X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני חברים בכירים בסיעה קוראים לשרים להכריח את ראש הממשלה להתפטר כמה מבכירי הממשלה בוחנים את העברת המושכות לידי השר דייוויד לידינגטון ואת החלפת שר האוצר
▪  ▪  ▪
הפגנה נגד הברקזיט אתמול בלונדון [צילום: טים אירלנד, AP]

חברים בכירים במפלגה השמרנית קוראים לשרי ממשלת בריטניה להתייצב נגד ראש הממשלה, תרזה מיי, ולהכריח אותה להתפטר. זאת, במטרה להציל את הברקזיט ולמנוע מן הפרלמנט ליטול לידיו את השליטה על התהליך.
הקריאות באות בפתחו של שבוע בו אמורה להיות מוכרעת שאלה גורלית: האם בריטניה תפרוש מן האיחוד האירופי ב-22 במאי עם הסכם, או תצא ממנו ב-12 באפריל ללא הסכם ובצורה שתפגע בה בצורה אנושה. מיי אמורה להביא השבוע להצבעה שלישית את ההסכם שכבר נדחה פעמיים. אם הפרלמנט לא יאשר עד סוף השבוע תוכנית כלשהי, בריטניה תיאלץ לפרוש ללא הסכם - כפי שקבע האיחוד בשבוע שעבר.
שרת החינוך לשעבר, ניקי מורגן - אשר התפטרה לאחר מפלתה של מיי בתחילת החודש - קראה לחברי הקבינט לומר ל-מיי שעליה להתפטר כעת. סטיב בייקר, חבר פרלמנט ומבכירי התומכים בברקזיט, קרא למתחרים האפשריים על הנהגת המפלגה לפעול כעת. הקריאות הללו באות במקביל ליוזמות שנוקטים כמה מבכירי הממשלה, ובהם שרת העבודה, אמבר ראד, להחלפתה של מיי.
על-פי אחת ההצעות, סגן ראש הממשלה (בפועל), דייוויד לידינגטון, יטול לידיו את ההנהגה - גם אם לא ייבחר רשמית לראשות הממשלה - ותומך מובהק בפרישה, אולי מייקל גוב, ימונה לשר האוצר במקומו של פיליפ המונד. עם זאת, שר בכיר אחר אמר, כי צעד שכזה רק ידחה את הקץ בלא להציע פתרון לבעיה האמיתית: אופיו של הברקזיט.
אחד השרים אמר לדיילי טלגרף: "צריך להקריב משהו, וכנראה נראה שזו תהיה מיי. הקבינט צריך להתייצב. יש שתיקה מוזרה מצידם של האנשים האמורים היו להשתמש במעמדם לצורך השפעה. חלקם עסוקים מדי בחיזוק הכנותיהם להתמודדות על ההנהגה". שר אחר מעריך, כי מיי תיאלץ להתפטר בתוך עשרה ימים.
הטלגרף אומר, כי התסריט הטוב ביותר מבחינתה של מיי יהיה להודיע ביומיים הקרובים, כי תתפטר באופן מיידי אם הפרלמנט יאשר השבוע את ההסכם הקיים, וכי תישאר בתפקידה רק עד הפרישה ב-22 במאי - ובינתיים יוכלו השמרנים לבחור את ראש הממשלה הבא.
אפשרות נוספת היא, כי האירועים יאלצו את מיי להתפטר. אם היא תפסיד שוב השבוע, הפרלמנט יטול לידיו את ניהול הברקזיט (על-ידי ניהול סדרה של "הצבעות מבחן" כדי לראות לאיזו חלופה יש סיכוי לעבור) ויחליט על דחייה ארוכה של הפרישה ועל השתתפות בבחירות לפרלמנט האירופי בחודש מאי - המשמעות תהיה שכל הקווים האדומים של מיי ייחצו והיא לא תוכל לשרוד.
אפשרות שלישית היא לחץ כבד על מיי מצידם של ראשי המפלגה השמרנית: המצליף הראשי, ג'וליאן סמית; יו"ר "ועדת 1922" המנהלת את הסיעה, סר גרהאם בריידי; יו"ר המפלגה, ברנדון לואיס; השר לידינגטון; ויו"ר הסיעה בבית הלורדים, נטלי אוונס. אם כך יקרה - המשחק יסתיים מבחינתה של מיי. אולם לואיס ואוונס הם שניים מבעלי בריתה הנאמנים ביותר של מיי, ולידינגטון עשוי לסרב ליטול חלק פומבי במהלך משום שהוא יהיה הנהנה העיקרי ממנו.
תסריט רביעי בו מיי תיאלץ להתפטר יהיה התקוממות בקבינט (הממשלה המצומצמת). עד כה לאיש מבין חבריו לא היה אומץ להתייצב נגדה בגלוי, למרות שהיא הותירה אותם באפלה בנוגע לאסטרטגיית הברקזיט שלה. מיי נוהגת לשאול את שריה מהי דעתם, אך מסרבת לחשוף את שלה - ועל ההחלטות הם שומעים בתקשורת. מצד שני, מיי חלשה מכדי לפטר את השרים המתנגדים לה, כולל אלו שהצביעו החודש נגד ההסכם.

תאריך:  24/03/2019   |   עודכן:  24/03/2019
+ייתכן משאל עם על הברקזיט
16:39 24/03/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המונד גם מאשר שהפרלמנט יצביע השבוע על שורה של חלופות אפשריות לברקזיט  ▪  שני המהלכים הם בניגוד לדעתה של מיי, אך המונד ובכירים אחרים טוענים שאין מהלכים להחלפתה

ההפגנה אתמול בלונדון [צילום: קירסטי וויגלסוורת', AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרד גלוי במפלגה השמרנית נגד מיי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בריטניה פורשת מהאיחוד
איתמר לוין
סגן ראש הממשלה (בפועל), דייוויד לידינגטון, החל בשיחות עם האופוזיציה על חלופות להסכם הברקזיט הקיים    המפגינים דרשו לקיים משאל עם נוסף
איתמר לוין
מרטין וולף, הפרשן הכלכלי הראשי של העיתון, אומר שהאינטרס הלאומי הבריטי מחייב את מיי לנטוש את ההסכם עם האיחוד ולחזור אל העם
איתמר לוין
מחקר גרמני: פרישה מוחלטת תעלה לבריטניה 57.3 מיליארד אירו בשנה, וליתר מדינות האיחוד - 40.4 מיליארד אירו    ארה"ב וסין ייצאו נשכרות מן הפרישה
איתמר לוין
בריטניה תפרוש מהאיחוד ב-22 במאי אם הפרלמנט יאשר בשבוע הבא את ההסכם הקיים, ב-12 באפריל אם לא יהיה הסכם ובתאריך מאוחר יותר אם בריטניה תבקש "לחשוב מחדש"
איתמר לוין
מבהיר שיסכים לדחות בשלושה חודשים את הפרישה הבריטית - האמורה להתבצע בשבוע הבא- רק אם הפרלמנט יאשר את ההסכם הקיים    מיי: הפרלמנט אשם במשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il