X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחבורה בדרך שלנו: "דוח מבקר המדינה משקף היטב את המציאות, אך חסרה ביקורת על על משרד האוצר 15 דקות: ישראל צריכה שר תחבורה ציבורית במשרה מלאה ארגון הנהגים: בטיחות הנוסעים נמצאת בשפל חסר תקדים
▪  ▪  ▪
כ"ץ. מושא להתקפה [צילום: אורי מרשנסקי]

תגובות רבות לדוח מבקר המדינה על מצב התחבורה הציבורית. בארגון תחבורה בדרך שלנו מצדיקים את הדוח ואומרים כי עיקר הליקויים נובעים מהיעדר תשתית תפעולית ייחודית לתחבורה ציבורית, מתכנון עירוני לקוי מיסודו, ומהיעדר מדיניות ממשלתית הוליסטית התומכת בעידוד השימוש בתחבורה ציבורית.
"תפקוד חלקי בלבד של הרשות לתחבורה הציבורית שלא קיבלה מהממשלה את כלי האסדרה והאמצעים החומריים והאנושיים לבצע את תפקידה. הקמה חלקית בלבד של הרשות הארצית ואי הקמת רשויות מטרופוליניות אינן מאפשרות למדינה התמודדות יעילה עם האתגרים העומדים לפניה בפיתוח התחבורה הציבורית. יש לומר את האמת. למשרד האוצר אחריות רבה על היעדר מדיניות הוליסטית-תקציבית בתחבורה, בעשור האחרון, שהובילה לכשלים: היצמדות לשיטת מיסוי מיושנת שמתעדפת רכב פרטי, מדיניות של הכבדת רגולציה שיוצרת פגיעה במשתמשים ועל תקצוב שאינו תואם לביקושים שהביאו למרבית הכשלים אותם סקר המבקר".
בעמותה מונים שלוש סיבות מרכזיות לליקויים אותם ציין המבקר - היעדר תפישת שירות מערכתית בתחבורה, שמתאימה את השירותים והממשקים לנוסע; הריכוזיות הממשלתית של סמכויות ההפעלה בתחום התחבורה, המנותקת מהשטח; אסדרה מחמירה, ששמה את הדגש על הספק ולא על המשתמש בשיטת המכרזים הקיימת. ב'תחבורה בדרך שלנו' ממליצים לממשלת ישראל הבאה להסדיר את סמכויות ההפעלה, להפחית ריכוזיות ולעודד תחרות בתחבורה.
ולתגובות נוספות:
  • מנכ״ל 15 דקות, גיל יעקב: ״נוסעי התחבורה הציבורית לא מופתעים מדוח מבקר המדינה. מדובר בכישלון מערכתי המתמשך על פני שנים. את מחיר הזנחת התחבורה הציבורית משלמים היום כל אזרחי ישראל שתקועים בפקקים. ישראל צריכה שר תחבורה ציבורית במשרה מלאה. כזה שנוסע בתחבורה ציבורית, שמחויב לקיצור זמני הנסיעה באוטובוסים, שיקדם הקצאת נת״צים במהירות, שיסיר את החסמים שתוקעים את פיתוח הרכבת ושיהיה מחויב לנוסעים ולא לטקסי גזירת סרטים״.
  • ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל: "דוח מבקר המדינה חשף מצב עליו אנו מתריעים השכם והערב. תקנות התעבורה אינן מעודכנות וגורמות למקבלי ההחלטות, למפעילים ולשומרי הסף לפגוע ברמת הנהגים. כתוצאה מכך בטיחות הנוסעים נמצאת בשפל חסר תקדים. אנו מקווים כי כלל הגורמים יאמצו לאלתר את מסקנות דוח המבקר עוד לפני התאונה הקטלנית הבאה, חלילה".
  • שדולת הנשים בישראל: ״משבר התחבורה הציבורית הוא אחד החסמים המרכזיים העומדים היום בפני יכולתן של נשים להשתלב ולהתקדם בשוק העבודה. נשים, שעדיין נושאות ברוב נטל עבודות הבית והטיפול בילדים, אינן יכולות להרשות לעצמן לבלות זמן רב על הכביש ויכולתן למצוא תעסוקה איכותית תלויה במידה רבה במרחק ממרכזי תעסוקה ובנגישות אליהם.
הבעיה הזאת חמורה במיוחד עבור נשים המתגוררות בפריפריה וביישובים מבודדים, והיא מהווה חסם משמעותי לתעסוקת נשים בחברה הערבית. ככל שהפקקים הולכים ומחמירים, הבעיה מתרחבת ומגיעה גם לנשים המתגוררות במרכז הארץ. כיום, אפילו מי שגרות בערי הלווין של המטרופולינים הגדולות מוצאות את עצמן כלואות בעבודות קרובות מאוד לבית, גם כאשר השכר בהן נמוך יותר, משום שמי שצריכה לאסוף את הילדים וגם לעבוד לא יכולה לבלות שעה ויותר על הכביש בכל יום".
  • משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "הביקורת מתייחסת למיזמים שהשר ישראל כ"ץ הצליח לראשונה להוציאם לפועל, לאחר עיכובים של שנים רבות. בין היתר מדובר בהקמת הנתיבים המהירים, מיזם מהיר לעיר והאכיפה האלקטרונית בנת"צים. אי-אפשר להתעלם מהעשייה האדירה, חסרת התקדים, שמוביל השר כ"ץ בתחבורה בישראל בעשר השנים האחרונות".

