X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה הישראלית מפתחת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה הרוכשת האמריקנית מפתחת מעבדים גרפיים הכוללים רכיבי בינה מלאכותית 200 מיליון דולר למנכ"ל אייל וולדמן
▪  ▪  ▪
וולדמן. הקים לפני 20 שנה [צילום: יח"צ]

חברת נבידיה האמריקנית רוכשת (יום ב', 11.3.19) את חברת מלאנוקס הישראלית ב-6.9 מיליארד דולר - 12% מעל שווי השוק של החברה, הנסחרת בנאסד"ק בשווי של 5.9 מיליארד דולר.
מלאנוקס מפתחת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand. בשנים האחרונות הייתה מגמת התכנסות בשוק בו היא פועלת, כולל עסקות גדולות. מלאנוקס רכשה לפני שלוש שנים ב-811 מיליון דולר את חברת איזיצ'יפ הישראלית, שהכניסה את מלאנוקס לתחום המעבדים. ב-2018 עקפה החברה לראשונה את רף מיליארד הדולר בהכנסות, והרווח הנקי שלה היה 267 מיליון דולר.
מלאנוקס הוקמה בשנת 1999 על-ידי אייל וולדמן, שפרש מחברת גלילאו ומשמש כיום כמנכ"ל שלה, יחד עם מיכאל קגן, רוני אשורי ושי כהן. וולדמן מחזיק ב-3.4% ממניות מלאנוקס, כך שהוא יקבל 200 מיליון דולר בעסקה. ב-2007 הונפקה החברה בנאסד"ק לפי שווי שוק של 510 מיליון דולר, במחיר מניה של 17 דולר. ב-2012 הגיעה המניה לשיא של 120 דולר למניה, אך לאחר מספר אכזבות בתוצאותיה הפיננסיות, היא ירדה מרמות השיא.
בסוף 2017, כשהמניה נעה במחירים של 51-44 דולר, רכשה הקרן האמריקנית סטארבורד 11% ממניות מלאנוקס. כיום היא מחזיקה ב-5.8% ממניות מלאנוקס, כך שהיא תקבל 342 מיליון דולר. בשנה האחרונה היו חילוקי דעות משמעותיים בין סטארבורד לבין ההנהלה בראשות וולדמן, כאשר הקרן יצאה נגד הרווח התפעולי הנמוך של מלאנוקס ודרשה להחליף את כל הדירקטורים. וולדמן ועמיתיו טענו, כי דרישותיה של סטארבורד לקצץ בהוצאות תחניק את הצמיחה של החברה. אולם ביולי אשתקד הגיעו הצדדים להסכמה, במסגרתה מינתה הקרן שני דירקטורים וקיבלה אופציה למנות נוסף אם מלאנוקס לא תעמוד ביעדים שנקבעו לה.
נבידיה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 91.3 מיליארד דולר, אחרי ששער מניותיה צנח ב-38% בשנה האחרונה. החברה מפתחת מעבדים גרפיים, הכוללים רכיבי בינה מלאכותית ופונים לתעשיות הגיימינג, הרכב האוטונומי, דאטה סנטר, שוק הקריפטו ועוד. בסוף שנת הכספים 2018 היו בקופתה 7.4 מיליארד דולר, שישמשו כעת לרכישת מלאנוקס.

תאריך:  11/03/2019   |   עודכן:  11/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שי כהן / Shai Cohen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלאנוקס נמכרת לנבידיה ב-6.9 מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
Nvidia האמריקנית תרכוש את מלאנוקס, שמתמחה בפיתוח וייצור רכיבים למערכות תקשורת    המנכ"ל, אייל וולדמן מחזיק בכ-3.4% ממניות החברה
איתמר לוין
אומר שהוא מציע הסדר למניעת ניגוד עניינים בינו לבין מיליקובסקי ופרטרידג', ומזהיר שבלא מתן היתר לקבל תרומות מבן-דודו וחברו - עורכי דינו יתפטרו או שהוא יירד מנכסיו בשל הצורך לשלם להם מיליוני שקלים
איתמר לוין
מספר התלונות לאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה עלה אשתקד ב-10% לעומת השנה הקודמת וב-69% לעומת 2016 - אבל רק 0.65% מכלל התלונות הובילו להעמדה לדין משמעתי
מירב ארד
נחמה נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי ממנה סבלה בשנים האחרונות וההשתלה בוצעה לאחרתקופה ארוכה בה המתינה לה
מחלקה ראשונה
הנשיא התייחס בכינוס טרומן לדבריה של המגישה רותם סלע על זכויות הערבים בישראל    הדגיש: "אין מצביעים סוג ב, מול הקלפי נהיה שווים כולנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il