסת ביטוח הבריאות הממלכתי של אזרחי ישראל. בכוונת הוועדה לקיים בחודש הקרוב שימוע ציבורי רחב ולזמן עדים מקרב האזרחים שנפגעו מקריסתה של מערכת הבריאות, רופאים, אחיות, צוותים רפואיים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות . כמו-כן הוועדה תבחן את מתווה המנהל לתכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות, שהוגש לממשלה בחודש ינואר לשיקום מערכת הבריאות ומתווים נוספים ותקבע מסקנות וממצאים ותגיש את המלצותיה בתוך זמן קצר למתווה יישומי.
בראשות הוועדה תעמודנה ד"ר דפנה אבניאלי, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב (בדימוס) יחד עם מיכל לויט, שופטת בכירה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (בדימוס). לצידן יכהנו כחברים בוועדת החקירה פרופ' עמוס שפירא, דיקן לשעבר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובמרכז האקדמי כרמל בחיפה; פרופ' מרדכי שני, רופא מומחה ברפואה פנימית נגיד הקרן לפיתוח ומחקר רפואי של המרכז על שם שיבא, מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל המרכז הרפואי שיבא לשעבר וחתן פרס ישראל על תרומה לחברה ולמדינה; ד"ר זאב פלדמן, רופא מומחה בנוירוכירורגיה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה של הילד במרכז הרפואי שיבא ויו"ר ארגון רופאי המדינה; פרופ' גבי בן נון, כלכלן, המחלקה לניהול מערכות בריאות, הפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, סמנכ"ל לכלכלה וביטוח בריאות במשרד הבריאות לשעבר; ד"ר נילי קרקו-אייל, ראש קליניקה ומרצה בכירה בבית הספר למשפטים ע"ש חיים שטריקס, המכללה למינהל; גב' אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל; פנינה רוזנצוייג, מנכ"לית עמותת "נאמן, נפגעי שבץ מוחי" וחברת הנהלה באגודה לזכויות החולה; ד"ר עדי ניב יגודה עו"ד ומומחה למשפט רפואי ומדיניות בריאות, מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב, שישמש כתובע מיוחד בוועדה.
"ועדת חקירה אזרחית זה מונח שאנחנו לא מכירים. בדרך כלל מתמנות ועדות ממשלתיות, או על-ידי מבקר המדינה או בחוק", הסבירה ד"ר אבניאלי ראשת הוועדה . "כאן זאת יוזמה אזרחית טהורה. הגיע הזמן לחקור נושא שמעניין את אזרחי המדינה ולא הייתה קריאה לחקור אותו באמצעות המדינה. לכן קם הגוף של ועדת חקירה אזרחית".
יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב: מערכת הבריאות בארץ נחשבת לאחת הטובות בעולם. בכל העולם מגיעים ללמוד מאיתנו. אז איך הגענו למצב הקשה של מערכת הבריאות? התשובה היא שזאת מדיניות מכונת של האוצר לייבש את מערכת הבריאות. האוצר הקטין את ההוצאה הלאומית לבריאות וכיום מדובר על 20 מיליארד שקל שחסרים לבריאות".

תאריך:  11/03/2019   |   עודכן:  11/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת חקירה אזרחית תבחן את קריסת ביטוח הבריאות הממלכתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי צריך את זה ?
ארי כספי  |  11/03/19 11:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, יצחק דנון
עו"ד גיא גיסין תובע 18.4 מיליון שקל מהבעלים בצלאל איגר וממנהלי החברה, בטענה לפעולות פסולות שדרדרו את מצבה, תוך קיומו של ממשל תאגידי פגום
איתמר לוין
מד"א הגיש תביעת לשון הרע בסך 2.6 מיליון שקל, איחוד הצלה הגיב בתביעה דומה בסך 570,000 שקל, ושניהם מאשימים זה את זה בסיכון חיי הציבור
עידן יוסף
נזיפה פיקודית גם למפקד החטיבה בעקבות מותו של סמל אביתר יוספי במהלך ניווט בנחל חילזון    "ההחלטה להמשיך באימון על-אף תמרורי האזהרה הרבים שהתעוררו במהלכו הביאה למעשה לאובדן שליטה של מפקדי האימון על מצב החיילים בשטח"
עידן יוסף
יו"ר האיחוד הלאומי נגד המהפכה השיפוטית: "יש הדתה שאסור בשום אופן לקבל אותה. ועדת המקצוע באזרחות כופה על כולנו ללמוד את דת הדמוקרטיה הליברלית"
איתמר לוין
ברק-ארז: חוק נכי רדיפות הנאצים אינו חל על הפוגרום בבגדד ב-1941 בשל המגבלות הקבועות בו; ראוי שהמדינה תמצא את הדרך להעניק במהירות פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il