X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה מטייח את השירות הלקוי באוטובוסים הרכבת טעתה בתחזיות מספר הנוסעים הרכבת הקלה בירושלים צפופה ומאחרת פרויקטים מרכזיים מתעכבים שנים ארוכות
▪  ▪  ▪
ימשיכו לחכות [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]

התחבורה הציבורית בישראל סובלת מתכנון לקוי, עיכובים של שנים בביצוע פרויקטים מרכזיים ושירות גרוע לנוסעים. כך קובע (יום ד', 13.3.19) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח בן 500 עמודים המוקדש לנושא.
שפירא מטיל חלק מן האחריות על משרד התחבורה, בראשותו של השר ישראל כ"ץ: "לאורך שנים רבות התכנון בישראל מתבצע תוך התחשבות מועטה בנושא התחבורה הציבורית. אף שמשרד התחבורה מצהיר זה שנים, כי קידום התחבורה הציבורית הוא היעד המרכזי שלו, הוא לא פעל די הצורך כדי שצורכי התכנון התחבורתי יקבלו משקל ראוי בעת הכנת תוכניות בנייה ובעת אישורן במוסדות התכנון, ובפועל אינו משמש גורם שמוביל את הפעולות להתאמת התשתיות הפיזיות לצורך קידום התח"צ".
הביקורת המרכזית של שפירא בתחום התכנון נוגעת לתמ"א 42 - תוכנית מתאר ארצית משולבת לתשתיות תחבורה יבשתית, האמורה לשמש מסמך מדיניות המנחה את התכנון על כל רמותיו, באופן שיתקיים שילוב מרבי בין הפיתוח הכולל ושימושי הקרקע לבין הפיתוח התחבורתי. העבודה על התוכנית החלה בשנת 2008, אך היא טרם הסתיימה, למרות החלטת הממשלה להביא את התמ"א לאישור עד סוף 2011.
שפירא בדק ספציפית את המתרחש בשלוש הערים הגדולות. על הרכבת הקלה בירושלים הוא אומר, כי זמן הנסיעה בפועל ארוך בהרבה מהמתוכנן; התדירות נמוכה מכפי שנקבע בהסכם הזיכיון של חברת סיטיפס; הקרונות צפופים; מכונות כרטוס מיושנות; ואין פיקוח על שעות העבודה והמנוחה של הנהגי. המדינה וסיטיפס לא מסוגלות להגיע להסכמות בנוגע לשיפור רמת השירות לנוסעים. חילוקי דעות ומו"מ מתמשך ביניהם גרמו לעיכוב בקידום פרויקט ההארכות והשלוחות של הקו הנוכחי.
לגבי חיפה אומר שפירא, כי ביצוע הפרויקטים המרכזיים התעכב במשך שנים רבות, וחלק מהם לא קודמו במשך יותר משני עשורים. תהליך קבלת ההחלטות של משרד התחבורה לוקה בחסר ומאופיין בהשתהות יתרה. המטרונית - פרויקט הדגל של התחבורה הציבורית בעיר - קיצרה את הנסיעה לכל היותר בחמש דקות, אם בכלל. בשנים 2016 ו-2017, לא תיקפו 46%-42% מנוסעי המטרונית את נסיעותיהם.
לגבי גוש-דן בדק שפירא שני פרויקטים האמורים לקדם את התחבורה הציבורית. הוא מצא, כי פרויקט "מהיר לעיר", האמור לקשר 17 רשויות מקומיות באזור תל אביב, יושלם לכל המוקדם ב-2021 - איחור של ארבע שנים; ואילו שני נתיבים מהירים נוספים בגוש-דן יושלמו רק ב-2025 - איחור של שבע שנים.
על הרכבת אומר שפירא, כי אין מספיק תחבורה ציבורית לתחנות ומקומות חנייה לידן, אין מפסיק קרונות ורכבות, היו טעויות קשות בתחזיות למספר הנוסעים, מספר האיחורים בשעות השיא גדל ב-44% בשנים 2017-2015, בשעות השפל הוא גדל ב-35%, ומספר ביטולי הרכבות זינק כמעט פי חמישה. עוד עומד שפירא על העיכוב הניכר בהקמת המסילה הרביעית בציר האיילון, עליה הוחלט ב-2002; כרגע מועד ההשלמה שלה הוא סוף 2026 - עיכוב הפוגע בשירות לנוסעים.
על השירות באוטובוסים אומר שפירא, כי משרד התחבורה מטייח את השירות הלקוי. הוא נמנע מהטלת עיצומים ושלילת רשיונות בגין הפרות חריגות כמתחייב מהמכרז להפעלת הקווים, ולא עשה שימוש מיטבי בנתוני חברות הבקרה. מהירות הנסיעה איטית בהרבה מזו שנקבעה ברישיונות החברות, הוא מוסיף.

