X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העונשים לא יהיו חופפים

7.5 שנות מאסר למנפורט

היו"ר לשעבר של קמפיין טראמפ נדון בשבוע שעבר ל-47 חודשי מאסר על פעילותו באוקראינה, וכעת הוסיף בית המשפט בוושינגטון 3.5 שנים התביעה במנהטן הגישה כתב אישום נוסף ובו 16 סעיפי מרמה
▪  ▪  ▪
מנפורט. מאסר נוסף [צילום: אנדרו הרניק, AP]

שופטת בית המשפט הפדרלי בוושינגטון, איימי ברמן-ג'קסון, גזרה (יום ד', 14.3.19) עונש של 3.5 שנות מאסר על פול מנפורט, לשעבר היו"ר של קמפיין דונלד טראמפ. מנפורט הודה בשני אישומים של קשירת קשר (הכוללים הלבנת הון ושיבוש הליכים) בנוגע לייעוץ פוליטי שהעניק באוקראינה עד 2014. עונש זה יצטבר לזה שנגזר עליו בשבוע שעבר, כך שמנפורט בן ה-70 נשלח ל-7.5 שנות מאסר, בתיק החשוב ביותר שניהל עד כה התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר.
בשבוע שעבר נדון מנפורט, בבית משפט במדינת וירג'יניה, ל-47 חודשי מאסר על שמונה אישומי מרמה ומס בהם הורשע באותו הקשר. מנפורט גם חויב לשלם מס בסך 25 מיליון דולר, על העלמות בסך 55 מיליון דולר. העונש שנגזר בווירג'ינה היה נמוך בהרבה מזה הקבוע בקווים המנחים של משרד המשפטים, אם כי אנשיו של התובע המיוחד, רוברט מולר, לא ביקשו עונש ספציפי.
בבית המשפט בוושינגטון הודה מנפורט בכתב אישום מופחת בהרבה מזה שיוחס לו. במסגרת אותו הסדר הבטיח מנפורט לשתף פעולה עם מולר, אך התביעה טענה שהוא הפר את ההסכם ושיקר לחוקרים; ההגנה טענה שהוא אמר את האמת, שלא מצאה חן בעיני החוקרים. ברמן-ג'קסון פסקה שהוא הפר את ההסדר, אך החיסיון שהטילה התביעה על פרטי החקירה לא אפשרה לה לנמק קביעה זו.
טראמפ שיבח בפומבי את מנפורט לאורך ההליכים, מה שהוביל להערכות שהוא עשוי להעניק לו חנינה - במיוחד כאשר התביעה טוענת שהוא לא מסר לה מידע בעל ערך. תשובות הבית הלבן בנושא לאפשרות זו השתנו, והשבוע נמסר שטראמפ יקבע את עמדתו אם וכאשר תגיע אליו בקשת חנינה.
"קשה להגזים במספרם של השקרים ובכמותם של ההונאות והסכומים בהם מדובר", אמרה ברמן-ג'קסון. "הוא העביר חלק ניכר מהקריירה שלו בהונאת המערכת". עם זאת, היא נמנעה מלגזור על מנפורט את העונש המירבי - עשר שנות מאסר - בציינה שאחד משני סעיפי האישום חופף במידה רבה לזה שעליו כבר נענש בווירג'יניה. היא דחתה את הבקשה לחפוף את העונשים, באומרה שגזר הדין היום אינו שידור חוזר של זה מהשבוע שעבר. בעוד מנפורט ביקש מברמן-ג'קסון לחוס עליו באומרו שאיבד את כל עולמו ורכושו, התביעה טענה שהוא ניצל את השכלתו ועושרו כדי לבצע מסכת של עבירות במשך למעלה מעשור - ואף שיבש את ההליכים לאחר שנלכד.
זמן קצר לאחר הודעת גזר הדין, הגישה התביעה המחוזית בניו-יורק כתב אישום נוסף נגד מנפורט ובו 16 אישומים. התובע המחוזי במנהטן, סיירוס ואנס הבן (שאביו היה שר החוץ בממשל קרטר), הבהיר, כי מדובר במאמץ להבטיח שמנפורט ייכנס לכלא גם אם טראמפ יחון אותו. לנשיא אין סמכות חנינה על הליכים מדינתיים, אלא על הליכים פדרליים בלבד.
כתב האישום החדש מייחס למנפורט שורה ארוכה של מעשי הונאה, במיוחד בתחום המשכנתאות. הוא תוצאה של חקירה בת שנה, ונטען בו שמנפורט קיבל הלוואות במיליוני דולרים בעקבות מעשי המרמה שלו. בשבוע שעבר אישר חבר מושבעים גדול – הפועל בדלתיים סגורות – להגיש את כתב האישום נגד מנפורט ולייחס לו מרמה, קשירת קשר, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.
החשדות למרמה נחשפו בחקירתו של מולר והיוו את הבסיס לכמה מן האישומים הפדרליים בהם הורשע מנפורט בווירג'יניה. רשויות האכיפה במנהטן הקפיאו את הטיפול בפרשה כדי שלא להתערב בחקירתו של מולר, וחידשו אותה לאחר הרשעתו של מנפורט.

תאריך:  13/03/2019   |   עודכן:  13/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
מנפורט היה יו"ר קמפיין טראמפ והורשע בעבירות מס ומרמה ב-55 מיליון דולר בשל פעילותו באוקראינה    בשבוע הבא ייגזר דינו על עבירות קשירת הקשר באותם אירועים
איתמר לוין
עורך דינו לשעבר של טראמפ טוען שבמשך למעלה משנה הוא פעל בתיאום עם הקבוצה - מה שעלול להעלות חשדות לשיבוש הליכים ולהדחת עד
איתמר לוין
ראשי האקדמיה הצבאית בניו-יורק, בה למד הנשיא-לעתיד עד 1964, מגלים שמקורבים אליו הובילו להעלמת הציונים כאשר תקף את אובמה על שאינו חושף את ציוניו
איתמר לוין
ועדת המשפטים - היחידה היכולה להמליץ על העמדתו לדין של הנשיא - תחקור האם טראמפ ניצל לרעה את כוחו ושיבש הליכים    הרפובליקנים: הם מחפשים מתחת לאדמה עילות הדחה
איתמר לוין
הדמוקרטים בבית הנבחרים מתכוונים לזמן לעדות את מנהל הכספים של קבוצת טראמפ, אלן וייסלברג, שיודע כנראה יותר מכל אחד אחר על עסקיו ותעלוליו של הנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il