X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחרי השקעה של 24 מיליון שקל

מחלוקת על בית המדפיס

רמ"י גבתה דמי חכירה של 42 מיליון שקל מחברת המדפיס נכסים, ששיפצה את הבניין בירושלים - אך זו טוענת שמדובר בסכום מופרז
▪  ▪  ▪
מחלוקת על השומה

חברת המדפיס נכסים רובע המדיה, בעלת זכויות החכירה בבית המדפיס הממשלתי בירושלים, מבקשת (18.3.19) מבית המשפט המחוזי בעיר לאכוף את ההסכמים בינה לבין רשות מקרקעי ישראל.
בתביעה נאמר, כי התובעת התחייבה לשפץ את הבניין, שעמד נטוש והרוס בחלקו במשך 20 שנה, בעוד רמ"י התחייבה להחכיר לה אותו. התובעת אומרת, כי השקיעה 24 מיליון שקל בשיקום והפכה את הבניין לשכיית חמדה ארכיטקטונית.
לעומת זאת, רמ"י התעלמה ב-13 השנים האחרונות מהתחייבויותיה ולבסוף דרשה מהתובעת סכום מופרז של 42 מיליון שקל כדמי חכירה. הרשות לא עמדה בלוחות הזמנים הקבועים בהסכמים, ניצלה הדחיות המתמשכות כדי לערוך שומות חוזרות ונשנות של הנכס עד שהגיעה לסכום שהשביע את רצונה, ואשר היה גבוה במידה משמעותית מן הסכום שהיה על התובעת לשלם לו הייתה הרשות נוהגת על-פי ההסכמים. המחלוקות המרכזיות הן התאריך הקובע לשומה (מארס 2007, בו נמסר הנכס לתובעת, או תאריך עריכתה לאחר השיפוץ) והאם יש להפחית מן השומה את ההשקעות בשיפוץ.
לדברי התובעת, היא שילמה תחת מחאה את הסכומים שנדרשו ממנה, הצדדים ניהלו הליך השגה בן שלוש שנים אך רמ"י לא התייחסה לטענות המרכזיות שלה ומנעה ממנה לערער על קביעותיה. בפועל, היועצים המשפטיים של רמ"י - שערכו את ההסכמים - הם גם ועדת הערעור הפנימית, ואילו ועדת ההשגות באגף לשומת מקרקעין במשרד המשפטים מסרבת לדון במחלוקת בשל התנגדות רמ"י.
התובעת מבקשת מבית המשפט לבטל את הקביעות של רמ"י, לפרש את ההסכמים ולאכוף אותם על הרשות, להכריע בסוגיות המשפטיות העומדות ביסוד המחלוקת על שומת דמי החכירה, להורות לוועדת ההשגות לדון בהשגה על בסיס הכרעות אלה, ולהורות לרשות לגבות את דמי החכירה בהתאם. המתחייבים על-פי נהליה מקביעת מועד השומה הנכון על-פי ההסכמים ומקביעות ועדת ההשגות, בנוגע לערכו הנכון של המבנה. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד דורון שטרן וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  19/03/2019   |   עודכן:  19/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ארגון העובדים וועד העיתונאים טוענים שרשת המקומונים של ידיעות אחרונות פעלה לשבור את השביתה בשבוע שעבר ואף הזמינה את המשטרה
איציק וולף
מינהלת חומה במשרד הביטחון ערכה סדרת ניסויי יירוט במערכת הנשק שרביט קסמים בשדה ניסויים בדרום הארץ    ראש הממשלה ושר הביטחון: ישראל ממשיכה להיות פורצת דרך עולמית בפיתוח מערכות הגנה מפני טילים
איציק וולף
שר החינוך, נפתלי בנט, התקשר אל פולני בת ה-91 והודיע לה על זכייתה בפרס    "פועלה התרבותי העשיר העניק לנו עשרות יצירות מחול, תיאטרון ומוזיקה.‬ ‫נעמי, שבמלחמת השחרור הייתה מכוכבות להקת הפלמ״ח, היא לוחמת תרבות אמיתית. ‬‫נועזת, יצירתית וציונית"
מירב ארד
החללית בדרכה למסלול אליפטי המתאים למפגש המתוכנן עם הירח, בו הנקודה הרחוקה מכדור-הארץ הינה במרחק כ-405,000 ק"מ    במהלך התמרון הופעל המנוע הראשי של 'בראשית' במשך כ-60 שניות
מחלקה ראשונה
מזהיר: "בקרוב יהיו 25 חברי כנסת חרדים או חרד״לים. מה שלא היה מעולם בתולדות ממשלות ישראל"    חושף: מרצ - עומדת מאחורי משלוח המסרונים המפיצים פייק סקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il