תאריך:  13/03/2019   |   עודכן:  13/03/2019
+"דוח המבקר מתעלם מריכוזיות התחבורה"
17:56 13/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תחבורה בדרך שלנו: "דוח מבקר המדינה משקף היטב את המציאות, אך חסרה ביקורת על על משרד האוצר  ▪  15 דקות: ישראל צריכה שר תחבורה ציבורית במשרה מלאה  ▪  ארגון הנהגים: בטיחות הנוסעים נמצאת בשפל חסר תקדים

כ"ץ. מושא להתקפה [צילום: אורי מרשנסקי]
+הרכבת אינה מסוגלת לתת מענה לנוסעים
16:01 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אין מספיק תחבורה ציבורית לתחנות ומקומות חנייה לידן, אין מספיק קרונות ורכבות, היו טעויות קשות בתחזיות למספר הנוסעים, מספר האיחורים גדל בעשרות אחוזים ומספר הביטולים גדל במאות אחוזים

הליך מהיר ללא מכרז [צילום: רכבת ישראל]
+הרכבת הקלה בירושלים מאחרת וצפופה
16:01 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה אפשרה לסיטיפס להפחית את מספר הנסיעות בשעות השיא  ▪  מערכת היחסים בין הצדדים עכורה ופוגעת בנוסעים  ▪  מכשירי התיקוף ישנים ובעייתיים

אין מידע בזמן אמת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+משרד התחבורה טייח שירות לקוי לנוסעים
16:00 13/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נמנע מהטלת עיצומים ושלילת רשיונות בגין הפרות חריגות כמתחייב מהמכרז, ולא עשה שימוש מיטבי בנתוני חברות הבקרה  ▪  מהירות הנסיעה בפועל איטית בהרבה מזו שברישיון  ▪  תוספות שירות ללא נהגים פוגעות בשירות

הפגנת נהגי תחבורה ציבורית [צילום אכיון: תומר נויברג/פלאש 90]
+קידום התחבורה הציבורית בת"א - תקוע
15:59 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פרויקט "מהיר לעיר" האמור לקשר 17 רשויות מקומיות באזור תל אביב, יושלם לכל המוקדם ב-2021 - איחור של ארבע שנים; הנתיבים המהירים בגוש-דן יושלמו רק ב-2025 - איחור של שבע שנים

לשכפל את הנתיב המהיר [צילום: רודי אלמוג]
+תכנון התחבורה הציבורית לוקה בחסר
15:59 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"אף שמשרד התחבורה מצהיר זה שנים, כי קידום התחבורה הציבורית הוא היעד המרכזי שלו, הוא לא פעל די הצורך כדי שצורכי התכנון התחבורתי יקבלו משקל ראוי בעת הכנת תוכניות בנייה ובעת אישורן במוסדות התכנון"

תמ"א 42 טרם אושרה [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+המצב בחיפה: מטרונית חלקית ונוסעים מתפלחים
15:58 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפרויקטים המרכזיים במטרופולין חיפה מתעכבים שנים רבות  ▪  לא נבדקו חלופות למטרונית ולהכפלת המסילה בין תל אביב לחיפה  ▪  חברת יפה נוף מצויה בניגוד עניינים פוטנציאלי; אין הסכם ארוך טווח בינה לבין משרד התחבורה

לא תמיד הנסיעות התקצרו [צילום: צבי רוגר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחבורה הציבורית: פקקים בתשתית ובשירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לומר את כל האמת
מבקר או קטגור  |  13/03/19 16:51
2
שוב דו”ח מבקר
באום  |  13/03/19 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
אין מספיק תחבורה ציבורית לתחנות ומקומות חנייה לידן, אין מספיק קרונות ורכבות, היו טעויות קשות בתחזיות למספר הנוסעים, מספר האיחורים גדל בעשרות אחוזים ומספר הביטולים גדל במאות אחוזים
איתמר לוין
המדינה אפשרה לסיטיפס להפחית את מספר הנסיעות בשעות השיא    מערכת היחסים בין הצדדים עכורה ופוגעת בנוסעים    מכשירי התיקוף ישנים ובעייתיים
עידן יוסף
נמנע מהטלת עיצומים ושלילת רשיונות בגין הפרות חריגות כמתחייב מהמכרז, ולא עשה שימוש מיטבי בנתוני חברות הבקרה    מהירות הנסיעה בפועל איטית בהרבה מזו שברישיון    תוספות שירות ללא נהגים פוגעות בשירות
איתמר לוין
פרויקט "מהיר לעיר" האמור לקשר 17 רשויות מקומיות באזור תל אביב, יושלם לכל המוקדם ב-2021 - איחור של ארבע שנים; הנתיבים המהירים בגוש-דן יושלמו רק ב-2025 - איחור של שבע שנים
איתמר לוין
"אף שמשרד התחבורה מצהיר זה שנים, כי קידום התחבורה הציבורית הוא היעד המרכזי שלו, הוא לא פעל די הצורך כדי שצורכי התכנון התחבורתי יקבלו משקל ראוי בעת הכנת תוכניות בנייה ובעת אישורן במוסדות התכנון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il