X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניגוריו של מיקי גנור זומנו לשימוע כדי להציג את טיעוניהם מדוע אין לבטל את הסכם עד המדינה עימו, לאחר שמסר גרסה הסותרת את עדותו במסגרת ההסכם
▪  ▪  ▪
גנור. טוען ללחצים [צילום: פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, נאוה בכור, קיבלה (יום ה', 21.3.19) את ערעורו של מיקי גנור על הארכת מעצרו וקבעה שהוא ישוחרר למעצר בית. אתמול הורתה נשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, להאריך את מעצרו בחמישה ימים - כפי שביקשה המשטרה. שחרורו של גנור עוכב ביממה, כדי לאפשר למדינה לבקש לערער לבית המשפט העליון - שעל-פי הפסיקה העדכנית כמעט ואינו דן בגלגול שלישי בנושאי מעצרים.
בכור אומרת, כי מאחר שגנור היה בעבר במעצר בית ולא הפר אותו, יש צורך בנימוקים חריגים וכבדי משקל כדי לשולחו כעת למעצר מלא. טענתו ולפיה יש לתת פרשנות אחרת לדבריו אינה מצדיקה מעצר, גם אם בשל כך צריכה המשטרה לבצע פעולות חקירה. לדעת בכור, פעולות אלו ניתנות לביצוע גם כאשר גנור במעצר בית. לפיכך נשלח גנור לארבעה ימי מעצר בית, תוך הפקדת ערבות של 150,000 שקל.
פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, זימנה קודם לכן לשימוע את פרקליטיו של גנור, לפני שתחליט האם לבטל את הסכם עד המדינה עימו בפרשת הצוללות. בן-ארי הודיעה, כי עוה"ד בועז בן-צור, מאיר ארנפלד וכרמל בן-צור יוכלו להציג לה את טיעוניהם בתוך שישה ימים.
משרד המשפטים מסר, כי צעד זה בא בעקבות הודעת הסנגורים, לפיה גנור מבקש לחזור בו מדברים שמסר במשטרה במסגרת ההסכם, "ובהמשך לדברים שאכן מסר ביומיים האחרונים במסגרת חקירותיו במשטרה, אשר סותרים עדויות מפורטות שמסר בשעתו במסגרת ההסכם". לדברי הפרקליטות, בכך הפר לכאורה גנור באופן מהותי את התחייבויותיו והצהרותיו על-פי ההסכם, ולפיכך רשאית המדינה לבטל את ההסכם.
על-פי ההסכם, גנור אמור היה להודות במתן שוחד לשורה של אישים ובראשם אבריאל בר-יוסף, לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי, ואלוף (מיל.) אלי מרום ("צ'ייני"), לשעבר מפקד חיל-הים, תמורת קידום מכירת כלי שיט מתוצרת קונצרן טיסנקרופ אותו ייצג בישראל. הצדדים סיכמו שיבקשו מבית המשפט לגזור עליו שנת מאסר בפועל וקנס של 10 מיליון שקל.
שלשום זומן גנור לחקירה ביחידה להב 433, ואמר שהכספים שהעביר לא היו שוחד אלא דמי ייעוץ. לטענתו, גרסאותיו הקודמות נבעו מלחצים ואיומים של החוקרים, אשר ניצלו את גילו ומצב בריאותו. עוד אמר, כי אינו מסוגל לעלות על דוכן העדים ולהאשים בצורה כוזבת אישים אחרים בקבלת שוחד. בעקבות זאת נעצר גנור בחשד למתן שוחד, הלבנת הון ועבירות מרמה.

תאריך:  21/03/2019   |   עודכן:  21/03/2019
+קול קורא לתומכי ביבי
11:59 21/03/19  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

מציע שכל אחד מכם, פטריוט הגון ויהודי ציוני וישראלי נאמן, יעצום את העיניים וישאל את עצמו: אילו הזדמנתי למספנה הגרמנית ושמעתי כי משפרים את הצוללות המצריות - האם הייתי מוודא שצה"ל יודע מזה?

נתניהו. לא יודע [צילום: יונתן זינדל/לאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערעור התקבל: גנור שוחרר למעצר בית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
את האמת וכל האמת
מה להגיד בשימוע  |  21/03/19 13:35
 
- } האם בן ציון נתניהו אתאיסט?
שכח להיות יהודי?  |  21/03/19 15:04
 
- ואולי איימו עליו
משה דב  |  21/03/19 15:57
 
- גירסתו המקורית של גנור
יאיר ל  |  21/03/19 20:28
2
טענות חמורות של גנור ואחרים
יאיר ל  |  21/03/19 14:36
3
נקמנות לשמה, אנחנו נראה לו !!!
א.ל. רמת-גן  |  21/03/19 14:55
4
מה שמסקרן אותי באמת
ארי כספי  |  21/03/19 15:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
איתמר לוין
גיא פלג חושף את עיקרי דבריו של גנור: טוען שהגרסאות שמסר לחוקריו היו תוצאה של לחצים כבדים שהפעילו עליו, תוך איומים שיעצרו את בני משפחתו וישללו את רכושו
איתמר לוין
המשטרה מייחסת לעד המדינה בפרשת הצוללות עבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ושיבוש הליכים    סניגורו: גנור עומד מאחורי עדויותיו אך מסתייג מן הפרשנות שניתנה לדבריו    גנור מערער על ההחלטה
דן מרגלית
אם ביבי לא בצוללת מדוע תיקי החשודים בפרשת הצוללות, אנשי סביבתו של ביבי ואחרים, לא הגיעו כבר מזמן לבית המשפט? (כאמור, בלי ביבי)
איתמר לוין
גנור הוא עד מדינה בעל שלוש גרסאות סותרות, העשוי להיות עד עוין ברגע בו יעלה על דוכן העדים ולסרב לאשר מסמכים שמסר למשטרה. השאלה היא, האם יש למשטרה ראיות מספיקות גם בלי שהוא יהיה הציר המרכזי בתיק
איתמר לוין
המשטרה: עד המדינה בפרשת הצוללות משנה את גרסתו; ייתכן ביטול הסכם עד המדינה    טוען כעת: לא שילמתי שוחד אלא דמי ייעוץ    News1 חשף כבר באוגוסט 2017 שמיקי גנור מסר לעורכי הדין נתי שמחוני ורם כספי גרסאות הפוכות מאלו שמסר לחוקריו, ואמר: כי לא נתן שוחד; העבירות היחידות היו שלו - העלמת הכנסות - ולא מצד איש משותפיו לעסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il