X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש מועצת באר יעקב, נסים גוזלן, פיטר בצורה בלתי חוקית עובד שמתח ביקורת על ראש מועצת גדרה, יואל גמליאל שתי המועצות ישלמו לעובד 80,000 שקל
▪  ▪  ▪
גוזלן. "ראש המועצה החליט"

ראש המועצה המקומית באר יעקב, ניסים גוזלן, פיטר עובד כנקמנות על כך שיצא נגד ידידו, ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל. כך קובעת (יום ב', 19.3.19) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אופירה דגן-טוכמכר.
יונתן צייקול הועסק בשנים 2010-2006 כרכז פרויקט מצילה (לצמצום אלימות בני נוער) במתנ"ס בגדרה. הוא פוטר בפברואר 2010 בנימוק שהפרויקט הסתיים, אך חודש לאחר מכן מונתה במקומו רינה קליר - מקורבת לגמליאל. במאי 2010 התקבל צייקול לעבודה בבאר יעקב כרכז נוער. בדצמבר 2014 התראיין צייקול לכתבה בערוץ 10 שעסקה בגמליאל, וטען שהוא פוטר כדי לפנות מקום לקליר. בפברואר 2015 נמסר לצייקול על פיטוריו כחלק מתוכנית התייעלות.
דגן-טוכמכר קבעה, כי בשני המקרים היו הפיטורים פסולים. היא קיבלה את גרסתו של צייקול, לפיה פיטוריו בגדרה נועדו לאפשר לגמליאל למנות את קליר במקומו, וכי הנימוק בדבר סיום פרויקט מצילה היה שקרי. לא הובאה כל ראיה ולפיה תפקודו המקצועי היה לקוי, אלא להפך. לפיכך חויבה מועצת גדרה לפצותו ב-35,000 שקל.
לגבי הפיטורים בבאר יעקב מזכירה דגן-טוכמכר: "'פיטורי התייעלות' כמו גם 'צמצומים' אינם בבחינת ביטויי קסם שיש בהם כדי לאיין שיקולים זרים או להפוך שיקולים זרים לשיקולים כשרים. גם כאשר נוצר צורך לצמצם את מצבת העובדים בגוף ציבורי, לכל עובד יש זכות כי המעסיק, כמו גם ועד העובדים, בבואם לקבוע את רשימת העובדים המפוטרים, ישקלו שיקולים עניינים בלבד, ויימנעו משיקולים זרים".
פיטוריו של צייקול נבעו משיקולים זרים - קובעת דכן-טוכמכר. לא הוצג קריטריון כללי שיצדיק את הכללתו ברשימת המפוטרים, הממונה עליו לא הבין מדוע יש לפטרו וימים אחדים לאחר פיטוריו פורסם מכרז למילוי התפקיד שמילא; טענות המועצה בנקודה אחרונה זו היו כוזבות, היא מציינת.
עוד מצטטת דגן-טוכמכר את השיחה שהתקיימה בין צייקול לבין יו"ר ועד עובדי המועצה, יוסי מעודה, בה אמר האחרון: "ראש המועצה החליט וזה מה שסוכם על-ידי כולם - שאתה הולך הביתה". מעודה הוסיף באותה שיחה, כי "יש פה דברים אחרים", "הכל עכשיו פה חשוד" ומדובר ב"פוליטיקה במיטבה". מעודה אף אמר, כי ייתכן מאוד שהפיטורים קשורים למועצת גדרה ולכך שהן גוזלן והן גמליאל חברים בליכוד.
לאור כל זאת, מסכמת דגן-טוכמכר, מועצת באר יעקב לא הוכיחה שפיטוריו של צייקול היו מטעמים ענייניים וללא קשר בהופעתו בערוץ 10, ולכן חייבה גם אותה בתשלום פיצוי בסך 35,000 שקל. שתי המועצות גם חויבו בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל כל אחת. בית הדין לא הטיל אחריות אישית על גמליאל וגוזלן, משום שהדבר אינו בסמכותו, אך הורה להעביר את פסק הדין למשרד הפנים כדי שיבחן האם לחייב אותם אישית בהחזרת הכספים לקופות המועצות. נציג הציבור אבינועם בן-יצחק הסכים עם דגן-טוכמכר.

תאריך:  18/03/2019   |   עודכן:  18/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת באר יעקב
יואב יצחק
העיכוב המכוון של פסק הדין שניתן ביום 07.12.17 מהווה שיבוש מהלכי חקירה ומשפט והוא נועד לאפשר לנאמן וב"כ לקבל הסכמת הנושים להסדר חדש באסיפה שזומנה ליום 21.12.17    פסק דין שניתן בבית משפט מחוזי קובע שקבוצת מילומור-לנדקו תקבל רק 8.5% בלבד ולא 92% מהיטלי הפיתוח בגין פרויקט בנייה בשטח מועצת באר יעקב    פסק הדין טורף קלפי הנאמן ובא-כוחו וחושף את האמת הפשוטה: ברדיצ'ב וגולדבלט סובבו בכחש את הנושים במשך שנים
איתמר לוין
שפירא מפנה את תשומת ליבו של מנדלבליט לממצאים המעלים פגיעה בטוהר המידות מצד בכירים במועצת באר יעקב    בין הממצאים: נפוטיזם נרחב, ניגודי עניינים, תמיכות פסולות ונכסים שניתנו לחברי מועצה    עידכון (20.02.22): המשטרה קיימה חקירה. תיק החקירה נגנז.
יואב יצחק
בשלב זה מתבצע איסוף מידע ממקורות שונים    על-פי החשד, בכירים במועצת באר יעקב, ובהם ראש המועצה ניסים גוזלן, נתנו ידם להוצאת עשרות מיליוני ש"ח שלא כדין לחברת מילומור שבשליטת פרדי רובינסון    חלק מהכספים הועברו ישירות לחברת אשראים אמינים בע"מ (הפועלת בשוק האפור) והוברחו בפועל מהנושים של מילומור לאחר שזו נקלעה לקשיים    הנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב ובא-כוחו עו"ד שלום גולדבלט מסתירים מידע על עבירות פליליות שביצע רובינסון
איציק וולף
ראש המועצה המקומית באר יעקב, ניסים גוזלן, הורשע כי קידם בניית מועדון ביישוב למרות שהדבר נפסל תכנונית והיה מנוגד לתוכניות הבנייה המאושרות    בית המשפט השעה אותו לשנתיים מכל מוסד תכנוני מקומי
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il