תאריך:  13/03/2019   |   עודכן:  13/03/2019
+התחבורה הציבורית: פקקים בתשתית ובשירות
16:02 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

משרד התחבורה מטייח את השירות הלקוי באוטובוסים  ▪  הרכבת טעתה בתחזיות מספר הנוסעים  ▪  הרכבת הקלה בירושלים צפופה ומאחרת  ▪  פרויקטים מרכזיים מתעכבים שנים ארוכות

ימשיכו לחכות [צילום: יוסי זליגר, פלאש 90]
+הרכבת אינה מסוגלת לתת מענה לנוסעים
16:01 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אין מספיק תחבורה ציבורית לתחנות ומקומות חנייה לידן, אין מספיק קרונות ורכבות, היו טעויות קשות בתחזיות למספר הנוסעים, מספר האיחורים גדל בעשרות אחוזים ומספר הביטולים גדל במאות אחוזים

הליך מהיר ללא מכרז [צילום: רכבת ישראל]
+הרכבת הקלה בירושלים מאחרת וצפופה
16:01 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המדינה אפשרה לסיטיפס להפחית את מספר הנסיעות בשעות השיא  ▪  מערכת היחסים בין הצדדים עכורה ופוגעת בנוסעים  ▪  מכשירי התיקוף ישנים ובעייתיים

אין מידע בזמן אמת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+משרד התחבורה טייח שירות לקוי לנוסעים
16:00 13/03/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נמנע מהטלת עיצומים ושלילת רשיונות בגין הפרות חריגות כמתחייב מהמכרז, ולא עשה שימוש מיטבי בנתוני חברות הבקרה  ▪  מהירות הנסיעה בפועל איטית בהרבה מזו שברישיון  ▪  תוספות שירות ללא נהגים פוגעות בשירות

הפגנת נהגי תחבורה ציבורית [צילום אכיון: תומר נויברג/פלאש 90]
+קידום התחבורה הציבורית בת"א - תקוע
15:59 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

פרויקט "מהיר לעיר" האמור לקשר 17 רשויות מקומיות באזור תל אביב, יושלם לכל המוקדם ב-2021 - איחור של ארבע שנים; הנתיבים המהירים בגוש-דן יושלמו רק ב-2025 - איחור של שבע שנים

לשכפל את הנתיב המהיר [צילום: רודי אלמוג]
+תכנון התחבורה הציבורית לוקה בחסר
15:59 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

"אף שמשרד התחבורה מצהיר זה שנים, כי קידום התחבורה הציבורית הוא היעד המרכזי שלו, הוא לא פעל די הצורך כדי שצורכי התכנון התחבורתי יקבלו משקל ראוי בעת הכנת תוכניות בנייה ובעת אישורן במוסדות התכנון"

תמ"א 42 טרם אושרה [צילום: גילי יערי, פלאש 90]
+המצב בחיפה: מטרונית חלקית ונוסעים מתפלחים
15:58 13/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הפרויקטים המרכזיים במטרופולין חיפה מתעכבים שנים רבות  ▪  לא נבדקו חלופות למטרונית ולהכפלת המסילה בין תל אביב לחיפה  ▪  חברת יפה נוף מצויה בניגוד עניינים פוטנציאלי; אין הסכם ארוך טווח בינה לבין משרד התחבורה

לא תמיד הנסיעות התקצרו [צילום: צבי רוגר]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"דוח המבקר מתעלם מריכוזיות התחבורה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
משרד התחבורה מטייח את השירות הלקוי באוטובוסים    הרכבת טעתה בתחזיות מספר הנוסעים    הרכבת הקלה בירושלים צפופה ומאחרת    פרויקטים מרכזיים מתעכבים שנים ארוכות
איתמר לוין
אין מספיק תחבורה ציבורית לתחנות ומקומות חנייה לידן, אין מספיק קרונות ורכבות, היו טעויות קשות בתחזיות למספר הנוסעים, מספר האיחורים גדל בעשרות אחוזים ומספר הביטולים גדל במאות אחוזים
איתמר לוין
המדינה אפשרה לסיטיפס להפחית את מספר הנסיעות בשעות השיא    מערכת היחסים בין הצדדים עכורה ופוגעת בנוסעים    מכשירי התיקוף ישנים ובעייתיים
עידן יוסף
נמנע מהטלת עיצומים ושלילת רשיונות בגין הפרות חריגות כמתחייב מהמכרז, ולא עשה שימוש מיטבי בנתוני חברות הבקרה    מהירות הנסיעה בפועל איטית בהרבה מזו שברישיון    תוספות שירות ללא נהגים פוגעות בשירות
איתמר לוין
פרויקט "מהיר לעיר" האמור לקשר 17 רשויות מקומיות באזור תל אביב, יושלם לכל המוקדם ב-2021 - איחור של ארבע שנים; הנתיבים המהירים בגוש-דן יושלמו רק ב-2025 - איחור של שבע שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il